Ik heb hier een XFX GeForce 6800GT, en ik weet dat het bij ATi kaarten mogelijk is om hem automatisch zachter te laten lopen als hij idle is (zoals Cool 'n Quiet) mbv AtiTool. Is dit ook mogelijk bij mijn kaart? Dan kan ik misschien de fan uitschakelen en is hij wat stiller als ik in windows zit.
Verwijderd
dat heeft hij toch al?
maar fan uit dat lijkt me een beetje te veel van het goede.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 20:55 ]
Verwijderd
Dan zet je er beter een Artic VGA Silencer Rev5 op. Lekker koud/stil en je moet je kaart niet vertragen
Verwijderd
Tha render: niet iedereen wil warranty voiden.
TS: nVidia kaarten hebben al een zgn. 2D mode, als je die "coolbits" reghack toepast, kun je dat ook zien: hij heeft een 2D en een 3Dmode, in 2Dmode draait hij op veel lagere clocks, en in principe (bij de FX5800, crapding, en de FX5700 in m'n laptop IIG zo) gaat de fan in 2Dmode minimaal draaien. Helemaal zonder fan wil niet, daar is het blok ook gewoon niet voor gemaakt. Je zult met trucs kunnen gaan werken, of zelfs de hele koeler vervangen (Zalman ZMF700CU/AlCu d'r op, beter dan zo'n Artic ding), maar helemaal uit gaat-ie niet.
TS: nVidia kaarten hebben al een zgn. 2D mode, als je die "coolbits" reghack toepast, kun je dat ook zien: hij heeft een 2D en een 3Dmode, in 2Dmode draait hij op veel lagere clocks, en in principe (bij de FX5800, crapding, en de FX5700 in m'n laptop IIG zo) gaat de fan in 2Dmode minimaal draaien. Helemaal zonder fan wil niet, daar is het blok ook gewoon niet voor gemaakt. Je zult met trucs kunnen gaan werken, of zelfs de hele koeler vervangen (Zalman ZMF700CU/AlCu d'r op, beter dan zo'n Artic ding), maar helemaal uit gaat-ie niet.
de fan uit is idd vragen om moelijkheden
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
hehe ik heb al een nv silencer 5, maar vind het niet stil genoeg
. Ik heb die coolbits registry hack al dus dan ga ik dat ff uitproberen. Bedankt!
En oja over dat warranty void...ik had XFX gemaild toen mijn grafische kaart raar ging doen of ik nog garantie had nu ik een andere koeler erop had gezet en ze zeiden:
As long as there are no permanent changes made it is fine.
Dus dat zit denk ik wel goed
En oja over dat warranty void...ik had XFX gemaild toen mijn grafische kaart raar ging doen of ik nog garantie had nu ik een andere koeler erop had gezet en ze zeiden:
Verwijderd
Dat lijkt me wel erg vreemd...Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:23:
hehe ik heb al een nv silencer 5, maar vind het niet stil genoeg. Ik heb die coolbits registry hack al dus dan ga ik dat ff uitproberen. Bedankt!
Stel dat ik er een 486 koelblokje op gooi. Dat ding fikt natuurlijk meteen door als ik ga gamen. Dan zou ik er dus nog garantie op hebben volgens jouw theorie? Want dat ie kapot is kan natuurlijk (wat XFX betreft) net zo goed gekomen zijn doordat jij je koelblok er niet goed (scheef bijvoorbeeld, waardoor een deel van de core geen contact met het ding maakte) op hebt gezet.
misschien hangt het ervan af wat voor problemen je hebt met je kaart. Dan krijg je bijvoorbeeld geen garantie meer bij een doorgebrande core, maar wel bij een kapotte condensator ofzo
Schakelen de geforece6800's niet terug als ze te heet worden? Ik heb hier zo een "overheat protection" op mijn Asus V9999GT/TD. Werkt wel niet altijd perfect, moet ik toegevenVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:16:
[...]
Dat lijkt me wel erg vreemd...
Stel dat ik er een 486 koelblokje op gooi. Dat ding fikt natuurlijk meteen door als ik ga gamen. Dan zou ik er dus nog garantie op hebben volgens jouw theorie? Want dat ie kapot is kan natuurlijk (wat XFX betreft) net zo goed gekomen zijn doordat jij je koelblok er niet goed (scheef bijvoorbeeld, waardoor een deel van de core geen contact met het ding maakte) op hebt gezet.
Verwijderd
Tja,. die nv silencer zou je moeten vervangen wil je stiller gaan. Check: reviews: Zalman VF700-Cu en VF700-AlCu VGA-koelers onder de loep?Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:23:
hehe ik heb al een nv silencer 5, maar vind het niet stil genoeg. Ik heb die coolbits registry hack al dus dan ga ik dat ff uitproberen. Bedankt!
silencer is wel koeler maar niet stiller dan std fan
ja ik ben al van plan die te kopen maar hij is nog nergens te krijgen omdat ze zijn teruggeroepen door Zalman (productiefout ofzo). Ik hoop dat dan ook de passieve koeler van Zalman (NB47 geloof ik?) op mijn chip past (heb een MSI K8N Neo2 mobo).
Pagina: 1