Klopt, maar als je dan twee toestellen aansluit en de splitter in de huiskamer is aangesloten zit je toestel in je splaapkamer voor de splitter wat het DSL signaal verstoort.
Hoe korter de kabels, minder kans op storing / foutieve bekabeling is het meer.
"zo kort mogelijk" wordt om twee hoofdredenen aangegeven:
1. - voorkomt dat er ergens 'een' toestel / fax / alarmcentrale is of wordt (later een toestel in de slaapkamer aansluiten verrast je dan niet!) voor de splitter is aangesloten.
2. - verlengkabels, extra wandcontactdozen + stekker geeft allemaal extra weerstand en stootpunten in de verbinding. Om nu het 'geknutsel' van vele tegen te gaan wordt verzocht met de bijgeleverde kabels het direct bij ISRA aan te sluiten.
Hoeveel telefoontjes een helpdesk vaak krijgt van een DSL ISP en dat het 'gewoon' in de aansluit kunsten van een klant ligt. En sommige vinden het dan nog het probleem van de ISP..... Krijg je telefoontjes als "Ik heb een 8Megabit verbinding en haal maar 5260kbit in mijn modem, daar betaal ik niet voor" etc etc etc etc. (hint #1: 't Heet niet voor niets een 2-8Mbit verbinding met een * erbij met extra uitleg)
[
Voor 15% gewijzigd door
bjck op 07-01-2005 07:10
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.