Naar aanleiding van mn vorige topics;
[rml][ dual P Pro 200] verschillende stepping/cache[/rml]
[rml][ windows 2k SRV] Printers exporteren[/rml]
Heb inmiddels de server volledig opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd. Alles draait nu goed en stabiel met RAID5. Alles geconfigureerd met laatste SmartStart (7.10) van HP. Alle printerdrivers etc goed ingesteld dus dat moet werken
Het volgende;
We voegen de printers hier toe dmv KIX32. Wanneer iemand lid is van een bepaalde AD groep krijgt hij een aantal printers toegewezen en bij een aantal wordt ook een standaardprinter ingesteld. Dit werkt óók allemaal goed tot nu toe. Nu het probleem;
Er werken hier 45 mensen. 45 mensen met verschillende toegevoegde printers (zowel handmatig als automatisch via het script). Nu heb ik geen zin om overal langs te gaan lopen om de printers handmatig te verwijderen, zowiezo niet echt handig omdat niet iedereen er is nu en het ook automatisch moet kunnen lijkt me.
In het loginscript heb ik voor KIX oa de codes gemaakt;
De printers heb ik een tijdje geleden omgezet van de Printserver naar de Fileserver. Dit is allemaal goed gegaan. Nu wil ik overal de printers verwijderen van de oude printserver (voor de nieuwe installatie) en de fileserver zodat vanaf volgende week alleen nog maar printers van de Printserver gebruikt kunnen worden.
Hoe denk ik dit te gaan doen...
Alle printerafkortingen ( DELPRINTERCONNECTION ("$pz1") ) verwijderen dmv een stuk code;
Waarbij "Intern" de algemene groep is waar iedere user lid van is.
Probleem...
Als ik dit zo doe worden de printers verwijderd op het moment dat ik inlog, daarna toegevoegd en een volgende keer dat ik opnieuw inlog weer verwijderd en toegevoegd...
Heb via GoT/Google kunnen achterhalen dat de printers opgeslagen worden in het register in de key
Nu zou ik alvast kunnen beginnen met het verwijderen van deze keys alleen is dat ook redelijk wat werk...
Wie weet waar de printerinstellingen opgeslagen worden in de profielen, dan verwijder ik ze daaruit, kan alleen nergens iets vinden, worden ze in ntuser.dat ingebakken?
Wie kan me hier wat verder mee helpen, zou leuk zijn als ik het automatisch kon doen hier vandaan
De situatie moet dus worden;
- Printers van printserver (oude versie) verwijderen
- Printers van fileserver verwijderen
- Printers van nieuwe printserver toevoegen
- DNS namen;
- Fileserver ; Fileserver
- Printserver (zelfde naam als eerst)
Ik zou dus tijdelijk op printserver1 kunnen gaan zitten, nieuwe printers toevoegen via het script, 2 maanden wachten, printers van PS en FS ondertussen verwijderen via het script en daarna het script weer veranderen naar PS en daarvanuit de printers weer toevoegen en van PS1 verwijderen maar dit schiet ook niet echt op...
Extra info; de nieuwe printserver bevat nu meer printers (nu bij elke printer de PCL5e/PCL6 én PS drivers) dan de vorige versie.
Hardware (indien van toepassing)
Compaq Proliant 2500
Dual Pentium Pro 200
448 MB RAM
3 * 4,3 GB HotSwap SCSI disks in RAID5
Software;
Windows 2000 Server SP4 in AD domein
Printmig3.1
SmartStart 7.1
HP/Compaq management agents
Nieuwste PCL5e/PCL6/PS printerdrivers van HP
Nieuwste PCL/PS drivers van Xerox
Meer info niet echt van toepassing geloof ik
Hoop dat iemand me wat meer kan vertellen over dit probleem
[rml][ dual P Pro 200] verschillende stepping/cache[/rml]
[rml][ windows 2k SRV] Printers exporteren[/rml]
Heb inmiddels de server volledig opnieuw geinstalleerd en geconfigureerd. Alles draait nu goed en stabiel met RAID5. Alles geconfigureerd met laatste SmartStart (7.10) van HP. Alle printerdrivers etc goed ingesteld dus dat moet werken
Het volgende;
We voegen de printers hier toe dmv KIX32. Wanneer iemand lid is van een bepaalde AD groep krijgt hij een aantal printers toegewezen en bij een aantal wordt ook een standaardprinter ingesteld. Dit werkt óók allemaal goed tot nu toe. Nu het probleem;
Er werken hier 45 mensen. 45 mensen met verschillende toegevoegde printers (zowel handmatig als automatisch via het script). Nu heb ik geen zin om overal langs te gaan lopen om de printers handmatig te verwijderen, zowiezo niet echt handig omdat niet iedereen er is nu en het ook automatisch moet kunnen lijkt me.
