Mailserver via VPN werkt niet meer sinds installatie router.

Pagina: 1
Acties:

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 08:54
Een goede avond,

Bij een vriend thuis heb ik een router geïnstalleerd, te weten een Medion (Aldi) Wireless Router,
maar sindsdien zijn er wat problemen.

Allereerst de situatie zoals ie was:

Internetverbinding via KPN (Direct ADSL) via een Alcatel Speedtouch modem.
Deze computer maakt voor werk ook verbinding met een bedrijfsnetwerk via een VPN, deze verbinding is bedoeld om mail van de mailserver aldaar op te halen.

De situatie zoals ie nu is:

De computer maakt verbinding via internet via de router en dan naar het adsl-modem.
De verbinding met internet is prima en ook met het bedrijfsnetwerk kan gewoon verbinding worden gemaakt. Het probleem zit in het ophalen van de mail, dit gaat niet meer. Er is geen communicatie met de mailserver, Outlook geeft een foutmelding dat ie geen verbinding kan maken.

Het probleem zit dus waarschijnlijk in de router.

Enige instellingen van dit ding en wat andere gegevens:

- dynamisch ip-adres verkrijgen
- router op 192.168.0.100
- router als DHCP
- computers tussen 192.168.0.100 en 200
- server bij bedrijf op iets van 213.xxx.xxx.xxx
- mailserver bedrijf via VPN (PPPT) netwerk op 192.168.0.1 (gewoon SMTP en POP server)
- firewall in router uitgeschakeld

Ik heb dus geen idee wat ik precies moet doen om te zorgen dat er weer gewoon mail opgehaald en verstuurd kan worden. Iemand een idee wat ik moet instellen om te zorgen dat dit wel werkt?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:41

Duinkonijn

Huh?

zo tezien omdat je thuis en op je werk dezelfde ip range zitten.

misschien als je thuis eens op 10.0.0.0 / 255.255.255.0 gaat zit..
dat je der dan wel bij komt
(vergeet de router ook niet naar 10.0.0.1 te zetten :P)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 08:54
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, alleen toen ik probeerde de router naar een andere range te zetten, ging het helemaal mis en kon ik de router niet meer bereiken. Toen heb ik het maar gereset. Dan zal ik dat nog eens moeten proberen.

Heb je toevallig wel een idee waarom ik wel gewoon verbinding kan maken met dat netwerk?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:41

Duinkonijn

Huh?

wph schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:14:
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, alleen toen ik probeerde de router naar een andere range te zetten, ging het helemaal mis en kon ik de router niet meer bereiken. Toen heb ik het maar gereset. Dan zal ik dat nog eens moeten proberen.

Heb je toevallig wel een idee waarom ik wel gewoon verbinding kan maken met dat netwerk?
omdat hij voor auth. connect met zijn externe ip en niet zijn interne (tenzij ze dmz draaien dan faked hun router de boel :P )
die 510 nog wat kan je trouwens 2 ip`s geven he.. .

1tje op 192 en 1 op 10

[ Voor 7% gewijzigd door Duinkonijn op 06-01-2005 20:48 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?