Toon posts:

nieuwe 4P800SE + GF 6600 GT 128MB=geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Eergisteren liet ik mijn pc een nachtje aan staan omdat hij bezig was met downloaden.
De dag erna kom ik terug en zie ik dat ik geen beeld meer heb en de harddisk draait niet meer, ook brand het lampje van de cd speler en deze gaat niet open.

Ik heb alles geprobeerd, maar niks werkte.... Geen beeld en geen reactie van zowel HDD als mn cdrom speler (lampje brand wel).

Ik had een XP2200 en wilde al wat nieuwers, dus ik dacht: nu is een mooi moment. Ik dus een P4P800SE gekocht met een P4 3Ghz processor (gisteren). Ik heb dit ingebouwd en had gehoopt dat het probleem hiermee was opgelost. Ik start de pc op, en zie dat alles reageerd, ook de CD speler, alleen: Nog geen beeld :(((

Ik dacht: OK.... Alles werkt, behalve mijn videokaart (monitor had ik op laptop getest, dat werkte gewoon). Ook had ik al een wat oudere video kaart (TI4600) dus heb ik ook een nieuwe video kaart gekocht, een: Club 3d geforce 6600 GT 128 MB.

Ik vandaag de nieuwe videokaart erin gestopt en de PC aangezet, en tot mijn verbazing: GEEN BEELDDDD. En de ventilator van mijn nieuwe videokaart draait ook niet.....

Ik denk, ok misschien de voeding dan? Maar het connectortje dat in mijn videokaart moet, die doet het wel als ik hem in de cdrom speler doe.... Het is een nameless 350 watt voeding, maar ook als ik deze los koppel van alle apparaten en enkel aan de video kaart hang, dan gebeurt er ook nog niks met de video kaart, ook gaat dan de fan nog niet draaien.

Helpppppp Weet iemand wat het kan zijn? Ik las net in het boekje van mijn mobo dat ik in het AGP slot alleen een kaart mag steken die 1,5 V is ofzo, en geen 3.3V. Weet iemand hoe dit zit? Ik moet in een P4P800 SE toch wel een GF6600 kunnen doen?

Ok, alvast bedankt voor de reacties!

Groet,
Job :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat de huidige nameless 350W voeding wel genoeg stroom leverd voor de cdrom speler, maar niet voor de videokaart?

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Het zou inderdaad de voeding kunnen zijn.
Probeer eens wat hardware los te halen die je (nog ) niet gebruikt. Dus een kaal systeem met mobo+mem, keyboard, VGA en monitor.
Bij het opstarten zal hij wel errors geven, maar er zou wel beeld moeten zijn.
Nog geen beeld? --> geen idee! 8)7 Stekkers er goed in? Misschien een rare resolutie die het scherm niet weergeeft?
Wel beeld? --> :) Euhm, waarschijnlijk toch maar de voeding vervangen. Het kan zijn dat hij niet meer goed is en minder stroom geeft dan zou moeten, of dat hij gewoon te licht is.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Verwijderd

Topicstarter
Net bij de computerwinkel geweest en ze hebben de videokaart getest... Hij doet het wel gewoon bij hun.

Dus bij mij gloednieuw:

- Mobo (P4P800SE)
- Processor P4 3ghz 1mb
- Videokaart: GF 6600 GT 128MB

Mijn conclusie: Het MOET de voeding zijn, mee eens?

Maar mijn voeding leverd wel gewoon stroom naar mijn cdrom speler..... Naja, ik denk dat ik dan maar gewoon een nieuwe voeding koop, en ik kijk wel hoe dat zich uitpakt...

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Waarschijnlijk trekt je cdrom minder dan je videokaart... :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En waaruit concludeer je dat je monitor niet naar je grootje is? (en wellicht in zijn sterf reutel de video kaart van de oude pc heeft meegesleurd)

/Edit: laatmaar, het staat wle in de topic start. Het is vast teveel vrijdag middag.

[ Voor 25% gewijzigd door leuk_he op 07-01-2005 16:08 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Is je monitor niet stuk?
Edit: net te laat

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 15:20 ]

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
leuk_he schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:18:
En waaruit concludeer je dat je monitor niet naar je grootje is? (en wellicht in zijn sterf reutel de video kaart van de oude pc heeft meegesleurd)
In de TS staat toch dat de ventilator van zijn nieuwe 6600 GT ook niet draait. :s Lijkt me dat je dan niet aan je monitor hoeft te denken..

