Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb een adslverbinding doorgetrokken naar boven door het draad naast de normale telefoonlijn. ik wissel boven als ik wil internetten de kabels om.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/11757Sa69TNvE.JPG

nu zit aan de 2 telefoondraden ook halverwege het draad een splintsing naar de andere telefoons in het huis.

nu werkte alles een beetje. download was boven enorm traag: 12 kb/s en upload net aan 1 kb/s :? , maar het werkte,.......totdat me moeder ging bellen de internet klapt eruit en gaat pas weer aan als ze opgehangen heeft.

hoe kan dit en is het mogelijk dat ik bijvoorbeeld de upload via de tellijn laat lopen ofzo :?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:22

samo

yo/wassup

Da komt door storingen, waarschijnlijk op de binnenbekabeling..... Misschien telefoontoestellen aangezliten op de lijn zinder splitter?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
jah maar die 2 lijnen lopen wel door hetzelfde draad maar moeten op zich voledig gescheiden van elkaar hun werk doen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Je hebt dus telefoons VOOR je splitter zitten? Dat kan niet nee...
Ik zou zeggen, zoek een trekveer, en kijk of je een stuk UTP in die buis krijgt (been there, done that, kost een paar dagen maar dan heb je ook wat)!

Verwijderd

Topicstarter
neej alles zit wel netjes achter de splitter alleen heb ik boven een stekker die zowel telefoon als adsl bevat. (tenminste dat hoop ik)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

Rmg

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:00:
neej alles zit wel netjes achter de splitter alleen heb ik boven een stekker die zowel telefoon als adsl bevat. (tenminste dat hoop ik)
:? je hebt 2 uitgangen op je splitter

-Modem - > puur alleen voor je modem GEEN telefoons aansluiten
-Phone - > voor de telefoons

dus je hebt zoizo 2 stekkers nodig... en je kan de kabel die naar het modem loopt niet zomaar splitten ...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Heb je de draad van de ADSL en de telefoon door één draad lopen? En die draad is een telefoondraad? Hoe lang is de draad naar de modem? Is het een platte of een ronde draad? Wat zegt de handleiding van de modem over kabel lengtes tussen modem en splitter?

Een ronde draad die heeft getwiste aderparen. Gebruik je wel voor de telefoon het ene aderpaar en voor de ADSL het andere aderpaar? En niet één ader van het ene paar en één van het andere paar? Anders kun je wellicht overspraak krijgen.

Wat bedoel je precies met "nu zit aan de 2 telefoondraden ook halverwege het draad een splintsing naar de andere telefoons in het huis."? Kun je er een tekening van maken?

Verandert de situatie als je de telefoons paralel eraf laat?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik snap niethelemaal wat je nou gedaan hebt... maak anders eens een tekening met alle telefoontoestellen, het ISRA punt (waar de telefoon het huis binnenkomt) en je splitter en modem erop.
Waar je op moet letten:
Plaats éérst de splitter dan pas andere telefoontoestellen, anders kan je niet tegelijk bellen en adsl-en.
Als je meerdere paren uit één telefoonkabel wilt gebruiken kan er wel eens veel overspraak zijn (storing dus) want deze kabel is niet getwist, geluk nodig, of UTP kabel.
Verleng de kabel voor het modem zo min mogelijk. Het adsl signaal is gevoelig voor storing/ruis, Ethernetkabel nauwelijks. Dus plaats je modem indien mogelijk naast het israpunt.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
zoals gevraagd; een duidelijkere tekening! (sorry 4 .bmp)

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/11757xfbXt7HW.bmp

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:22

samo

yo/wassup

Misschien is er niet genoeg shielding, en storen de draden elkaar? Ook kan 18 meter telefoondraad voor deze storing zorgen. Zijn er verder binnen het huis nog andere telefoontoestellen ergens op aangesloten?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Herorganiseer je hele bekabeling, dit lijkt nergens op, sorry maar et moet wel :r

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

zeer vage installatie heb jij zeg :S. als je eens dat laatste stuk je telefoon afkoppelt, dan weet je of het daar aan ligt.
Ik denk dat het te maken heeft met storingen idd. ADSL splitter flitert hoge frequenties van je gewone lijn eruit, die je normaal alleen krijgt met het opleggen van de hoorn etc. klikje dat over het hele spectrum te 'horen' is.
Je kan proberen je modem beneden te zetten en met CAT5 kabel verder te werken. ethernet is veel minder gevoelig voor storingen.
Pagina: 1