Op een pc die ik hier heb staan (Shuttle AK32VN mobo, Athlon XP, Maxtor ATA133 80gig HD, Liteon DVD-RW) heb ik zojuist een nieuwe installatie van WinXP SP2 gezet. Zoals ook bij de vorige installatie (WinXP SP1a) het geval was, staat de harddisk (primary master) op DMA Mode 4 (zou 5 moeten zijn, aangezien UDMA5 gelijk is aan ATA6, 100MB/s) en de DVD-RW (secondary master) op DMA Mode 1 (zou Mode 2 moeten zijn).
De HD wordt correct als ATA133 schijf herkend door de BIOS en zit aangesloten met 'n 80-aderige kabel.
In de vorige installatie heb ik met VIA's 4-in-1 drivers (retro) geprobeerd dit te corrigeren (zonder succes), en ook de IDE Miniport driver die ik daarna had geïnstalleerd - omdat daarmee de dma-mode is te forceren - bracht geen uitkomst (bleef toch hangen op bovengenoemde modes).
Via de bekende wegen ben ik nog geen enkele oplossing tegengekomen.
De HD wordt correct als ATA133 schijf herkend door de BIOS en zit aangesloten met 'n 80-aderige kabel.
In de vorige installatie heb ik met VIA's 4-in-1 drivers (retro) geprobeerd dit te corrigeren (zonder succes), en ook de IDE Miniport driver die ik daarna had geïnstalleerd - omdat daarmee de dma-mode is te forceren - bracht geen uitkomst (bleef toch hangen op bovengenoemde modes).
Via de bekende wegen ben ik nog geen enkele oplossing tegengekomen.
[ Voor 4% gewijzigd door guillaume op 06-01-2005 22:34 ]