Toon posts:

herstart werkt niet meer na installatie sp2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn vriendin heeft net een nieuwe laptop gekocht,
packard bell easynote E3 serie

we hebben Windows XP professional SP2 geinstalleerd en dat werkt prima
behalve dat het herstarten niet meer werkt. Gewoon een zwart scherm krijgen we
het enige dat helpt is het handmatig uitzetten

hoe kunnen we dit oplossen? ik kan geen patch vinden op de site van packard bell
voor sp2 om dit probleem te verhelpen

kan ik bepaalde drivers wellicht updaten zodat het wel werkt?

chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
als je kunt bepalen welk chipset in je laptop zit kun je deze updateb.

Waarschijnlijk zal dit een intel chipset zijn. En dan kun je dit makkelijk op google vinden :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

't is wel een lekker apparaat, als ik topics zo zie :)
ik zou pb maar even bellen - het is een nieuw apparaat (???) dus daar zit support op.

Als je kan achterhalen wat er voor hardware inzit, wat je vast wel kan, dan kan je op zoek naar specifieke drivers. heb je al eens gekeken of er niet software op staat die stiekum toch niet helemaal lekker met sp2 overweg kan?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee heb hem helemaal schoon geinstalleerd, zonder packard bell shit dus
volgens mij is het een via chipset, moet alleen even het exacte model en de exacte chipset achterhalen dan.

vervolgens de nieuwe drivers installeren. dan moet het probleem idd opgelost zijn.
hoop dat de fabrikant nieuwe drivers heeft die werken met sp2.
volgens mij is het een via chipset. De laptop heeft een amd xp2000+ cpu
voor 750 euro gekocht bij scheer en foppen.
was 800 maar heb er 50 euro afgepraat omdat het een iets ouder model was, en de laatste in de showroom.

maar aangezien ik geen specifieke apm drivers zal kunnen vinden moet ik dus gewoon de drivers voor de via chipset downloaden???

ohja en nog een andere vraag. Als ik de kloksnelheid via eigenschappen, deze comp. opvraag
dan is de kloksnelheid zo'n 663 mhz o.i.d. Toen ik (voor installatie sp2) de laptop op het netsstroom aansloot, ging de kloksnelheid op volledige stand (1,67 Ghz o.i.d.)
maar nu blijftie dus rustig op 663 mhz als ik de laptop op het netstroom aansluit.
Is dit gewoon een instelling in Windows? of ook drivers updaten?

het gaat om een amd athlon xp mobile 2000+

chris

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe drivers van de chipset geinstalleerd die ik heb gevonden op de site van packard bell, maar de laptop start nog steeds niet opnieuw op. iemand een ander idee?
volgens mij gaat het om een via kn266 moederbord

chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

wel grappig trouwens: het is telkens de pc van je vriendin waar je wat mee doet ;)

(scande je topics even af..)

formatteren en op nieuw proberen? Het lijkt mij een windows probleem, niet een specifiek csl probleem.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja grappig he! ze heeft net twee nieuwe pc's gekocht, een desktop en een laptop, allebei ellende, gelukkig heb ik een Apple iBook en nooit enig probleem ermee gehad!!! Dit soort dingen blijft ons apple gebruikers bespaard.
Pagina: 1