Toon posts:

[XP] Fout bij toevoegen waarden aan Run & RunOnce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst merkte ik na het booten dat een hoop progjes die standaard runnend hadden moeten zijn dat nu niet waren. Ik keek m.b.v. regedit in HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run en in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run. Deze sleutels waren beide zonder duidelijke reden ineens leeg.

Ik heb toen geprobeerd de programma's die niet gestart waren zelf hun Run-waarden weer terug te laten zetten. Toen ik opnieuw in het register keek was er echter niets veranderd. Ik heb daarna geprobeerd zelf weer waarden toe te voegen, wat resulteerde in de volgende foutmelding:

Er is een fout opgetreden bij het wijzigen van de waardenaam
Register-editor kan de naam van Nieuwe waarde nr.1 niet wijzigen: er is een fout opgetreden bij het wijzigen van de waarde.

Als ik daarna de view refresh is de nieuwe waarde er niet meer.

Regedit en RegEdt32 geven precies hetzelfde resultaat. Inserten met een *.reg bestand werkt ook niet.

Ik kan wel waarden en sleutels toevoegen aan alle alle andere sleutels, alleen niet aan Run, RunOnce, en RunOnceEx in HKEY_LOCAL_MACHINE en HKEY_CURRENT_USER.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

michien iets met rechten ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Naar rechten heb ik gekeken, ik ben administrator, en ik heb volledig beheer op die Run en RunOnce keys. Bovendien had hij dan een andere foutmelding gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Kennelijk weet niemand iets? Ik heb namelijk nog steeds geen idee hoe ik het moet verhelpen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je het enkel met die 2 keys? of ook met andere keys? Kan je de keys zelf ("Run" en "RunOnce") wel renamen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Enkel die twee keys, en ik kan ze allebei renamen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je ze nou renamed (of verwijdert) - en je maakt nieuwe aan, is het dan niet opgelost? :)

Verwijderd

Er is een fout opgetreden bij het wijzigen van de waardenaam
Register-editor kan de naam van Nieuwe waarde nr.1 niet wijzigen: er is een fout opgetreden bij het wijzigen van de waarde.
Regedt32, klik op het mapje 'run', rechtermuisknop, permissies. Controleer die even.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 09:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 08:52:
Als je ze nou renamed (of verwijdert) - en je maakt nieuwe aan, is het dan niet opgelost? :)
Dat ga ik eens even proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:00:
[...]

Regedt32, klik op het mapje 'run', rechtermuisknop, permissies. Controleer die even.
Die permissies/machtigingen/rechten kloppen allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 08:52:
Ik heb het geprobeerd, maar dat werkt niet. Hij behandelt de nieuwe run dan precies hetzelfde als de oude.
Pagina: 1