[XP Home] Internetcafe: beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• DeejayKB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik heb een internetcafé hier op mijn werk. We hebben daarvoor Windows XP Home Edition tot onze beschikking en een Office-pakket. Ik wil het zo regelen dat allerlei zaken beveiligd worden: achtergrond niet kunnen wijzigen, geen toegang tot het configuratiescherm, geen verbindingen aan mogen maken enz.
Ook wil ik graag onderdelen van Windows kunnen verwijderen indien dat nodig is (bijvoorbeeld spellen en dergelijke).

Weet iemand hier een programma voor? Hoe kan ik dit doen? Is er misschien ergens een how-to?

'Nee' heb je en 'ja' kun je krijgen!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

je kan sowieso via het configscherm en software een heleboel shit verwijderen

en met poledit (policy editor) kan je de toegang van de user aanpassen. Daarbij kan je ongeveer alles uitschakelen.

• DeejayKB
418O2 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:22:
en met poledit (policy editor) kan je de toegang van de user aanpassen. Daarbij kan je ongeveer alles uitschakelen.
Volgens mij is die niet aanwezig in XP Home...

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:47

Meneer aard

Porsche rulez!

DeejayKB schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:27:
[...]

Volgens mij is die niet aanwezig in XP Home...
Powertoys?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:43
En zoek anders even op google.
Ik krijg niet de indruk dat je ook maar enige moeite hebt gedaan om te zoeken.
Hier op GoT staan ook diverse oplossingen.

Je moet het toch zoeken in je register/policies.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• DeejayKB
Ik heb zeker gezocht, maar ik krijg wel programma's die Windows XP doen 'afslanken' en programma's om een internet café te beheren (kosten en dergelijke). Maar eigenlijk vraag ik alleen hoe ik iets als gpedit.msc kan gebruiken onder XP Home.

Verwijderd

afsluiten van dingen doe je dmv gpedit.msc

Wat wil je eruit gooien btw uit windows? Als ze al niet in start menu oproepbaar zijn, waarom deleten ? :)

• DeejayKB
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 13:43:
afsluiten van dingen doe je dmv gpedit.msc
Maar ik heb XP Home en daar zit geen gpedit.msc in :(
Dus ik zoek een soortgelijke oplossing.

Verwijderd

TweakXP Pro misschien iets voor je. Daarmee kun je perfect Windows mee instellen.

Een andere mogelijkheid is dat je flink moet gaan googlelen naar register hacks. want je kunt alles instellen in het register. Vergeet dan niet op tijd backups te maken van het register.

Edit:
Voor tweakXP pro kun je een evaluatie versie downloaden. De volledige versie zul je toch moeten kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 15:21 ]

Verwijderd

wat gebeurt er als je van iemand bijv gpedit.msc krijgt en op zo'n machine installeert?
Misschien werkt zoiets dan wel ?

En anders idd Tweakui oid proberen

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 22:31

JvdM

<---->

ik had "vroeger" een programmatje genaamd "Security Administrator".
Daarin kon je echt alles disable'n. Heel goed progje.
http://www.softheap.com/secagent.html

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
Als het goed is moet je is een google doen op "kiosk register" of iets in die richting, je kan iedergeval bijna alles locken, weg halen etc. via het windows register. Als je ooit een unattended WinXP heb gemaakt weet je dat er veel kan.

hier is ook een lijstje
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

• DeejayKB
Dank jullie _/-\o_

Alleen: is er ook een gratis oplossing??

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Heb je de reply van [rml]Ganja-Cape in "[ XP Home] Internetcafe: beveiligen"[/rml] niet gelezen? :o

Alternatief: stel op een XP pro (of een server) de policies in met gpedit en kijk welke regkeys dit aanpast (door te kijken wat eri n het register verandert: zie de SA FAQ, of door in de policy zelf te kijken).

Nee geen klik&klaar, maar daar ben je ook geen tweaker voor ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DeejayKB
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:53:
wat gebeurt er als je van iemand bijv gpedit.msc krijgt en op zo'n machine installeert?
Misschien werkt zoiets dan wel ?

En anders idd Tweakui oid proberen
Helaas...dat werkt niet.
TweakUI regelt alleen enige settings voor de current user.. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door DeejayKB op 10-01-2005 14:07 ]

Verwijderd

Moeten ze in een internetcafe dan opnieuw inloggen? Dus je kan 1 user aanmaken en daar gewoon blokkeren dat ze user kunnen aanmaken

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-08 20:22

Technicality

Vliegt rechtsom...

Er is ook een proggie dat heet "internet caffe" dat gebruiken ze bij xstation, een internetcafé in de buurt van Hwijk. Daarmee zet je een soort scherm vóór je windows (dat ingelogd blijft) waarop gebruikers kunnen inloggen, waarna ze gebruik kunnen maken van de door jouw neergezette snelkoppelingen naar games/tekstverwerkers/internet etc...

