[dual monitor] Onboard Vga + Geforce 2

Pagina: 1
Acties:

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-02 16:49
aaaaight hallo tweakers

Ik ben op het moment op zoek naar het volgende:

ik ben een beetje aan het expiremteren met een dual monitor setup, het is me al gelukt met een tv op de svideo uitgang, maar wil wat verder. Mn pa had nog een monitor op zn werk staan; toen hij hem mee naar huis nam bleek het een 21" crt met vlakke beeldbuis te zijn w0000t! :P Maar alle gekheid op een stokje; daarnaats heb ik nog een 17"monitro. Nu heb ik een geforce 2 MX videokaart en een onboard vga aansluiting.

Nu is mijn vraag; kan ik een dual monitro setup maken bestaande uit mijn onboard vga en mij geforce? Ik heb al wat rond gezcoht in de FAQ en dergelijke, ik kwam daardoor op http://www.realtimesoft.com/ nu snap ik er niet zoveel van:s kunnnen jullie mij wat tips geven?

mijn hardwaren:

jetway pm2mp moederbord met onboard vga
Geforce mx 2 400 (?)
21"nec beeldscherm
17"dell beeldscherm

bij voorbaat dank...

/off topic; als er spelvauten in mijn bericht staan kan dat kloppen, ik ben nu behoorlijk beneveld door den alcohol, tis 1:04 op donderdag

gddamn; topic titel hoort mijn vraag te bevatten: [dual monitor] Onboard Vga + Geforce 2

[ Voor 6% gewijzigd door dano_nl op 07-01-2005 01:05 ]

Meh

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Volgens mij maakt die onboard vga gebruik van je agp, ik denk dus niet dat het gaat werken. (wat is het probleem om het even te proberen :? ).

Als het niet werkt kun je altijd nog een pci kaartje erbij halen, of een nieuwe videokaart met 2 monitor uitgangen

offtopic:
wat voor type nec is het?

[ Voor 11% gewijzigd door 68657469736d69 op 07-01-2005 01:11 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:14

momania

iPhone 30! Bam!

dano_nl schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:04:
gddamn; topic titel hoort mijn vraag te bevatten: [dual monitor] Onboard Vga + Geforce 2
Dat kan je ook gewoon via een topic report duidelijk maken hoor, hoeft niet vet gedrukt in je topicstart ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• dano_nl
Nog wat naslag (http://www.realtimesoft.com/multimon/faq.asp#OnboardVideo) gevonden, moet even een powerkabel zien te regelen en dan kan ik het gaan proberen.

aha dat gaan we even proberen dus, o en het type nec? er staat hier bovenop:

o hijs 19"maar wel huge

Multisync fe991sb

[ Voor 60% gewijzigd door dano_nl op 07-01-2005 15:36 ]

Meh

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
als je onboard de AGP gebruikt gaat het niet lukken omdat ie zich automatisch uitschakelt zodra er een AGP-kaart ingestopt wordt.
dan kom je dus uit op óf een extra PCI-kaart óf een nieuwere AGP die wel dual-monitor ondersteund
Depending on your BIOS, it could also be possible that the onboard video gets disabled as soon as another VGA card is in the system.
is waarschijnlijk...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• dano_nl
het ziet ernaar uit dat dit niet gaat lukken

mijn nvidia geforce ondersteund wel dat ik een teevee aan mijn kaart kan hangen, naast mijn gewone monitor, middels zo'n gele svideo input. Kan ik mijn 2ebeeldscherm wellicht ook aan zo'n svideoinput hangen? zijn daar connectors voor. Ik weet trouwens ook dat er nog een andere in/output op mijn kaart zit, geen idee wat het is?

Meh

Verwijderd

het zal zeker niet lukken, zoals anderen al zeiden. Als je je APG kaart in stopt dan wordt Onboard VGA disabled. koop voor 30 euro of zo een pci kaart(goedkope, 32 mb of so) en het zal werken :)
Pagina: 1