[2003] Herkent netwerkdriver niet

Pagina: 1
Acties:

• PeterJ1702
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10-2005
Ik heb een oude Pentium 166 MMX pcs die draait onder Windows 2003 server web edition (draait alleen mijn internet server).
Niet de snelste oplossing maar het draait.
Nu echter, na iedere boot moet ik de netwerkdriver opnieuw installeren. Netwerkadapter is een onboard Intel 8255xER PCI. Na handmatige installatie wordt de driver geaccepteerd en werkt het systeem.
Na volgende reboot wordt de driver weer niet gezien en moet handmatige update weer volgen.

Dit is lastig want de server draait zonder monitor, muis en toetsenbord. Management gebeurt via remote desktop.

Kan iemand me helpen?

Peter _/-\o_

de meeste computerproblemen beginnen vlak boven het toetsenbord

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 11:54
PeterJ1702 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:16:
Ik heb een oude Pentium 166 MMX pcs die draait onder Windows 2003 server web edition (draait alleen mijn internet server).
Nu echter, na iedere boot moet ik de netwerkdriver opnieuw installeren. Netwerkadapter is een onboard Intel 8255xER PCI. Na handmatige installatie wordt de driver geaccepteerd en werkt het systeem.
Na volgende reboot wordt de driver weer niet gezien en moet handmatige update weer volgen.

Dit is lastig want de server draait zonder monitor, muis en toetsenbord. Management gebeurt via remote desktop.

Kan iemand me helpen?

Peter _/-\o_
Intel netwerkkaartje kopen....

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

PeterJ1702 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:16:

Kan iemand me helpen?

Peter _/-\o_
Kijk eens in de veilige modus of je meerdere netwerkkaarten tegenkomt (die wellicht nog op disabled staan ook)...

Knikker die dan eens weg.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• PeterJ1702
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10-2005
Animal,
Dank voor je bericht, echter als dat ging had ik het al gedaan. Bord is echter een z.g. stand-alone embedded bord zonder PCI aansluitingen. Ik kan het in een passief moederbord prikken, maar dat wil ik niet.

Coach4All,
Dank voor je tip. Heb gereboot in safe mode, maar slechts 1 netwerk adapter is zichtbaar in de device manager. En dat is deze Intel, die na reboot weer een mooi geel uitroepteken heeft.

Heb je nog verdere suggesties?

Peter

de meeste computerproblemen beginnen vlak boven het toetsenbord

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Zit de laatste bios erop ?