stroompiek op usb hub ACER TM 2303 LC

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troy_BP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
als ik de adapter inplug terwijl mn laptop aanstaat krijg ik de melding:

"Stroompiek op de hubpoort, Een usb-apparaat heeft een storing veroorzaakt waardoor de energielimiet van de hubpoort is overschreden"

het rare is dus dat ik geen enkel apparaat op mn usb poortje heb hangen, en hij registreerd dit ook enkel op 1 usb hub terwijl de andere er blijkbaar geen probleem mee hebben.
aangezien ik totaal geen electronica kenner ben maak ik me wat zorgen. mn laptop is toch een flinke investering geweest en om em gefried te krijgen is geen fijne droom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wat is het voor laptop, hoelang heb je hem al??

Er kan best intern iets zitten wat heel kort kortsluiting maakt (ofzo...) en dat daardoor die usb controller die poort als fout vlagt..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Moet er geen externe adapter in? Misschien trekt hij teveel stroom uit je USB poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@Megamind
ts heeft er niet eens een apparaat op zijn usbpoort zitten, en het probleem doet zich voor als hij zijn laptop op de adapter steekt. Dat klinkt als een defect..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troy_BP
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-01-2022
pjottum schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 21:59:
Wat is het voor laptop, hoelang heb je hem al??

Er kan best intern iets zitten wat heel kort kortsluiting maakt (ofzo...) en dat daardoor die usb controller die poort als fout vlagt..
het is een gloedjenieuwe acer Travelmate 2303LC

het is inderdaad alleen wanneer de laptop aanstaat en ik dan de adapter erin prik.
dus ook het onderbreken van de netstroom toevoer.

ik heb idd geen aparaten op de usb, ik weet ook niet op wel poortje dat het is

ik heb em met kerst gekregen dus laten we es zeggen dat ie nu 3 weken hier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54455

Ik heb dit al van in het begin op mijn travelmate 4001Wlmi, telkens ik de poweradapter connecteer. Nog nooit zorgen over gemaakt, maar vond het ook wel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Misschien dat ze er bij de winkel/fabrikant meer overr weten?
als 't echt een kortsluiting is, kan 't nooit goed zijn toch...

Even contact opnemen met winkel/Acer is mijn advies

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1322

Hij is oud maar ik zocht op de laatste in de search.

Hier is de oplossing:
Die piek op de USB poort is een known issue bij microsoft sinds SP2. Deze checkt namelijk de current (=amperage) over de USB poort. Aangezien de tolerantie van Microsoft (0.5) lager is dan de hardware tolerantie van Acer (0.7) blaast SP2 z'n ballonnetje op en zeurt over een te hoge piekspanning, zonder dat er ook maar iets aan de hand is.

In je properties van je USB controller kan je de errormessages uitschakelen. Mocht er ooit wél iets mis zijn (wie heeft het ooit meegemaakt :?) dan krijg je dus geen melding... Geen probleem dus en de melding is te omzeilen, indien gewenst :)

Bij mij komt de melding trouwens naar voren als ik de reeds op het stopcontact aangesloten stroom in de laptop plug. Als je nu eerst de AC adapter op de laptop aansluit en dan pas de stroom erop zet, komt het probleem niet meer voor ... Ik denk dat onderstaande hetzelfde soort probleem behandelt:

"Apparently this can happen using a Tablet PC because SP2 treats the Tablet as a hub and gets confused if its powered or not. One trick is to make sure when you switch from battery to AC power, you plug in the AC adaptor to your Tablet FIRST, then plug the cord into the wall. Otherwise a power surge can cause problems.
Pagina: 1