[PHP] SAFE MODE Restriction in effect bij mkdir

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Met de zoekfunctie heb ik al gevonden dat deze foutmelding komt door een instelling op de webserver en dat de beheerder van de server beter een andere manier zou kunnen kiezen om de veiligheid te verhogen bij viruele servers. De eigenaar van de directory is niet het script dat een subdirectory wil aanmaken.
Maar helaas ben ik niet de beheerder van de server.

Maar hoe kan ik als gebruiker toch een directory aan maken met php op deze server.

Ik heb gelezen dat het kan door via ftp een directory aan te maken maar dat is nogal veel werk en ik weet NOG niet hoe dat moet. En zitten daar soms nog nadelen aan..??..

Is er een andere manier door bijvoorbeeld de directory van eigenaar te veranderen. (in PHP of SHH)

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
het hangt van redelijk wat dingen af, aangezien je met eigenaars, groepen en bijbehorende rechten te maken heb en ik heb geen idee waar php onder valt op die server.
probeer anders gewoon een directory in de root aan te maken. dan is php er zeker eigenaar van en kun je daar je subdirectories in maken.

als je de eigenaar wil veranderen kan dat overigens met chown() (change owner), maar ik vermoed dat dat niet gaat werken in dit geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag ook geen directory's aanmaken in de root ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Dan zou ik gewoon een vriendelijk mailtje naar je host sturen met de vraag hoe zij denken dat je een directorie kan aanmaken met hun huidige configuratie. En als dat niet blijkt te kunnen dan zou ik ernstig overwegen over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De directory aanmaken was een questie van het volledige locale pad gebruiken.
En mijn hostingprovider heeft het probleem met copy ook prima op gelost.
Dus ik ben weer helemaal tevreden..
Thx.