Toon posts:

Speakermerk "Canton"

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Wie kan mij wat meer vertellen over het speakermerk Canton? Wat ik weet is dat het een Duits merk is. Op advies van de verkoper van Mediamarkt hebben we naast een Sony 840 Dolby Digital/DTS receiver ook een speakerset van dit merk aangeschaft, model "Movie 10GX". Het is in elk geval een Duits merk, en dat is wat kwaliteit betreft meestal wel veelbelovend.

Gek genoeg is op de site van Canton (canton.de) dit specifieke model helemaal niet terug te vinden... Voor de rest was het overigens een zeer gelikte website. :9 Ze pronkte ook behoorlijk met de onderscheidingen die ze op een aantal van hun modellen hadden gekregen.

Wie kan mij meer vertellen over Canton als merk en dit model speakers in het bijzonder?

Verwijderd

merk ken ik niet.. lijkt wel iets van "made in China"

:z

Verwijderd

Inderdaad een (vroeger) redelijk bekend Duits merk, zoiets van Obere Mittelklasse. Een merk dat je aantrof bij behoorlijke HiFi-zaken (RAF en zo), en niet bij prijsbrekers zoals mediamarkt.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, nog twee vraagjes over de Canton Movie 10 GX:

1) er zat helemaal geen speakersnoer bij (in de handleiding wel advies over welke snoer je moest halen). Is dat normaal? Meestal zit er toch standaard snoer bij?

2) Er zitten van die handige schroefgaatjes aan de achterkant van de sattelliet-speakers om ze te kunnen bevestigen aan (optionele) standaarden of bevestigings-materiaal. Zijn de afstanden en formaten van die schroefgaatjes nou standaard of per merk verschillend? Of anders gevraagd: moet ik ze specifiek van hetzelfde merk bestellen, of verkoopt bijvoorbeeld Vogel's ook standaarden en ophangbeugels die erop kunnen zonder extra boorwerk?

Alvast bedankt.

Verwijderd

dit noem je toch x-posten ;)

1. normaal zitten er wel snoertjes bij idd, maar meestal zijn dat goedkope bagger-dingen. je hebt er dus niets aan.

2. vraag ernaar bij de MedaiMarkt, daar weten ze vast meer (ik zag ze daar hangen volgens mij)

canton klonk wel goed daar, maar dat kan je wel lezen in de andere topic ;)

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

ik heb al jaren 2 Cantons, ben ik erg tevreden mee.
Ze maken ook speakers voor Sony. De high end speakers van Sony zijn of in ieder geval waren Cantons.

Verwijderd

jij hebt het over high-end speakers (zuilen) en hij over kleine, plastic, speakers.

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-12 15:25
een beetje redelijke luidsprekerfabrikant levert juist GEEN "snoertjes" bij zijn luidsprekers (een beetje kwaliteits- "snoertje" kost al snel 35 gulden/meter)omdat dit erg afhankelijk is van de koper; wil hij "grote" afstanden overbruggen , een diep laag, extra hoog enz, veel/weinig geld hier aan uitgeven.
Canton staat bekend als een bovengemiddeld goed merk, vooral een speaker als de carat doet het erg goed in zijn prijsklasse, een miskoop kan de fabrikant zich niet veroorloven .suc6

Verwijderd

Op zaterdag 06 januari 2001 01:32 schreef djkolk het volgende:
een beetje redelijke luidsprekerfabrikant levert juist GEEN "snoertjes" bij zijn luidsprekers (een beetje kwaliteits- "snoertje" kost al snel 35 gulden/meter)omdat dit erg afhankelijk is van de koper; wil hij "grote" afstanden overbruggen , een diep laag, extra hoog enz, veel/weinig geld hier aan uitgeven.
Canton staat bekend als een bovengemiddeld goed merk, vooral een speaker als de carat doet het erg goed in zijn prijsklasse, een miskoop kan de fabrikant zich niet veroorloven .suc6
Kijk dit is nog eens een zinvolle reactie. En ik ben het er ook nog eens helemaal mee eens :)
Ikzelf heb al 10 jaar een stel Canton Karat 100's en ze zijn absoluut goed.
En bespaar inderdaad niet op luidsprekerkabel, ik heb er nu 'Van Den Hull' zilver aan hangen en dat is me toch een (positief) verschil met het simpele koper dat ik daarvoor gebruikte :)
Pagina: 1