Toon posts:

Van Onboard Raid naar PCI Raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V333 moederbord met een onboard Promise MBFastTrack 133 Lite raid controller, hier heb ik 2 schijven aan hangen van elk 120 GB in raid 0.

Nu wil ik een ander moederbord aanschaffen, is het mogelijk om bij een nieuw moederbord een PCI raid controller te kopen als de Promise ULTRA 133 TX2 en hier dezelfde schijven aan hangen met behoud van data?

In de faq staat wel zelfde merk -> zelfde merk geen probleem en zelfde merk -> ander type geen probleem, maar geld dit ook in dit geval?

Verwijderd

Ik zou het gewoon uitproberen, maar van te voren alle data backuppen :)

In de praktijk werkt dat nooit zo goed. elke apart type merk/controller/firmware heeft zo z'n eigen manier om een array te maken. zelfs overgang van zelfde type onboard naar offboard controller zou ik niet vertrouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Data backuppen valt niet mee, moet ik alles op cdtjes gaan branden, meer dan 200 GB.

Verwijderd

Maak een ghost van die schijven op een extra disk o.i.d. en verwijder de raidset in het huidige systeem.
Sluit de schijven aan op de nieuwe controller en maak een nieuwe raidset.
Zet de ghost terug.
Geen ruimte dus lees ik nu......dan maak je dus ook geen backups.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 19:52 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, I/O controller == I/O controller. Dus als je voor dezelfde merk/type gaat, dan moet het ongetwijfeld werken. Nieuwere types van dezelfde merk werken vaak ook gewoon :)