aanschaf switch... lan snelheid ook hoger?

Pagina: 1
Acties:

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
Hallo!

Ik zit met twee computer op internet via een 10Mb/s hubje. Mijn account is een XXL van quicknet.

Nu wil ik een 100Mb/s switch aanschaffen maar ik weet niet zeker of mijn LAN snelheid tussen de twee computer omhoog gaat. Ik kopieer nog wel eens 1GB files tussen laptop en PC maar dat gaat dus langzaam, duurt zo'n 20 minuten per bestand en daarbij zakt mijn internetconnect ook nog van 800KB/s naar 120KB/s omdat het natuurlijk over dezelfde UTP kabel gaat.

En kan het ook zijn dat mijn router de connectie op 10Mb/s houdt? Het betreft een Copperjet 810. Als ik m'n netwerkkaart(en) op 100Mb instel wordt de verbinding verbroken, moet dus nu 10Mb gebruiken.

Ben ik met zo'n 100Mb/s hier vanaf? Wat ik wil proberen te bereiken is:

- connectie tussen PC's met 100Mb/s, iig min. 5 MB per seconde.
- internetconnectie die niet direct in elkaar stort.

andere suggesties voor een snellere verbinding te kunnen opzetten tussen die twee computers is ook welkom (USB?).

Mvg....... Porto

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:31

Nik

Als beide netwerkkaartn 100mbps ondersteunen, én je router kan 100mbps aan, dan moet het volgens mij geen probleem zijn.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:47

_nethack

We're all MAD here

Zou geen probleem moeten zijn, en zou ook een hogere snelheid moeten opleveren.
Dat je verbinding weg is als je de netwerkkaart op 100Mbit zet is logisch als je een 10Mbit hub hebt. Er is dan simpelweg geen communicatie meer mogelijk.
Met een 10/100Mbit hub of switch kunnen de pc's onderling met 100Mbit communiceren (in de praktijk zo'n 8MB/sec) en kunnen ze ook gewoon op internet (onafhankelijk of de copperjet nou een 10 of een 100Mbit poort heeft - dat regelt de hub of switch allemaal)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:11
Idd.

Als beiden pc's een 100 mb/s kaartje hebben, en je hub/switch ook, dan heb je bandbreedte genoeg.

Wij zijn een tijdje terug ook overgestapt van 10 naar 100 , een wereld van verschil :) 10 Mb/s haal je makkelijk.

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Voor een echt snelle punt-punt verbinding zou ik voor een GB-ethernet crosscable of een firewire-kaartje gaan. Als je al een digitale videocamera hebt is firewire met afstand de goedkoopste oplossing, want dan heb je ongetwijfeld ooit al eens een firewire kaartje voor je compu gekocht. Hoef je dus alleen maar een kaartje voor de andere computer en de bijbehorende kabel te kopen.

USB is leuk, maar met USB kun je niet zonder extra hardware twee computers met elkaar verbinden. Geen idee wat die verbindingsstukjes kosten, kan niet echt veel zijn zou je zeggen...

Het grote voordeel van een switch in ethernet netwerken is dat een switch waar mogelijk punt-punt verbindingen creëert. Verbindingen tussen verschillende computers onderling zitten elkaar dus niet in de weg, waardoor de totale snelheid van je netwerk omhoog gaat.

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoi jongens,

ik heb zoeven een 100Mbit switch aangeschaft en hem binnen 1 minuut werkend gekregen. Ja, stond er zelf ook versteld van te kijken, zo snel. :) Maargoed. Bestanden tussen de computers kopieeren gaat nu volgens de DU meter met zo'n 10.5MB/s, hij doet over een zo'n 4.5GB circa 7-8 minuten; beter dan die ruim 20 minuten hiervoor! Belangrijker is dat ie idd mijn internetsnelheid helemaal met rust laat, dus ik kopieer en ondertussen lekker leechen met 600+KB/s ip 120KB/s. :)

allemaal bedankt voor de reacties en de hulp! Ben zeer tevreden! (als bleek 't achteraf wel een dure switch omdat ik een parkeerboete heb gekregen van 45 euro) <zucht> hehehehe

Porto
Pagina: 1