Toon posts:

draadloos netwerk instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Ik heb net een asus 500g router aangesloten op mijn adsl. Deze met een rj45 kabel verbonden met mijn pc. In mijn laptop heb ik een pcmia ontvanger van asus. Ik heb de installatie cd`s geinstalleerd. En de setup doorlopen.

Ik heb nu wel internet op mijn pc, maar niet op mijn laptop.
Hoe moet ik dat instellen.

Op de laptop zie ik dat er een ingeschakelde draadloze verbinding is, maar dat er een uitgeschakelde lan verbinding is. Daaronder staat 3com gigabit . Dit is volgens mij de netwerk adapter op mijn moederbord.

Als ik op mijn pc kijk bij netwerkverbindingen. Dan geeft hij aan: Internetgateway-verbonden met internet. Lanverbinding met daaronder verbonden en daar weer onder 3comgigabit. Rechts daarvan staat 1394-verbinding met daaronder verbonden met 1394 kaart.

Wat zit er niet goed???

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding tussen laptop en pc is trouwens : zeer goed

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Zo te zien niets.
Het kan een instelling van de router of van de laptop zijn die verkeerd is, maar daar valt nu dus niets over te zeggen.

Wat heb je btw zelf al gedaan?
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:54:
De verbinding tussen laptop en pc is trouwens : zeer goed
tussen de laptop en de router bedoel je denk ik?

[ Voor 39% gewijzigd door Dr. Donald op 06-01-2005 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeert om een internetverbinding te maken op de laptop, maar twijfel hoe ik dat moet doen

Verwijderd

Topicstarter
ja tussen router en laptop is zeer goed

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 21:55
DHCP server aanstaan en dit ook op de laptop ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben erachter dat die 3com adapter op mijn laptop , de interne netwerk kaart van de laptop is.
maar hoe stel ik dat dhcp in op de laptop?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:09:
ik ben erachter dat die 3com adapter op mijn laptop , de interne netwerk kaart van de laptop is.
maar hoe stel ik dat dhcp in op de laptop?
Als je de software drivers van je wifikaartje gebruikt op je laptoppie kan het daarme, anders in de verbindingsproperties in XP. Klik rechtsonderin in je tray op je verbinding, dan vind je wel options of instellingen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En draai die "internet gateway" UPnP service de nek om, dat zit meer in de weg dan dat t goed doet. (zit onder Software > Windows onderdelen, netwerk onderdelen (de bovenste, UPnP).).
Ook in je speedtouch router uitzetten.

Overigens lijkt me dat je lang genoeg meeloopt hier om uit te vinden hoe je je eigen netwerkinstellingen kan controleren en veranderen indien nodig.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 06-01-2005 21:05 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
Kun je je ipconfig ff posten command prompt en daar intikken "ipconfig /all", dat ff posten welke windows versie heb je trouwens?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif Die knop is er om je post te editten. Dan hoef je niet nog een keer een post neer te zetten voor een toevoeging. Handig he?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Lijkt mij een kwestie van geen WEP/WPA ingevoerd op je laptop. Die 3Com is je vast netwerkkaart, de 1394 verbinding is je firewire verbinding, beide gebruik je niet voor je draadloze netwerk.

WEP invoeren:
Start > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > rechtsklik Draadloze Netwerkverbinding > tabblad Draadloze Netwerken

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:00
Nee, als er een beveiliging was ingesteld, kon hij helemaal geen verbinding met het (de?) router maken.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Hij zegt toch ook niet dat hij verbonden is met de router? Hij geeft alleen aan dat het signaal in orde is. Dat wil dus nog niet zeggen dat er ook dataverkeer mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben eruit. Hij doet het. Ik heb de cd opnieuw geinstalleerd op de laptop en verbinding!! Ik kreeg ook eens een extra scherm bij de setup waar ik dns enzo kon ingeven.

Bedankt allemaal voor de reacties.

Hoe kan ik bestanden uitwisselen met mijn pc. Wat moet ik dan instellen??

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik dat UPnp uit . als ik naar software ga en dan windowsonderdelen dan staat bovenaan andere netwerkservices voor bestanden en printers.Verderop kom ik netwerkservices tegen.als ik die aanklik zie ik weer een lijstje. UPnP staat onderaan, maar er staat geen vinkje bij.
Pagina: 1