SB Live! 5.1 geluidskaart digital out op analoog zetten

Pagina: 1
Acties:

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 17:28
Hallo,

Ik heb een SoundBlaster Live! 5.1 geluidskaart en een 5.1 set zonder decoder gekocht, nu heb ik goed geluid uit 4 speakers maar de bass en de center speaker doen het niet :/... Nu zou dit komen doordat ik de subwoofer en de bass op een digitale uitgang heb gezet en omdat de subwoofer geen decoder heeft gaat dat niet goed en heb ik dus geen geluid uit de center speaker en geen bass... Er zou een mogelijkheid zijn om de digitale uitgang op analoog te zetten maar mijn vraag ik hoe?

Bvd XhaiKhaL _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door XhaiKhaL op 07-01-2005 01:32 . Reden: Typo's ]

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Bij volume regeling staat onderaan het master kanaal een knop advanced. in dat menu kun je ergens een vinkje weghalen bij digitaal.
ik betwijfel alleen of dat echt het probleem is. als dat bij mij staat aangevinkt houden alle speakers er mee op (dus niet alleen de center en sub).

• XhaiKhaL
sadar schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:34:
Bij volume regeling staat onderaan het master kanaal een knop advanced. in dat menu kun je ergens een vinkje weghalen bij digitaal.
ik betwijfel alleen of dat echt het probleem is. als dat bij mij staat aangevinkt houden alle speakers er mee op (dus niet alleen de center en sub).
Klopt, maar dat help niet... Die stond al uit, maar als ik die aanvink doen alleen m'n rear speakers het (en me front, center en subwoofer niet)...

• XhaiKhaL
Hmm, weet niemand of dit kan en hoe het dan moet? Maar ik bedacht me iets, als ik nou geluid uit me onboard én uit me SB Live! geluidskaart kan laten komen, kan ik hier de kabel voor de center + subwoofer inpluggen... Maar hoe kan ik uit beide kaarten geluid laten komen? En dan moet er natuurlijk mono geluid uit komen anders hoor ik alleen links of alleen rechts door de centerspeaker en alleen links of alleen rechts door de subwoofer. Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

Bvd XhaiKhaL _/-\o_

• XhaiKhaL
Is er niemand die dit weet, of wil gewoon niemand mij helpen...? Najah kep ook een jumpertje verzet maar ook dat werkte niet... Is het misschien mogelijk om extern iets aan te sluiten of zo? Voor een niet al te hoge prijs natuurlijk.. Ik zit er ook aan te denken om de volgende headset te kopen: http://www.allesvoorjepc.nl/images/products/1021.jpg, daar zit dus zo'n geval bij, is er misschien ook zoiets die digitaal in analoog decode?

• XhaiKhaL
Oke, deze kaart dan? Heeft die wel gewoon 3 analoge uitgangen?

XhaiKhaL
Pagina: 1