Het is een raar probleem. Lijkt me verstandig om idd zo min mogelijk dingen aan te sluiten en kijken of je videokaart-ventilator dan wel aan slaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Meastro1983 op 07-01-2005 15:22 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

leuk_he schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:18:
Omdat hij die op zijn laptop heeft getest, zie ts ;)

Probeer eens het hele zooitje uit je kast te zetten en dan buiten je kast draaien, misschien is het sluiting.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:14

MBV

Je kast kan idd zover doorgebogen zijn dat hij sluiting maakt (theoretisch). Kan ook zijn dat een van de voedingslijnen kapot is: bijv 12 volt werkt nog wel, maar 5V niet. 12v is voor het motortje van je cd-speler etc, maar 5v voor je videokaart. Dus je voeding lijkt me aannemelijk.

Verwijderd

Helpppppp Weet iemand wat het kan zijn? Ik las net in het boekje van mijn mobo dat ik in het AGP slot alleen een kaart mag steken die 1,5 V is ofzo, en geen 3.3V. Weet iemand hoe dit zit? Ik moet in een P4P800 SE toch wel een GF6600 kunnen doen?
maak je daar maar geen zorgen over, de GF6600 (GT toch?) gebruikt een 1,5 V agp slot

Mainboard with free AGP (4x/8x) slot
• AGP Voltage 1,5V

(staat agp voltage in bios ook op 1,5 volt? )

ook word een 400 watt voeding aangeraden... maar die 50 watt zou het verschil niet mogen maken..

bron

Verwijderd

Topicstarter
Mister I schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:21:
[...]

Omdat hij die op zijn laptop heeft getest, zie ts ;)

Probeer eens het hele zooitje uit je kast te zetten en dan buiten je kast draaien, misschien is het sluiting.
Ok, dat zal ik inderdaad nog even proberen.... Thanks.

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

En... Al resultaat?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas nog niet. Ik heb alles buiten de kast laten draaien, met: voeding, mobo, geheugen en videokaart, maar helaas nog geen beeld.

De videokaart werkt wel op een ander mobo en de voeding is net nieuw (Q-tec 450 W). Dus ik ga er maar van uit dat mijn mobo een DOA was en ik krijg een nieuwe opgestuurd. Deze verwacht ik vandaag of morgen. Dan ga ik weer testen, eerst buiten de kast..... Ik ben namelijk bang dat die kast mijn mobo's sloopt ofzo, want op een gegeven moment gaf het nieuwe mobo precies dezelfde klachten als mijn oude; CDrom speler blijft hangen, geen beeld...

Maargoed, we zien wel.

To be continued 8)

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
jij gaat ook overal makkelijk vanuit, en koopt vanalles meteen maar nieuw... een slimme tweaker ben je niet. Q-Tec is een crap voeding btw.

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:38:
jij gaat ook overal makkelijk vanuit, en koopt vanalles meteen maar nieuw... een slimme tweaker ben je niet. Q-Tec is een crap voeding btw.
Tsja, wat moest ik dan... Ik heb mijn complete pc nu nieuw gekocht (behalve cdrom en hdd) en het werkt nog niet, dus ik mag toch wel de conclusie trekken dat een van de nieuwe onderdelen defect moet zijn, lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:38:
En een slimme Tweaker ben ik idd niet :) Daarom vraag ik jullie ook om hulp.... 8)

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Maar heb je nouw al geprobeerd met het MINIMALE te draaien? Alleen mobo+CPU+MEM en VGA? Doe dat nou eens een keertje!!! :X

Verwijderd

Topicstarter
Gwannoes schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:27:
Maar heb je nouw al geprobeerd met het MINIMALE te draaien? Alleen mobo+CPU+MEM en VGA? Doe dat nou eens een keertje!!! :X
Ja, al meerdere keren, maar helaas hetzelfde resultaat..... :'(

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:14

MBV

Als iedereen op dit forum zegt dat Q-tec 450 watt slechter is dan a-merk 300 watt, waarom koop je dan alsnog een Q-Tec? Zo weten we nog niks, je voeding is waarschijnlijk alsnog niet sterk genoeg voor je configuratie... QTec 450W is vergelijkbaar met een echte 200-250W voeding. Beetje verschil?
edit:
even in de war met een ander topic. geldt alsnog gedeeltelijk, maar je fan zou moeten gaan draaien

Loop eens met je complete configuratie bij een goeie computerwinkel naar binnen, waar ze geen hoge onderzoekskosten rekenen, en vraag daar eens wat er echt fout zit. Ik zal de naam van Paradigit maar niet nog een keer laten vallen ;) Mycom zal dit ook wel kunnen :P maar rekent wel 'service' clicks.
Je kan als een kip zonder kop alles DOA sturen, maar dan weet je alsnog niks, en het kost je onwerkbaar veel tijd. Bij een computerwinkel kunnen ze een goeie kwaliteit voeding aansluiten, even een andere processor/videokaart/moederbord/geheugen erin doen, en dan weten ze waar het aan ligt. Jij zal dat soort spul niet even hebben liggen, toch?

