Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Paintjob idee

Pagina: 1
Acties:

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 16:14
Ik ga mijn nieuwe oude case spuiten maar nu had ik het volgende idee om een logo in m'n spray te maken.

Dmv van papier, (plak)plastic o.i.d. een logo maken op de case voordat deze gespoten is,
vervolgens de case te spuiten. (Ja hij wordt lekker orgineel zwart :+)
Zodat het logo min of meer een bumpmap / bevel effect krijgt.

Ik zit alleen een beetje met het materiaal voor de 'bumpmap', want papier krijgt een hele doffe
tint ten opzichte van de rest van de case. Plastic daarintegen zal weer heel erg gaan glimmen.
Maar goed karton is veels te dik om een mooi dun logo'tje maken dus dat valt af.

Ik ga de case nog wel lakken met blanke lak om de verf te berschermen tegen krassen etc.
Morgen of overmorgen ga ik denk ik een proef spray maken met een papieren logo om te proberen,
uiteraard hoe ik jullie even op de hoogte of dit idee werkt :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Mss stom idee ... logo gieten in hars of met car body filler ofzo?
Denk zowieso dat papier ook wat fragile gaat zijn.
Maar laat allicht het resultaat weten _/-\o_

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
uitknippen uit een stukje ALu?

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Verwijderd

uhm,...en..dan..erop...lijmen?

misschien slimmer op 't uit een stukje papier te knippen als een "mal" en daarmee waar je de bumpmap wilt hebben een aantal dikke lagen verf toebrengen waardoor het stukje hoger komt dan de rest.
dussehm, is niet de bedoeling dat je papier eigenlijk op je case komt he ;) (ja kweet, ik kan slecht dingen uitleggen)

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

en als je t nou s andersom doet, je verft je kast 1 keer, dan leg je op t stuk dat laag moet blijven een mal/vorm van plastic ofzo en dan verf je dus t stuk wat hoger moet komen nog een aantal malen, wel goed laten drogen uiteraard, dan kom je er ook wel volgens mij

mm volgens mij leg ik precies hetzelfde uit als mijn voorganger :D

[ Voor 12% gewijzigd door DoD Cerberus op 07-01-2005 20:47 ]

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 12:28

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:25:
Mss stom idee ... logo gieten in hars of met car body filler ofzo?
Denk zowieso dat papier ook wat fragile gaat zijn.
Maar laat allicht het resultaat weten _/-\o_
Combineren. Alu op de zijkant plakken (materiaal zelfde als zijkant), dat is de enige manier waarop je zeker bent dat het glimmen ongeveer gelijk is. Indien je alles mooi over wil laten lopen plamuren met bijvoorbeeld bodyfiller. Voldoende lagen gebruiken en dan zou het effect redelijk door moeten komen. Of papier dik genoeg is betwijfel ik wel...

Alternatief is foto-papier. Dat is dikker en van mat tot glimmend te krijgen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

ik zou een mal maken van karton en met dubbelzijdige tabe (tapijtplakband) vastmaken op je case. je zou het ook kunnen doen met een folie die langs 1 zijde kleeft. papier zou ik eerder niet verkiezen want de verf trekt misschien door je papier en dan heeft je mal geen nut.

btw ik denk dat het uitslijpen van je logo een mooier effect geeft, maar je kunt het spuiten altijd eens proberen.
let see some pics pls....

Verwijderd

Dit is te lastig om te doen denk ik, maar het is maar een idee he. Je maakt een negatieve mal van je logo, dus je haalt het uit een hard materiaal. Vervolgens leg je je sidepanel er in spiegelbeeld bovenop en tikt met een hamertje je logo erin. Je kan dit best leuk met papier doen met een metalen mal, maar ik denk dat als je dit met je 1mm stalen case wilt doen, dat er grof geweld aan te pas moet komen. Misschien dat er metaalbewerkers op het forum zijn die uitsluitsel kunnen geven?
Pagina: 1