Toon posts:

Vraag over virtualdubmod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een avi wil bewerken met virtualdubmod gaat dat vaak wel goed. Maar soms krijg ik als ik een avi open de tekst Bframe decoder lag nothing to ouput from. Ik weet in godsnaam niet hoe dat kan. Als ik dan de film omzet met tmpgenc hapert hij daardoor. Hoe kan dit?

Ik heb op google ook al gezocht maar zonder gevolgen:(

Alvast bedankt voor jullie hulp

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Dat is normaal. Een bframe is een frame wat naar het vorige en volgende frame verwijst (hence de B van bi). Dit veroorzaakt de "lag" bij xvids die bframes gebruiken.
Maar dit kan niet de oorzaak zijn voor het haperen van tmpgenc.

Wat je kunt doen is je avi frameserven met avisynth en het eerste frame vervangen door een kopie van de 2e met bijv. freeze(0,1,1)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Volgens mij is bij dat soort avi's vaak het probleem dat er begonnen wordt met een B-frame. Aangezien B-frames voro een deel worden opgebouwd door eerdere frames, kan dat frame dus niet gerenderd worden. Als ik zoiets heb, knip ik vaak het stuk totaan het eerste keyframe weg, meestal gaat het daarna wel goed.

Dit soort fouten ontstaan echter door experimentele encoders of het verkeerd knippen/omgaan met video's. Op zich is het dus waarschijnlijk dat er meerdere fouten in de video zitten, waardoor het renderen lastig kan zijn. Als er meerdere problemen blijven voortdoen moet je de video dus scannen op niet renderbare frames (kan met virtualdubmod) en deze "repareren".

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dat doen dan?

Maar bij andere avi files waar hij niet zo'n warning geeft lopen ze niet haperend. K snap er niets van.

Nog andere suggesties misschien?

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Op doom9.org staat een uitleg geloof ik...

Verwijderd

Topicstarter
Alleen bij de avi's waarbij ik zo'n warning krijg hapert het eindresultaat. Ik snap niet hoe het kan. Op doom9 heb ik niks kunnen vinden.

Iemand misschien nog suggesties?

Alvast bedankt;)
Pagina: 1