Gister na het vinden van de juiste Madwifi drivers maar eens m'n kernel geupdate van 2.6.9-681 naar 2.6.9-724. Leek allemaal goed te gaan, eerste boot van dat ding liep als een trein. Vanochtend ga ik dus nietsvermoedend mijn pc aanzetten, om er vervolgens achter te zitten. Ik loop weg, kom terug, zie mijn bekende gdm-greeter, echter inloggen lukt niet. Ik even kijken, fok, als de lampjes van caps-lock en scroll-lock knipperen, is er iets goed fout
.
Ik dus een beetje rondkijken, kom al snel tot de conclusie dat het X moet zijn. Gezegend als ik ben met mijn nVidia kaart kan ik 2 verschillende modules proberen (nv en nvidia), maar bij beiden doet X mijn kernel in rondjes rennen.
Zonder grafische omgeving 'werkt' de boel wel, echter is dat niet zo praktisch. Op dit moment ben ik dus tijdelijk terug bij de -681 kernel, maar vervelend is het wel.
Het enige dat ik heb aangepast aan de standaard installatie is in rc.sysinit het volgende gestoken:
Iemand die wellicht zou weten hoe ik dit kan verhelpen?
Ik dus een beetje rondkijken, kom al snel tot de conclusie dat het X moet zijn. Gezegend als ik ben met mijn nVidia kaart kan ik 2 verschillende modules proberen (nv en nvidia), maar bij beiden doet X mijn kernel in rondjes rennen.
Zonder grafische omgeving 'werkt' de boel wel, echter is dat niet zo praktisch. Op dit moment ben ik dus tijdelijk terug bij de -681 kernel, maar vervelend is het wel.
Het enige dat ik heb aangepast aan de standaard installatie is in rc.sysinit het volgende gestoken:
code:
Omdat de nvidia module anders helemaal niet van de grond komt.1
2
| eval `mknod /dev/nvidia0 c 195 0 mknod /dev/nvidiactl c 195 255` |
Iemand die wellicht zou weten hoe ik dit kan verhelpen?
Schaadt het niet, dan baat het niet