In het loginscript heb ik voor KIX oa de codes gemaakt;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| $ps="printserver"
$fs="fileserver"
$opz1="\\$fs\Personeelszaken"
$opz2="\\$fs\Personeelszaken (PCL6)"
$pz1="\\$ps\Personeelszaken (PCL5e)"
$pz2="\\$ps\Personeelszaken (PCL6)"
IF InGroup("Afdeling Personeelszaken")
DELPRINTERCONNECTION ("$pz1")
DELPRINTERCONNECTION ("$pz2")
$1e=ADDPRINTERCONNECTION($opz)
SETDEFAULTPRINTER($opz)
Endif |
De printers heb ik een tijdje geleden omgezet van de Printserver naar de Fileserver. Dit is allemaal goed gegaan. Nu wil ik overal de printers verwijderen van de oude printserver (voor de nieuwe installatie) en de fileserver zodat vanaf volgende week alleen nog maar printers van de Printserver gebruikt kunnen worden.
Hoe denk ik dit te gaan doen...
Alle printerafkortingen ( DELPRINTERCONNECTION ("$pz1") ) verwijderen dmv een stuk code;
code:
1
2
3
4
5
6
| IF InGroup("Intern")
DELPRINTERCONNECTION ("$pz1")
DELPRINTERCONNECTION ("$pz2")
DELPRINTERCONNECTION ("$opz1")
DELPRINTERCONNECTION ("$opz2")
Endif |
Waarbij "Intern" de algemene groep is waar iedere user lid van is.
Probleem...
Als ik dit zo doe worden de printers verwijderd op het moment dat ik inlog, daarna toegevoegd en een volgende keer dat ik opnieuw inlog weer verwijderd en toegevoegd...
Heb via GoT/Google kunnen achterhalen dat de printers opgeslagen worden in het register in de key
code:
1
| HKEY_CURRENT_USER\Printers\Connections\,,fileserver,2e Etage Algemeen (PCL5e) |
Nu zou ik alvast kunnen beginnen met het verwijderen van deze keys alleen is dat ook redelijk wat werk...
Wie weet waar de printerinstellingen opgeslagen worden in de profielen, dan verwijder ik ze daaruit, kan alleen nergens iets vinden, worden ze in ntuser.dat ingebakken?
Wie kan me hier wat verder mee helpen, zou leuk zijn als ik het automatisch kon doen hier vandaan
De situatie moet dus worden;
- Printers van printserver (oude versie) verwijderen
- Printers van fileserver verwijderen
- Printers van nieuwe printserver toevoegen
- DNS namen;
- Fileserver ; Fileserver
- Printserver (zelfde naam als eerst)
Ik zou dus tijdelijk op printserver1 kunnen gaan zitten, nieuwe printers toevoegen via het script, 2 maanden wachten, printers van PS en FS ondertussen verwijderen via het script en daarna het script weer veranderen naar PS en daarvanuit de printers weer toevoegen en van PS1 verwijderen maar dit schiet ook niet echt op...
Extra info; de nieuwe printserver bevat nu meer printers (nu bij elke printer de PCL5e/PCL6 én PS drivers) dan de vorige versie.
Hardware (indien van toepassing)
Compaq Proliant 2500
Dual Pentium Pro 200
448 MB RAM
3 * 4,3 GB HotSwap SCSI disks in RAID5
Software;
Windows 2000 Server SP4 in AD domein
Printmig3.1
SmartStart 7.1
HP/Compaq management agents
Nieuwste PCL5e/PCL6/PS printerdrivers van HP
Nieuwste PCL/PS drivers van Xerox