Toon posts:

Radeon 9800 Pro voltage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij het spelen van zwaardere games soms het probleem dat men pc uit het niets reboot. Nu had ik op een site van ati gelezen dat dit kon komen doordat je graphische kaart te weinig stroom krijgt. In men BIOS staat de voltage momenteel op AUTO, nu kan ik nog kiezen tussen 1.6 - 1.7 of 1.8. Wat zou ik moeten kiezen ?

Nog ander vraagje. In men BIOS kan je de geheugengroote kiezen. Deze staat nu op 128. Die geheuge groote, staat dat voor je effectieve geheugen op je kaart of voor de grote van de geheugenbus ?

Verwijderd

ze bedoelen je voeding, niet die andere voltages in de bios.

dat is hoeveel van je ramgeheugen word gereserveerd voor extra geheugen bij de videokaart. dus als je 512 mb ram hebt, dan zou ik hem niet hoger als 128 zetten, (op 64mb het liefst) agp aperature heet dat ;)

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:57
Dus installeer MBM, ga bij de instellingen naar Interval & SysLog, zet een vinkje bij Enable interval log en bij .TXT. Zet de location for the interval logs op je bureaublad ofzo, waar je hem snel terug kan vinden. Ga dan naar SysLog, bovenaan en vink enable syslog aan. Klik op apply en ga een spelletje spelen tot de computer weer reboot en kijk dan even in de logfile van MBM hoeveel je voltages afwijken. Check de FAQ voor de maximaal toelaatbare afwijking.