Ik wil na mijn examens, dus als ik klaar ben met school, beginnen met een zelfbouwsubwoofer project. Het ontwerp van walter.ppk vind ik best mooi. Ik ga dus ook voor de raveland axx1010 woofer van de conrad. Waarschijnlijk wordt het ook de (te dure) versterker van conrad.
Mijn Yamaha RX-V440 RDS receiver heeft een subwooferuitgang (cinch)
De handleiding geeft hierbij aan dat dit al een beetje voorversterkt is, omdat het uitgangssignaal 4V is. Als je dan kijkt naar de ingangsgevoeligheid van de ingang op de amp, dan is dit "maar" 110 mV. Levert dit problemen op bij het aansluiten/versterken van mijn receiver op deze amp? En zo ja, wat is dan een oplossing?
Weet iemand ook nog een goedkopere subamp bij een internetwinkel, of is deze conrad amp erg goed? Is deze luchtdicht, of is het sowieso niet verstandig om de amp in dezelfde holte te plaatsen als de woofer?

In deze kleur wil ik die van mij ook.
Mijn Yamaha RX-V440 RDS receiver heeft een subwooferuitgang (cinch)
De handleiding geeft hierbij aan dat dit al een beetje voorversterkt is, omdat het uitgangssignaal 4V is. Als je dan kijkt naar de ingangsgevoeligheid van de ingang op de amp, dan is dit "maar" 110 mV. Levert dit problemen op bij het aansluiten/versterken van mijn receiver op deze amp? En zo ja, wat is dan een oplossing?
Weet iemand ook nog een goedkopere subamp bij een internetwinkel, of is deze conrad amp erg goed? Is deze luchtdicht, of is het sowieso niet verstandig om de amp in dezelfde holte te plaatsen als de woofer?
Subwoofer desing: (met dank aan walter.ppk, cocona en Offtrack)Technische gegevens
Model 50W 150W
Vermogensopname (max./standby) 150 / 9 W 450 / 14 W
Ingangsgevoeligheid (Cinch) 110 mV 110 mV
Ingangsgevoeligheid 2 V RMS 2 V RMS
(Luidsprekeringang)
Uitgangsvermogen (8 / 4 Ohm) 50 / 80 W 150 / 280 W
Subwoofer-scheidingsfrequentie 40 - 160 Hz 40 - 160 Hz
(regelbaar) (regelbaar)
High-pass-scheidingsfrequentie 125 Hz / 6 dB 125 Hz / 6 dB
(alleen via luidsprekeraansluitingen)
Ruisfactor 0,04% 0,05%
S/N ratio 79 dB(A) 77 dB(A)
Bass-boost 35Hz / 5 dB 35Hz / 5 dB
Uitschakelvertraging ca. 20 min. ca. 20 min.
Zekering (5x20 mm) T 1A / 250V T 4A / 250V

In deze kleur wil ik die van mij ook.
Life is not about specs, it is about joy!