Momentje..

Ff gegoogled : de mainsite van internet caffe...

edit:
ow wat scheef, ik lees net dat je een gratis oplossing zoekt..

[ Voor 28% gewijzigd door Technicality op 10-01-2005 20:44 ]

• hellbringer
  • Laatst online: 25-06 12:31

hellbringer

Weeeeeeee!

...ijn werk. We hebben daarvoor Windows XP Home Edition t.....

Waarom iets proberen te beveiligen wat niet bedoelt/geschikt is om in een werkomgeving gebruikt te worden?!
Dat is net zoiets als Windows 98 op die PC's draaien en dat te proberen veilig te krijgen.

Anyway, met tweakui kom je een heel eind d8, maar echt beveiligd krijg je het op deze manier niet.

Waarom niet een extra PCtje (P3 800Mhz, 256MB nothing fancy) als 2k domeincontroller met een zooitje Windows XP Pro clients? kan je al je policy's centraal regelen, ben je van het geklooi af
Weet niet hoe groot dat internetcafe is maar dat moet toch wel te realiseren zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door hellbringer op 10-01-2005 21:56 ]

Verwijderd

Als hij al home edition heeft waarom zou hij dan pro moeten kopen. Op een kantoor van een kennis van mij draaien ze ook gewoon met home en dat is prima te beveiligen. 1 goeie profiel maken en die gewoon exporten op elke pc, zoals een gebruiker een gast maken en de rest saboteren zodat ze het niet kunnen bereiken. (moet je er wel van uitgaande dat elke pc precies hetzeflde is.

XP Pro is natuurlijk beter maar met Home is het ook te doen. Kost alleen wat meer tijd.

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik weet natuurlijk niet om hoeveel pc's t uiteindelijk gaat, maar is t aantal uren wat je hier in stopt niet duurder dan een upgrade naar XP PRO??

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

En het programma uit de software tracker dan?
meuktracker: WinGuard Pro 2005 5.8.2

Verwijderd

McRubz schreef op maandag 10 januari 2005 @ 21:58:
Ik weet natuurlijk niet om hoeveel pc's t uiteindelijk gaat, maar is t aantal uren wat je hier in stopt niet duurder dan een upgrade naar XP PRO??
Oke daar heb je wel gelijk in. Maar is het dan niet goedkoper op een tweakxp variant aan te schaffen dan zoveel licenties. (ik ga er dan vanuit dat het om meerdere pc's gaat)

• DeejayKB
Ik ga even de mogelijkheden bekijken.
Jammer dat er niet een soort programma is met de
functionaliteiten van Tweak XP, maar dan gratis... :|

Verwijderd

DeejayKB schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:24:
Ik ga even de mogelijkheden bekijken.
Jammer dat er niet een soort programma is met de
functionaliteiten van Tweak XP, maar dan gratis... :|
Ik meen me te herinneren dat TweakXP een proefversie is van 30 dagen. Probeer dat en kijk of het naar wens is.

Wat je misschien ook kan doen is een systeem maken van Home en dan dat als de pc reboot dat er een image wordt terug gezet. Op mijn ouwe school hadden ze dat, werkte echt ideaal en het opstarten duurde hoogstens een minuutje langer.

Volgens mij heet het programme deepfreeze.
http://www.faronics.com/html/product.asp

Hoop dat je hier meer aan hebt. Want dan kunnen ze van jouw part het systeem om zeep helpen en een reboot en alles is weer goed. Dan heb je ook nauwelijks last van hardnekkige virussen en spyware.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 10:31 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je gaat er steeds niet op in dus wil het vast niet maar ik herhaal het toch even; je wilt het gratis. Een policy is ook "maar" een rijtje regedits. Wat is er dan mis met wat handwerk?

Op microsoft.com staat wel ergens een uitputtende lijst.

Een image tool is IMHO hooguit iets dat je ook doet, niet alleen. Dan is er veel te veel te klooien met de machines tot er wordt gereboot. Leuk voor scriptkiddies, spammers, etc.

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 12-01-2005 10:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DeejayKB
BP, bedankt ook voor deze optie!

Ik ga dan inderdaad kijken naar een combinatie van een tool zoals TweakXP en het zelf veranderen van het register. Of dat laatste vraag ik aan één van mijn collega's...
TweakXP ziet er overigens erg nuttig uit en de prijs valt mee.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:07

Duinkonijn

Huh?

wat je ook kan doen is de wijzigingen in een .reg bestand opnemen.

dan hoef je het niet telkens het register met de hand aan te passen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1