rood/groen/blauwe streep

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133637

Topicstarter
is er iemand die mij misschien kan helpen aan het volgende probleem.
ik heb een dvd speler (Pioneer DV-575A) en die geeft boven in mijn beeld (philips 8506)
een rood/groen/blauwe streep boven in het beeld als de dvd speler aan staat met het logo scherm,maar ook bij films,en dat doetie alleen als de dvd speler staat afgesteld op auto,als ik hem op pal zet heb ik het probleem niet meer tenzij ik er een ntsc film in doet,dan gaat het beeld weer gek zitten trillen,ik heb al mijn instellingen goed staan en ook mijn aansluitingen zijn goed,ik maak gewoon gebruik van RGB(s-video heb ik nog niet geprobeert)is er iemand waar dit probleem bekend voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64859

Volgens mij ligt dit aan de TV!
Boven aan het beeld ( boven de bovenrand!) stuurt de TV een keer R,G,B uit voor calibratie van witwaarde oid.
Bied je nu een signaal aan met minder beeldlijnen, dan heb je smaller beeld, en dan zie je deze testsignalen in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 64859 schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 07:02:
Volgens mij ligt dit aan de TV!
Boven aan het beeld ( boven de bovenrand!) stuurt de TV een keer R,G,B uit voor calibratie van witwaarde oid.
Bied je nu een signaal aan met minder beeldlijnen, dan heb je smaller beeld, en dan zie je deze testsignalen in beeld.
is er hier een oplossing voor om dat weg te halen,of gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:09
Ik vermoed dat dat door een service techneut van Philips weggehaald kan worden, denk niet dat dat iets is dat je zelf kan doen. Mocht iemand het beter weten, dan hoor ik dat graag:
Zelf heb ik de Philips 8505 (voorloper van de 8506 van de TS) en ik zie bij donker beeld net een lijntje rood en soms groen in beeld. Naarmate het beeld lichter wordt schuift dat langzaam het beeld uit... irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64859

Mijn Thomson 4:3 TV kan ik mbv de afstandsbediening in 16:9 mode zetten. Het beeld wordt dan verticaal verkleind, en ik heb dan zo'n zelfde streep bij alle zenders :(
Zelfs als ik geen input aanbied heb ik deze streep in 16:9 mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben er nou achter gekomen, dat het in iedergeval aan mijn tv ligt.
maar nu wil graag weten of er hier wat aan te doen is,als er iemand is die dat weet,
dan zou ik dat graag willen weten,want ik word gek van die streep boven in beeld.
Pagina: 1