Toon posts:

DVD-rom op IDE RAID van ASUS P5AD2 Premium

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?

Ik wil mijn DVD rom aansluiten op de IDE RAID connector van mijn ASUS P5AD2 moederboard. Ik begrijp uit de handleiding dat dit kan mits ik de ITE8212F controller in de BIOS op IDE mode zet, en dit heb ik natuurlijk gedaan.
Maar helaas zie ik in windows deze speler niet... Hoe kan dit?

Bij het opstarten en de IDE controle ziek hem wel staan...

Wie weet hier een oplossing voor?

Bram

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Grote kans dat je hem kunt inschakelen via computerbeheer (configuratiescherm/computerbeheer)

Verwijderd

Topicstarter
Oh, hoe dan? Heb net zitten kijken maar zie niet hoe ik dat kan doen....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers

In de computerbeheer kun je de schijfbeheer zien. Wellicht zie je je DVDROM daar ook tussen zitten? :)

Verwijderd

Topicstarter
Net gekeken, niet gevonden.

Ook geprobeerd toe te voegen, maar dat is ook geen succes...

Wie heeft er nog een idee???????

Verwijderd

Topicstarter
Het zit namelijk zo:

Ik heb m'n HDD op S-ATA aangesloten en wil zowel m'n DVD-Rom als brander allebei op master en aparte kabel zetten om snel dvd's en cd's te kopieren. Dit lukte mij niet als ik ze beide op 1 kabel op de enige "normale" IDE connector zet. Dan kon ik DVD's maar op 1 speed kopieren....

Please help.

Bram

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37
Ik neem aan dat je wel de ITF driver geinstalleerd hebt? (Indien nodig)

Verwijderd

Topicstarter
ITF driver??? Nog nooit van gehoord.....
Hoe en wat?

Bram

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

De IDE Raid controller ondersteund geen optical drives, dus geen cd-rom, dvd-rom of branders. Je kan hier dus alleen harde schijven op aansluiten.
Je DVD-rom zal dus op je standaard ide controller aangesloten moeten worden...

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Is er nog steeds niemand met een idee? Heb Asus al gemaild, maar ja, die antwoorden altijd zo slecht.

Graag ideeen....

Bram

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

:? Wat staat hierboven dan, de Raid controller ondersteund geen optical drives, dus geen cd-rom, dvd-rom, cd-brander of dvd-brander. Je kan daar alleen maar ide schijven aan hangen..

Ten minste, zo is het altijd geweest, alleen aan de Gigabyte Raid controllers kan je optical drives hangen..

[ Voor 24% gewijzigd door R2 op 11-01-2005 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Jammer, ik had de hoop dat dit mogelijk was, aangezien bij het opstarten deze wel gezien wordt, alleen in windows niet. Heb dus nu een DVD rom over.....

Bram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

R2 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:51:
De IDE Raid controller ondersteund geen optical drives, dus geen cd-rom, dvd-rom of branders. Je kan hier dus alleen harde schijven op aansluiten.
Je DVD-rom zal dus op je standaard ide controller aangesloten moeten worden...
Wanneer de controller op "IDE modus", "ATA mode", etc wordt gezet, dan wordt ATAPI zut gewoonlijk wel ondersteund. Althans, dat is de theorie. Daarnaast wordt de DVD-ROM gewoon in de BIOS herkend :) Anders gaat het hier om een ranzig in elkaar gezette controller.

Kun je de meuk niet gewoon op de ICH6 southbridge aansluiten? Of is deze al bezet?

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 12-01-2005 11:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die is al bezet. Vandaar mijn vraag. Als het boekje van het moederbord lees zou het naar mijn idee wel moeten kunnen. Maar ja.

Inmiddels al 3 mails gestuurd naar Asus, maar een reactie ho maar. Jammer.

Bram
Pagina: 1