ADSL en IS/RA punt.

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik heb een vraagje , waarom zou ik mijn splitter voor adsl direct na het IS/RA punt monteren en niet gewoon aansluiten op de ''telefoon-wand-contact-doos'' in de huiskamer waar nu mijn normale huis telfoon op aan gesloten is (overigens de enige telfoon in huis. ?

M.vr.Gr

Rushwood

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Omdat zo het ADSL en telefoonsignaal zo snel mogelijk gescheiden wordt. Dan heb je dus minder kans dat die 2 elkaar in de weg gaan zitten.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 19:59

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

en omdat er geen telefoons of andere apperatuur voor je splitter mag zitten :)

maar het zal indien er niets voor zit keurig werken hoor!

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als er voor de wandcontactdoos in de kamer niks aangesloten zit (zoals je zegt) is er helemaal niks aan de hand en kan je m dus gewoon zo in de kamer aansluiten.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:05

samo

yo/wassup

In Belgie is het normaal om op iedere gebruikte wandcontactdoos het splitter te steken. Werkt goed, net zo makkelijk...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Appesteijn schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:52:
Omdat zo het ADSL en telefoonsignaal zo snel mogelijk gescheiden wordt. Dan heb je dus minder kans dat die 2 elkaar in de weg gaan zitten.
Heeft dit veel invloed op je verbinding , bijvoorbeeld een snelheids-afname van meer dan 15% ?(het is/ra punt naar de wand-contact doos is ongeveer 12 meter)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Rushwood schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:22:
[...]

Heeft dit veel invloed op je verbinding , bijvoorbeeld een snelheids-afname van meer dan 15% ?(het is/ra punt naar de wand-contact doos is ongeveer 12 meter)
nee, het maakt geen reet uit waar je de kabel splitst, als er maar geen telefoons aangesloten zitten voor de splitter.

Of er nu 12 meter voor of na de splitter zit maakt niet echt uit, als het maar kwaliteitkabel is en geen platte signaalstorende kabelmeuk (en zelfs dat hoeft geen probleem te zijn). Bij niet-8mbit verbindingen boeit bekabeling meestal niets en je kan het toch altijd gewoon proberen lijkt me zo. Pas als je problemen met snelheid of signaalwegvallen krijgt, ga je eens kijken of het op je ISRA wel prima werkt en dan weet je gelijk of het iets uitmaakte

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
samo-arne schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:12:
In Belgie is het normaal om op iedere gebruikte wandcontactdoos het splitter te steken. Werkt goed, net zo makkelijk...
Klopt, maar als je dan twee toestellen aansluit en de splitter in de huiskamer is aangesloten zit je toestel in je splaapkamer voor de splitter wat het DSL signaal verstoort.
Appesteijn schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 00:52:
Hoe korter de kabels, minder kans op storing / foutieve bekabeling is het meer.

"zo kort mogelijk" wordt om twee hoofdredenen aangegeven:

1. - voorkomt dat er ergens 'een' toestel / fax / alarmcentrale is of wordt (later een toestel in de slaapkamer aansluiten verrast je dan niet!) voor de splitter is aangesloten.

2. - verlengkabels, extra wandcontactdozen + stekker geeft allemaal extra weerstand en stootpunten in de verbinding. Om nu het 'geknutsel' van vele tegen te gaan wordt verzocht met de bijgeleverde kabels het direct bij ISRA aan te sluiten.

Hoeveel telefoontjes een helpdesk vaak krijgt van een DSL ISP en dat het 'gewoon' in de aansluit kunsten van een klant ligt. En sommige vinden het dan nog het probleem van de ISP..... Krijg je telefoontjes als "Ik heb een 8Megabit verbinding en haal maar 5260kbit in mijn modem, daar betaal ik niet voor" etc etc etc etc. (hint #1: 't Heet niet voor niets een 2-8Mbit verbinding met een * erbij met extra uitleg)

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 07-01-2005 07:10 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:05

samo

yo/wassup

bjck schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 07:08:
[...]
Klopt, maar als je dan twee toestellen aansluit en de splitter in de huiskamer is aangesloten zit je toestel in je splaapkamer voor de splitter wat het DSL signaal verstoort.
[...]
samo-arne schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 01:12:

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Belgie is het normaal om op iedere gebruikte wandcontactdoos het splitter te steken. Werkt goed, net zo makkelijk...
En dat is precies hoe wij het hier thuis ook hebben. En het werkt perfect. Gewoon op de wandcontactdoos-aansluiting een splitter plaatsen, en wij werken thuis met 2 splitters.

edit: ik woon in Nederland

[ Voor 5% gewijzigd door spone op 07-01-2005 12:07 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:10
Ik heb een jaar zonder splitter gewerkt, was ik vergeten :X 8)7 ....Dat vonden ze bij kpn niet echt leuk |:(

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jij denk ik ook niet, als je verbinding er constant uit ligt. :X

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:10
Echt waar, nooit storing hoor.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dersan schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:11:
Ik heb een jaar zonder splitter gewerkt, was ik vergeten :X 8)7 ....Dat vonden ze bij kpn niet echt leuk |:(
ik denk dat het ze bij de kpn geen reet kan schelen, zolang jij maar niet de helpdesk belt om constant te bleren dat je telefoon ruist, je verbinding eruit klapt en je verbinding trager is dan zou moeten :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Gebruik eens de zoekfunctie. Daarnaast heb je nu 3(!) topics over vrijwel hetzelfde onderwerp gestart, en dat is uiteraard niet de bedoeling..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.