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 11-01-2005 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
MBV schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:31:
Als iedereen op dit forum zegt dat Q-tec 450 watt slechter is dan a-merk 300 watt, waarom koop je dan alsnog een Q-Tec? Zo weten we nog niks, je voeding is waarschijnlijk alsnog niet sterk genoeg voor je configuratie... QTec 450W is vergelijkbaar met een echte 200-250W voeding. Beetje verschil?
edit:
even in de war met een ander topic. geldt alsnog gedeeltelijk, maar je fan zou moeten gaan draaien

Loop eens met je complete configuratie bij een goeie computerwinkel naar binnen, waar ze geen hoge onderzoekskosten rekenen, en vraag daar eens wat er echt fout zit. Ik zal de naam van Paradigit maar niet nog een keer laten vallen ;) Mycom zal dit ook wel kunnen :P maar rekent wel 'service' clicks.
Je kan als een kip zonder kop alles DOA sturen, maar dan weet je alsnog niks, en het kost je onwerkbaar veel tijd. Bij een computerwinkel kunnen ze een goeie kwaliteit voeding aansluiten, even een andere processor/videokaart/moederbord/geheugen erin doen, en dan weten ze waar het aan ligt. Jij zal dat soort spul niet even hebben liggen, toch?
Klopt, dit zou kunnen, mijn fan van mijn videokaart gaat met de Qtec 450 watt voeding wel draaien.... Maar het zou toch niet kunnen zijn dat een videokaart geen beeld geeft met een nameless 350 W voeding en ook niet met een q tec 450W voeding? En mijn TI4600 werkt ook niet op het nieuwe mobo, zowel bij 350 als 450 Watt, geen beeld....

Ik ben er toch maar vanuit gegaan dat dit wel een defect moederbord moet zijn... Ik hoop dat een nieuwe mijn probleem verhelpt.

Ik heb wel nagedacht om bij een computerwinkel naar binnen te lopen om naar de pc te kijken... Had ik inderdaad misschien beter kunnen doen. Ik wacht even op mijn nieuwe mobo en als het dan NOG niet werkt, dan ga ik even langs bij een shop.

iig thanks for the advise :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg zojuist dit mailtje binnen van de firma waar naartoe ik mijn moederbord had gestuurd:

Beste Job,

Het moederbord is omgeruild en zal vandaag verstuurd
worden. Ik heb even gekeken en ik kreeg wel beeld bij
mijn testopstelling. Het bord is verder niet uitgebreid getest
maar aangezien de klacht dood was is er misschien een
ander component defect van jouw systeem.

Met vriendelijke groet,

Mijn moederbord was dus toch niet het probleem.................

Ik weet ut niet meer...... Voordat ik nogmeer geld ga uitgeven, ga ik inderdaad maar even langs bij een computerwinkel met mijn complete PC en laat ze even goed testen enzo.

Of heeft iemand hier nog ideen?
Nog even kort opgesomt:

- Moederbord blijkt goed te zijn (na test in de winkel)
- Videokaart is ook in de winkel getest, gewoon beeld.
- Voeding is nieuw (wel van Qtec. 450W)

Alvast bedankt!

Groet,
Job

Verwijderd

KUCH Qteq KUCH

Maar er... als je boot zonder geheugen komen er dan piepjes uit je pc speaker (Dus niet je echte speakers) want dan is iig ook je geheugen goed. Ik zou toch even kijken naar A-merk voeding (Aopen, Zalman etc.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:21:
KUCH Qteq KUCH

Maar er... als je boot zonder geheugen komen er dan piepjes uit je pc speaker (Dus niet je echte speakers) want dan is iig ook je geheugen goed. Ik zou toch even kijken naar A-merk voeding (Aopen, Zalman etc.)
Zal ik inderdaad nog even bekijken.... En een zwaardere voeding.... tsja, misschien dat dat het is.... Ik ga dit weekend even testen (of laten testen).

thanks
Pagina: 1