Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe voeding mist 6 pinnen, kan deze zonder verloop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje.

Ik wil in mijn hp netserver p3 550 mhz (oudje dus) een nieuwe stillere voeding inbouwen.
De zm 4008 aps van zalman.

Bij het opnieuw aansluiten van de voeding kabels valt me op dat de voedingskabel tussen
het moederbord en de oude voeding er een is die op het moederbord een aansluiting heeft
van 20 pins maar aan de andere kant twee aansluitingen heeft van 1x 14 en 1x 6 pins.
Mijn nieuwe voeding heeft echter geen aansluiting van 6 pins, wel van 20 pins.

Vraag: kan ik die 20 pins aansluiting van mijn nieuwe voeding nu direkt aan mijn moederbord
aansluiten?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
foto?

Verwijderd

Topicstarter
kan helaas geen foto hiervan maken.

Maar als de situatie nog niet duidelijk is wil ik deze best nog verduidelijken

Verwijderd

Als een foto niet mogelijk is, en google image search levert niets op, raad ik je aan om naar start, uitvoeren, MSPAINT te gaan.

Je ZOU kunnen uitzoeken op welke pin welke spanning moet, en vervolgens de ouwe stekker op de nieuwe voeding zetten.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:58

strandbal

Was het maar zo'n feest.

is het een merk bakkie ala Dell ofzo? Je kunt het makkelijkst even met een multimeter aan de slag, kijken of de voltages overeenkomen met een standaard ATX stekker :)

Hier stond een dode link.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

strandbal schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:34:
is het een merk bakkie ala Dell ofzo? Je kunt het makkelijkst even met een multimeter aan de slag, kijken of de voltages overeenkomen met een standaard ATX stekker :)
hp netserver ;)

10 tegen 1 dat dit niet gaat werken, want HP ed gebruiken nog wel eens verschillende pinouts. Grote kans dat je dan je moederbord eruit blaast.

Dus meet eerst even alles na mbv een multimeter en ga dan eventueel over op de zalman :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Het type nummer van je Zalman kan ik niet vinden via google of Zalman site. Heb je wel het juiste type nummer hier weergegeven ???

Of is het deze ? http://www.zalmanusa.com/.../view.asp?idx=76&code=015

Verder zegt me het helemaal niets wat je omschrijft, naar mijn weten hebben ze allemaal een universele stekker voor een mobo :?

Edit : My bad, erover heen gelezen dat het hier om een netwerkservertje ging. Geen ervaring mee en ging er vanuit dat het ook dezelfde aansluitingen zou hebben als een reguliere mobo. Misschien toch anders even rondkijken naar een voeding daarvoor geschikt ? Lijkt me wel te vinden online.

Succes

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 13:58 ]

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je dan?

Verwijderd

Het is een oud HP-beestje, met een HP-Custom mobo.

Ik zeg: zelf stekker maken, dmv oude voeding doormeten, en stekker transplanteren.

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt dit probleempje misschien toch een probleem?
Zoiezo bedankt voor jullie replie
Ik kan binnenkort wel een camera lenen zodat ik wat foto's kan plaatsen.

Het type van de zalman heb ik inderdaad verkeerd door gegeven, excuus.
Dit moet zijn zm 400B APS. (atx)

Het type voeding dat op de netserver hoort heeft part nr. d6129-63003

Het moeder bord is volgens HP wel een atx moederbord
http://h20000.www2.hp.com...ent.jsp?objectID=lpn12103

Het doormeten van de voeding klinkt mij tot nu het verstandigst in de oren.
Waar haal ik een dergelijke multimeter en hoe gaat dit doormeten precies in zijn werk.
Ben zelf qua elektriciteit een leek.

Nog even ter verduidelijking van de situatie.
De voedings kabel die tussen het moederbord loopt en het oude voedingblok ziet er als volgt uit:

-op het moederbord zit ie aangesloten met een 20 pins stekker.

-op het oude voeding blok zat ie aangesloten met 1 stekkertje van 20 "hokjes", hierin zitten echter maar 14 contactpunten en 1 stekkertje van 6 hokjes met ook 6 contactpunten erin.

Mijn nieuwe voeding heeft dus alleen maar een stekkertje met 20 hokjes met ook 20 contactpunten erin. Na aansluiting blijft het 6 pins stekkertje van de moederbord-voeding kabel dus over.
Daarbij komt nog dat de stekkers met 20 hokjes erin ook niet helemaal overeenkomen.
De stekker vanaf het moederbord heeft immers maar 14 contact punten, het stekkertje vanaf de voeding heeft er 20.
Mijn oorspronkelijke vraag: kan de 20 pins stekker van de nieuwe voeding rechtstreeks op het moederbord van de hpnetserver e60

Verwijderd

Topicstarter
:O niemand meer?

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-11 20:25

Adonias

Oe! Buttons :9

Gebruik je oude voeding en zet er een papst of nexus 19dB fan in (stuk goedkoper ook dan die zalman voeding gok ik)... Ik zou het risico niet lopen je mobo op te blazen.

Verwijderd

Heb je toevallig een merk computer zoals Dell, want die gebruiken andere connectoren naar het moederbord!!! Ik weet niet wat je hier aan kan doen, maar een verloop stekker is niet slim omdat elk draadje een eigen spanning heeft...

Verwijderd

Topicstarter
Het merk moederbord is van hp zelf.
Ik denk custom gemaakt door intel aangezien dit er ook op staat.
De aansluiting op het moederbord is een 20 pins aansluiting waar een 20 pins van
atx ook op zou passen.
Op dit ogenblik heb ik een multimeter waar ik iedere pin van de connector mee wil door meten,
om deze vervolgens te vergelijken met de pin out voltage van atx.

Leek als ik ben probeer ik nu op internet uit te vissen hoe je met een multimeter moet meten.
(Eens moet de eerste keer zijn.)
Ik weet dat ik m op gelijk stroom moet zetten, en de rode kabel moet plaatsen op hetgeen gemeten moet worden.
Alleen waar de zwarte (is aarde geloof ik)mmmm. O-)

Tips zijn welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Ok de gemeten stroom waarden zijn als volgt kijkend op het moeder bord met een geplugde connector.
Clip aan de linker kant.

3.28+ 3.28+
11.90- 3.28+
0.001 0.006
0.197+(?) 5.13+
0.003 0.007
0.004 5.13+
0.004 0.005
0.004 4.80+(?)
5.13+ 4.96+
5.13+ 11.79+

Vergeleken met de standaard pinout van atx vind ik m wel overeen komen.
Mijn eerste vraagteken, eerste tabel 4e getal van boven: staat deze waarde inderdaad voor p/s on
Mijn tweede vraagteken: tweede tabel 3e van onder: staat deze waarde inderdaad voor power good

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 00:21 ]

Verwijderd

fan's van de voedingen verwisselen...?

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
D'r zit wellicht een voeding volgens de SSI specs in die HP.

http://www.ssiforum.org/default.aspx
Pagina: 1