Toon posts:

[VB.NET] Session variable door elkaar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende, ik open vanuit een datagrid een pagina. Bij het openen wordt een ID in Session("BestandID") gezet. Dit ID moet op latere momenten nog geraadpleegd kunnen worden.

Maar als ik nu, op dezelfde pc, een nieuw scherm open, en ik open vanuit hetzelfde datagrid (als hierboven beschreven) een nieuwe pagina, dan wordt de Session("BestandID") die reeds door de andere browser gevuld is, overschreven...

Hoort dit? of doe ik iets fout? Ik dacht dat de sessie variable browser-afhankelijk waren, dus dat ze elkaars sessies niet in de war konder schoppen? Als ik naar de sessionID kijk overigens, dan zijn deze wel verschillend!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:58

Jrz

––––––––––––

Het is toch dezelfde browser?

[ Voor 14% gewijzigd door Jrz op 07-01-2005 13:10 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Topicstarter
Jrz schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:10:
Het is toch dezelfde browser?
Neen, ik begin met browser A. Daarin staat een datagrid met bestanden. Als ik op 1 van die bestanden klik ga ik naar een andere pagina. Bij het laden van die pagina wordt het ID van het bestand dus in de sessie opgeslagen.

Nu open ik een browser B, en doe precies hetzelfde als hierboven. met browser A nog actief,
dan wordt dus door de pagina die ik in browser B open, de Session("BestandID") uit browser A overschreven door die van browser B...

• Moosh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Probeer het eens vanaf een andere pc

Verwijderd

Topicstarter
Moosh schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:19:
Probeer het eens vanaf een andere pc
das geen probleem, maar dat wist ik ook wel! Dat werkt prima!

Maar het gaat mij er meer om, of het klopt dat de sessie variables dan worden overschreven als het op dezelfde machine gebeurt

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23
Het is al een lange tijd geleden dat ik nog wat met asp.net gedaan heb, maar ik denk dat het volgende gebeurt:

Je sessie - id wordt in een cookie opgeslagen. Je surft met je browser naar je site, er wordt een cookie weggeschreven met je sessie-id in.
Daarna start je nog eens je browser op: hij schrijft z'n sessie-id weg in een cookie: dat cookie bestaat al en wordt overschreven.

Probeer eens wat er gebeurt als je in je web.config 'cookie-less sessions' definieert ?
Of wat gebeurt er als je bv. vanaf dezelfde pc naar je site surft via IE en een ook een keer via FireFox ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Yep, that seems to be it! Nu heb ik cookieless po True gezet en dan werkt het idd perfect!!!
Dan is het inderdaad zo dat het overschrijven van de cookie het probleem veroorzaakt!

Weten we dat ook weer bedankt!
Pagina: 1