Toon posts:

DHCPv6

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ipv6 heeft een fucntie dat autoconfiguratie heet. Zodat het zelf haar adressen kan uitdelen door neighbour discovery. Maar nu lees ik ook iets van DHCPv6, maar wat is het nut hiervan als IPv6 standaard al adressen krijgt d.m.v. autoconfig.?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 12:04 ]

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik weet niet of ik nu wat doms lul, maar dhcp kan ook IP's uitdelen aan de hand van MAC adressen. Dus verhuis jij je bak, en wil je geen vast IP o.i.d.....

Ook kun je met dhcp toch namen aan IP's koppellen (anders dan bij DNS... maar netbios naam ofzo, heb hier niet zo veel verstand van).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook ik ben geen kenner maar omdat ik toch ga moven, reageer ik even :P
Gooi een paar Windows XP machines naast elkaar en ze verzinnen ook zelf IP adressen als er geen DHCP server is. Dat betekent nog niet dat dat is zoals de netwerkbeheerder het wil zien. Zoals hierboven wordt gezegd: meer keuzevrijheid cq. meer beheer mogelijk.

Oh, geen Troubleshooting maar toch SA --> Network Troubleshooting

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Bedoelen ze met DHCPv6 niet gewoon het Router Advertising, of is DHCPv6 dan weer uitgebreider?

Verwijderd

Dat je automatisch een adres krijgt door het convergeren van je mac adress met het router advertized adres is een, maar het lijkt mij ook wel handig om te weten wie er dns/wins/tftp/ntp services en ga zo maar door doet, hier blijf je een vorm van dhcp voor nodig hebben.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

niet wat met google niet te vinden is. (keywoorden ipv6 autoconfig dhcpv6 )

http://www.ipv6nordic.com/news/p/67

autoconfig werkt samen met de router op het locale segment. (tenminste dat snap ik ervan) daarmee wordt de prefix van je ipv6 ip nummer bepaald. dhcpv6 is bedoeld voor de rest van de info(Zie MASHMAN) .

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 07-01-2005 13:10 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Zie leuk_he. Initiatief en vooronderzoek ontbreken totaal.

Lees Policy - Network Troubleshooting en Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door over onze regels.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.