[Excel] Alle worksheets op dezelfde manier printen

Pagina: 1
Acties:
  • 781 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb hier diverse excel documenten met vele tientallen worksheets. Nu zit ik met het volgende probleem. Stel als ik er voor wil kiezen om een worksheet op 1 pagina te laten drukken (waardoor die de grote iets aanpast) en dubbelzijdig, dan gaat dit bij de eerste worksheet goed. Echter bij de tweede worksheet zijn de printer instellingen weer anders.

De huidige manier van werken is dan dus ook worksheet voor worksheet de printer instellingen doorlopen en vervolgens kan ik het gehele document printen waardoor alle worksheets dezelfde layout krijgen. Dit kost mij vrij veel tijd. Zeker als ik de instellingen weer wil aanpassen (groter of kleiner). Is er een manier om bij 1 worksheet de printer te stellen en dit te overrulen over alle andere worksheets.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:50
Je kan een deel van de printinstellingen ook aanpassen voor een groep van werkbladen.
Selecteer het eerste werkblad.
Houdt shift ingedrukt. Selecteer het laatste.
Alle werkblad tabjes moeten nu wit zijn.
Bij File - Page setup zijn nu een aantal dingen grijs, alles op het sheet/blad tabblad, maar de rest kan je naar hartelust veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Let overigens wel op dat je de groepering weer verwijderd nadat je heb geprint aangezien bij het verwijderen van kolommen/rijen/e.d. op één van de gegroepeerde worksheets er ook zaken worden verwijderd/toegevoegd op de overige sheets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:00

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
onkl schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:28:
Je kan een deel van de printinstellingen ook aanpassen voor een groep van werkbladen.
Selecteer het eerste werkblad.
Houdt shift ingedrukt. Selecteer het laatste.
Alle werkblad tabjes moeten nu wit zijn.
Bij File - Page setup zijn nu een aantal dingen grijs, alles op het sheet/blad tabblad, maar de rest kan je naar hartelust veranderen.
Dit had ik ook gevonden. Het probleem is dat de printer zelf ook dit soort instellingen heeft (Xerox printer). Dit zorgt er dus voor dat alles anders uit de printer komt. Is het niet mogelijk de printer instellingen voor het document te resetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Erhnam op 07-01-2005 11:51 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:50
Nee, die instellingen (duplex bijvoorbeeld) worden niet gecontroleerd door Excel maar door je printdriver.
Twee oplossingen:
-als je uberhaubt alles duplex wilt printen: Start-instellingen-printers, kies printer, rechtermuis, eigenschappen en verander daar vanalles. Hier regel je de default instelling van die printer.
-Tweede oplossing: In wat ik hierboven schreef zie je op het tabblad Pagina (denk ik , UK vs. NL vertaling probs, iig. het eerste tabblad) van je paginainstellingen de knop opties zitten. Hier kan je ook prutsen met je printinstellingen.