Toon posts:

bestanden delen via draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een adsl verbinding gedeeld via een asus wl 500 g. mijn pc is via een rj45 kabel aangesloten op de asus. In mijn laptop zit een wifi kaartje van asus. Ik heb nu draadloos internet op mijn laptop.

Kan ik ook bestanden uitwisselen met mijn pc?
Zo ja hoe moet ik dit doen?

alvast bedankt.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Welk OS draai je?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Dit is meer een vraag over je gebruikte OS. Als je namelijk al werkend internet op beide machines hebt, en daardoor dus verbinding met je AP/Router dan is het een kwestie van sharing aanzetten, eventueel rechten zetten en verbinding maken.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Indien winXP: rechtermuisknop op een willekeurige map: sharing and security (of nederlandstalig equivalent daarvan).

Rest spreekt voor zich hoop ik....

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 07-01-2005 09:43 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:00

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 09:42:
Dit is meer een vraag over je gebruikte OS. Als je namelijk al werkend internet op beide machines hebt, en daardoor dus verbinding met je AP/Router dan is het een kwestie van sharing aanzetten, eventueel rechten zetten en verbinding maken.
En zorgen dat de firewall dit "lokale" verkeer ook toestaat ( zie dat nogal eens geblokkeerd staan bij kennissen met ZoneAlarm ) 8)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Coach4All schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 09:44:
[...]

En zorgen dat de firewall dit "lokale" verkeer ook toestaat ( zie dat nogal eens geblokkeerd staan bij kennissen met ZoneAlarm ) 8)
Even als aanvulling daarop, het kan zijn dat je router verkeer tussen aangesloten pc's niet routeert (had ik dus tussen 2 wireless aangesloten pc's op mijn SpeedTouch 580). Dus dan is het toch nog een beetje een NT topic. Check je router.

Verwijderd

FAQ - Network Troubleshooting

Graag even om je heen kijken voor je een nieuw topic neerplempt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.