[Zelfbouwsub]Receiver -> Subamp

Pagina: 1
Acties:

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Topicstarter
Ik wil na mijn examens, dus als ik klaar ben met school, beginnen met een zelfbouwsubwoofer project. Het ontwerp van walter.ppk vind ik best mooi. Ik ga dus ook voor de raveland axx1010 woofer van de conrad. Waarschijnlijk wordt het ook de (te dure) versterker van conrad.
Mijn Yamaha RX-V440 RDS receiver heeft een subwooferuitgang (cinch)
De handleiding geeft hierbij aan dat dit al een beetje voorversterkt is, omdat het uitgangssignaal 4V is. Als je dan kijkt naar de ingangsgevoeligheid van de ingang op de amp, dan is dit "maar" 110 mV. Levert dit problemen op bij het aansluiten/versterken van mijn receiver op deze amp? En zo ja, wat is dan een oplossing?
Weet iemand ook nog een goedkopere subamp bij een internetwinkel, of is deze conrad amp erg goed? Is deze luchtdicht, of is het sowieso niet verstandig om de amp in dezelfde holte te plaatsen als de woofer?
Technische gegevens
Model 50W 150W
Vermogensopname (max./standby) 150 / 9 W 450 / 14 W
Ingangsgevoeligheid (Cinch) 110 mV 110 mV
Ingangsgevoeligheid 2 V RMS 2 V RMS
(Luidsprekeringang)
Uitgangsvermogen (8 / 4 Ohm) 50 / 80 W 150 / 280 W
Subwoofer-scheidingsfrequentie 40 - 160 Hz 40 - 160 Hz
(regelbaar) (regelbaar)
High-pass-scheidingsfrequentie 125 Hz / 6 dB 125 Hz / 6 dB
(alleen via luidsprekeraansluitingen)
Ruisfactor 0,04% 0,05%
S/N ratio 79 dB(A) 77 dB(A)
Bass-boost 35Hz / 5 dB 35Hz / 5 dB
Uitschakelvertraging ca. 20 min. ca. 20 min.
Zekering (5x20 mm) T 1A / 250V T 4A / 250V
Subwoofer desing: (met dank aan walter.ppk, cocona en Offtrack)
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnhometheater.com/cms/uploads/doorsnede.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnhometheater.com/cms/uploads/subcocona.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnhometheater.com/cms/uploads/Offtrack.jpg
In deze kleur wil ik die van mij ook.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

deze heb ik ook nog staan , moet nog eea afwerken en moet de basspoort nog netjes gladschuren. Heb nl last van behoorlijke poortruis

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 20:29 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:58

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

wat jij wil kan prima...

Ook die conrad sub kan je je geen buil aan vallen; er zijn nog wat posts te vinden over het modden van deze amp (mbt de bass boost) .

edit: zoek anders eens naar de xxl powersound am-5080 als subamp. voor 50 eu vind je er wel een.

[ Voor 24% gewijzigd door teacher op 06-01-2005 20:29 ]

Wise enough to play the fool

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Topicstarter
teacher schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:28:
wat jij wil kan prima...

Ook die conrad sub kan je je geen buil aan vallen; er zijn nog wat posts te vinden over het modden van deze amp (mbt de bass boost) .

edit: zoek anders eens naar de xxl powersound am-5080 als subamp. voor 50 eu vind je er wel een.
Ik geloof je direct hoor, maar zou je het me misschien ook uit kunnen leggen hoe dat dan precies zit? (puur nieuwsgierigheid)
En die XXL Powersound wordt inderdaad ook veel gebruikt ja, maar die heeft geloof ik veel minder vermogen, is dit een bezwaar, want het is toch al gauw een besparing van 70 (!!!) euro. Ik wil dan in een beetje ruime slaapkamer goed films beleven.

En mijn voorkeur gaat (psychisch) toch voor downfiring, heeft iemand een idee hoe dat met deze woofer is? (ivm xmax/uitslag/doorhangen (en liefst geen formules maar nederlandse uitleg :P ) Ik ben nu druk bezig met het ontwerp van walter.ppk te wijzigen naar downfiring (walter's ontwerp ivm de bassreflex pijp)

Moet de woofer persé in het midden van de kast zitten (midden in de zin van midden op de zijkant)

[ Voor 24% gewijzigd door bartvl op 06-01-2005 21:02 . Reden: foutje... bedankt ]

Life is not about specs, it is about joy!

• meloenie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05-2024
Nou ik zag vandaag dat die sub-amp nog te koop is hier bij me elektronica boer op de hoek....50 euro....150W (opgegeven door fabrikant).

Verwijderd

Die subamp is sterk genoeg voor die axx. Ik draai hem nooit verder open dan 1/2 eigenlijk.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46

Jag

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 13:57:
Die subamp is sterk genoeg voor die axx. Ik draai hem nooit verder open dan 1/2 eigenlijk.
Grappig dat mensen dat altijd noemen. Dat zegt namelijk helemaal niks. Elke volumeregeling heeft een andere schaalverdeling en het is natuurlijk ook afhankelijk van hoe de volumeregeling van de receiver staat en hoeveel signaal die geeft.
Pagina: 1