Afgelopen twee weken kreeg ik regelmatig popup’s van mijn antivirus(kaspersky) dat het een aanval van loveson-virus/trojan tegen gehouden heeft. Ook kreeg ik regelmatig dat het antivirus de toegang tot een bestand geblokkeerd heeft.(ook besmet met Loveson/Blaster virus)
Mijn PC draait achter 2x firewall's(router en software), is achter een NAT en is gepatched(SP2 en noem het maar op!). Ik heb heel Internet afgezocht hoe ik van deze popup's af kan komen(behalve de popup functie van het antivirus uit te zetten). Overal kreeg ik te lezen dat ik mijn systeem moet patchen.(wat ik reeds gedaan heb).
Ik heb het voorlopig zo opgelost:
Ik heb ontdekt dat het virus een executabel in de map
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\mfcd spam
aanmaakt. Door de toegang tot deze(door virus aan gemaakte) map voor het systeem te blokkeren, heb ik sindsdien geen last meer gehad van deze trojan. Want hij kan geen .exe meer aan maken.
Echter vind ik dit geen mooie oplossing.
Heeft iemand nog een idee/oplossing voor dit?
Mijn PC draait achter 2x firewall's(router en software), is achter een NAT en is gepatched(SP2 en noem het maar op!). Ik heb heel Internet afgezocht hoe ik van deze popup's af kan komen(behalve de popup functie van het antivirus uit te zetten). Overal kreeg ik te lezen dat ik mijn systeem moet patchen.(wat ik reeds gedaan heb).
Ik heb het voorlopig zo opgelost:
Ik heb ontdekt dat het virus een executabel in de map
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\mfcd spam
aanmaakt. Door de toegang tot deze(door virus aan gemaakte) map voor het systeem te blokkeren, heb ik sindsdien geen last meer gehad van deze trojan. Want hij kan geen .exe meer aan maken.
Echter vind ik dit geen mooie oplossing.
Heeft iemand nog een idee/oplossing voor dit?