Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[el]Sunbeam meteor light in 1 stand

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 06:23
Hoi,

heb hier een sunbeam metoer light.. in stand 5 fade deze over de gehele lengte nu wil ik dat zodra ik de aan/uit knop omzet (stroom toevoer naar de omvormer dus) deze standaard op stand 5 komt te staan (faden over de gehele lengte)

makkelijkst is dus een schakeling die met een aan/uit knop stroom naar de orginele omvormer stuurt en vervolgesn 5x (of instelbaar nog mooier) het drukken op de knop simuleert..

iemand id... tis voor mij nogal lang geleden dit soort dingen

Verwijderd

Ik veronderstel dat dat dan werkt met een of andere PIC ofzow? kan je dan niet zien welk pootje wordt aangesproken "" bij de 5 de stand, dan kan je die mss zo gewoon schakelen?

kan dat het fout is.

• Dezjay
zit idd een of ander pic in.. in ieder geval op het printje zitten een zoioi van die transistors en een zwart bultje (das de pic volgens mij)

Verwijderd

Een zwart bultje is geen pic (Programmable IC), maar gewoon een IC'tje, waar je verder geen informatie van kunt opzoeken. Lijkt me niet echt bruikbaar dus, vooral omdat het faden zelf ook (zeer waarschijnlijk) in het 'zwarte bultje' gebeurt. Je zult echt iets moeten maken wat 5x een pulsje geeft. Ik ben niet zo into electronica dat ik hier zomaar een schemaatje voor tevoorschijn kan toveren, maar als je zelf een beetje handig bent met programmeren enzo kun je hier zelf wel een PICje voor programmeren.

• Dezjay
Ok,,

dus dan een simpel printje dat 5x schakelt.. wie..