Toon posts:

Netwerk uitbreiden

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is voor mij een nieuw gebied, dus heb er totaal geen verstand van.

De vraag:

We hebben hier thuis nu een netwerkje tussen 2 computers, gewoon met 2 netwerkkaartjes en een kabel ;), de ene computer moet aanstaan als die andere internet wil enz. Maar nu wil ik er een derde computer bij en ik wil af van dat die ene pc aan moet staan.

Wat ik dus wel weet is dat ik dan een router moet hebben als het goed is, maar hoe gaat het verder in z'n werk?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

router en een switch (veel routers hebben al een switch aan boord) en straigth kabels en dan de manual van je router doorlezen :)

Verwijderd

ja router kopen, maar je krijgt waarschijnlijk gemauw omdat je vraag heel makkelijk op te zoeken is op deze site.
Het is namelijk de bedoeling dat je eerst zelf wat probeert voordat je de hulp in roept van tweakers.
Zo leer je er ook van :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe dat is me nou al zo vaak verteld.. ik weet dat heus wel, anders zou ik deze topic niet openen.. Ben geen forum-n00b.. ;)

Maar het is dus eigenlijk gewoon een router kopen en straight kabels?

Wat zijn die straight kabels dan? En in alle pc's moet uiteraard een netwerkkaart zitten, dus moet ik er nog 1 bijkopen. Hoeveel geld zal ik ongeveer kwijt zijn?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:40:
Wat zijn die straight kabels dan? En in alle pc's moet uiteraard een netwerkkaart zitten, dus moet ik er nog 1 bijkopen. Hoeveel geld zal ik ongeveer kwijt zijn?
Ik raad je aan om toch nog even de volgende FAQ's door te nemen, staat erg veel info in :)

FAQ - Network Troubleshooting
Hoe deel ik Internet ?

Voor de prijs kan je het beste naar de Pricewatch gaan :)

Verwijderd

Aan bovenstaande wil ik Policy - Network Troubleshooting nog even toevoegen.

Ondanks dat je er nu weinig verstand van hebt denk ik dat je dit prima zelf kunt uitvogelen. Je hebt de basis in dit topic en ga dan eens even kijken wat je precies nodig hebt. Maak een tekeningetje voor jezelf en een lijstje van onderdelen die je nodig hebt om dingen op elkaar aan te sluiten. Met dat lijstje kun je dan ook de kosten berekenen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.