Toon posts:

Lichtje PS/2 Muis blijft branden als de computer uit staat

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een kort vraagje. Als mijn pc is afgesloten blijft het lampje van mijn optische muis branden. En dit is vooral 's avonds vrij irritant. Kan ik dit uitzetten ergens?
Alvast bedankt!

grtz

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:41

luke_otto

pang pang luckyluke

en als je nu eens het knopje aan de achterkant van je computer uit zet?

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09-2025
Heb je toevallig niet zown draadloos geval die op een accu'tje werkt en die s'nachts aan blijft staan?

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32

McFizban

Hackito ergo sum.

Als het er eentje is met een snoertje, kun je in je BIOS by de wake-on events kijken en dan wake on mouse uit zetten.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

McFizban schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:23:
Als het er eentje is met een snoertje, kun je in je BIOS by de wake-on events kijken en dan wake on mouse uit zetten.
Dat maakt niks uit :)

Een PS2 optische muis (Logitech bijv) blijft altijd branden op de ATX standby spanning.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TagTag
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:30

TagTag

Chevrolet Corvette rocks

Nee dat is niet zo.

Ik heb ook een ATX voeding, en daar blijft wel het lampje op het moederbord branden, zodat je kan zien dat er spanning op staat. Maar van mijn muis Logitech gaat het lampje wel uit.

Bij mijn vaders pc gaat diezelfde muis met een andere voeding niet uit. Dus ik denk het dat voedingsspecifiek is.

Macbook 2,4ghz, Acer Aspire 1694v1, Athlon Thunderbird 1,2ghz en Phenom II X3 720 BE

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:38
TagTag schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 14:35:
Nee dat is niet zo.

Ik heb ook een ATX voeding, en daar blijft wel het lampje op het moederbord branden, zodat je kan zien dat er spanning op staat. Maar van mijn muis Logitech gaat het lampje wel uit.

Bij mijn vaders pc gaat diezelfde muis met een andere voeding niet uit. Dus ik denk het dat voedingsspecifiek is.
Ik denk eerder moederbord specifiek.

Je atx voeding levert altijd een beetje stroom als je pc uit staat en sommigge mobo's geven dan stroom door aan de ps2 poort.

Die van mij dus ook,maar ik kan er niet mee zitten :)

Ontopic:
Misschien dat je in je bios bij power managment wat kan relen.

En als je een stekkerdoos hebt met zon knop erop, kan je die natuurlijk ook gewoon uitdrukken :).

[ Voor 5% gewijzigd door Volk op 07-01-2005 14:44 ]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

mijn vriending heeft dat bij d'r usb-optische muis ook.
pc staat naas 't bed, heb er nooit las van.
Gewoon ogen dicht en pitten.
en als ik m'n ogen open heb, maak ik me niet druk over een lampje in de muis, heb wel betere dingen te doen :Y)
(stekker eruit anders? :) )

[ Voor 30% gewijzigd door J2pc op 07-01-2005 15:00 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kijk is of er ergens een jumper op het moederbord zit en/of een instelling in de BIOS. Vaak kun je de 5volt voor de PS2 poort en/of USB poort uitzetten via z'n jumper of instelling.

Wat voor een MOBO zit erin?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Had ik bij mijn optische muis ook als ik hem in de ps2 aansluiting deed. Het was echter opgelost toen ik hem op de usb poort aansloot. Misschien een idee? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Satch op 07-01-2005 17:20 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Bij mij blijft het rode lampje ook branden! (btw op PS2, op de USB poort nog niet geprobeerd) Heb (hoe kan het ook anders ;) ) ook een Logitech muisje. De MX-310! Blijkbaar verschilt het dus per moederbord? Gelukkig heb ik een stekkerdoos met zo'n aan/uit knop. :P (hoe dat ook heet)

[ Voor 11% gewijzigd door LuPo op 07-01-2005 17:22 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54

Mentalist

[avdD]

Titel een beetje duidelijker :)

Als aansluiten op USB en biosinstellingen niet helpen kan je ook nog die-hard de 5V standby pin uit je ATX stekker halen :). Ik durf alleen niet te zeggen of je je moederbord dan nog kan inschakelen. Dat is natuurlijk op te lossen door een schakelaar tussen je 5V standby pin te hangen en die voorop de case te bevestigen. Dan kan je iig alles uitzetten.. Desondanks zou ik eerst aansluiten via USB of biosinstellingen/jumpers proberen, aangezien dat toch iets minder rigoureus is ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1