Toon posts:

[js] Fontsize in iframe aanpassen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een simpele website met daarop een leuk tooltje om door middel van het wijzigen van de actieve stylesheet de fontsize aan te passen. Nou is het probleem dat de content zelf in een iframe geladen wordt. Met deze tool kan ik alleen de fontsize van de index.html aanpassen en niet die van de in de iframe geladen home.html. En dat wil ik juist graag.

Als ik de tool in de home.html plaats dan werkt het uiteraard wel maar ik wil het juist kunnen regelen vanaf de index.html. Is er een manier om dat voor elkaar te krijgen?

Het gebruikte javascript.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Ik dacht zo, zonder een stuk relevante code te hebben gezien, dat dat mogelijk is dmv javascript. Je kan vanuit de main pagina gewoon de elementen in het iframe aanspreken, dus kan je ook de style switchen.

Verwijderd

Topicstarter
Rowanov schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:17:
Ik dacht zo, zonder een stuk relevante code te hebben gezien, dat dat mogelijk is dmv javascript. Je kan vanuit de main pagina gewoon de elementen in het iframe aanspreken, dus kan je ook de style switchen.
De vraag is dan ook, hoe doe ik dat?

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Als je hiermee de stylesheet bereikt van het huidige document:

code:
1
document.getElementsByTagName ( 'link' ) [ ... ]
Dan is dit de stylesheet van de iframe (prefereer zelf via een ID, maar die staat momenteel niet in je source):

code:
1
document.getElementsByTagName ( 'iframe' ) [ 0 ].getElementsByTagName ( 'link' ) [ ... ]
Zo simpel is het...

[ Voor 7% gewijzigd door MarkvE op 07-01-2005 12:26 ]

Vormkracht10