spaanse laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Hallo,

Sinds ongeveer 2 weken ben ik op zoek naar een laptop. Nu ben ik er vandaag een tegen gekomen die aan al mijn eisen voldoet. Het is een nieuwe laptop die eigenlijk voor de Spaanse markt bedoeld was (voor ongeveer de helft minder).

Nu had ik een aantal vragen die hopelijk hier iemand kan beantwoorden.
1. qua software zit er gewoon een Nederlandse xp op alleen vroeg ik me af of er verder nog dingen anders zijn. (degene die de laptop verkoopt zij dat er op het toetsenbord alleen wat tekens boven 3 letters stonden waaronder de p) Klopt dit of zijn er nog meer dingen anders?

Het is een laptop van compaq, nu was ik in eerste instantie bang dat de laptop gestolen was. Nu heb ik naar compaq gebeld om te vragen of er een soort zwarte lijst was of hoe je kan zien dat een laptop gestolen was. Ze zeiden tegen mij dat je dit niet kunt zien. Ook heb ik gevragen hoe het met de garantie zit. Een medewerker vertelde me dat ze naar het serienummer keken en dat ze dan konden zien hoe oud de laptop was en dat ze daar twee maanden bij optelden (binnen die tijd wordt de laptop verkocht) en dan kreeg je een jaar garantie.

2. Nu is mijn vraag of iemand weet of dit verhaal een beetje klopt?

Wie kan er antwoord geven op mijn twee vragen? In ieder geval alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:24

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Toetsenbord verschilt een klein beetje, voor de rest zal je niet veel last van hebben als je een nl xp versie draait.

Spaanse Indeling:
http://www.microsoft.com/globaldev/keyboards/kbdsp.htm

[ Voor 20% gewijzigd door Freddy_Fish op 06-01-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:59
1) [google=layout spanish keyboard]
Afbeeldingslocatie: http://www.wesleyan.edu/CTWMellon/graphics/spankey.jpg
2) geen idee, maar als compaq dat zelf zegt is er wel een grote kans dat dat zo is.
/edit: Je zou nog een keer kunnen bellen en dan hopen dat je iemand anders aan de lijn krijgt, kijken wat die te vertellen heeft :)

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Donald op 06-01-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Afgezien van de grote vaagheid omtrend je aankoop, weet ik niet wat het gaat kosten allemaal.

Wellicht kan je je eisen eens neerzetten en wat je aan geld te besteden hebt, misschien kunnen we je nog op andere ideeen brengen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
dit is de laptop:

compaq pressario laptop,(r3000)
Processor
Mobile AMD Athlon™ XP-M 3000+

processor technology
PowerNow!™ Technology

processor speed
(1.6GHz)

Cache
Level 2 cache 256KB

System Bus
Up to 1600MHz

Standard Memory
512MB

Memory Type
DDR PC2700 333MHz

memory layout
(2x256MB)

Memory Type
Supports up to 2GB DDR memory

Internal drives
Internal Hard Disk Drive
40GB

Hard disk controller
EIDE hard drive, ATA 100

optical drive type
Combo dvd+r/rw & cd-writer drive

Hard Disk Drive Speed
4200 rpm

System features
Modem
High speed 56K modem

Network interface
10/100 LAN Ethernet integrated

External I/O Ports
1 VGA Port; 3 USB 2.0 Ports; 1 Parallel Port; 1 RJ-11; 1 RJ-45; S-Video TV Out; Headphone-out, Microphone-in jack; Cable Docking Connector

Expansion Slots
One type I or II PC card slot. CardBus-enabled

Display size
15.4" WXGA TFT display

Display resolution
1280x800

Video adapter
NVIDIA® GeForce™4 420 Go

Video RAM
32MB dedicated video memory

Internal Audio
3D Sound Blaster Pro compatible sound 16 bit integrated

Keyboard
88 key full-size keyboard

Mouse/Pointing Device description
Touch pad with power on/off and scroll up/down zone, volume and mute buttons, 1 wireless on/off button

power supply type
90 W AC Power Adapter

Battery Type
8-cell Lithium-Ion (Li-Ion) battery

Sorry voor de late reactie maar internet lag heel gisteren plat. De laptop moet €875,- kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Volgens mij is dat nog wel een hoop geld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:35

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dat is een enorme hoop geld. En de naam Compaq was vroeger misschien een reden om iets meer uit te geven, maar imho zijn acer, asus en andere merken net zo goed. Als je er geen moeite mee hebt kan je ook een jewel kopen. Die zijn niet zo duur, maar de reacties op dit forum zijn zonder uitzondering vol lof. Hier lopen diverse topics over, lees die eens door. :)

Ik vind 875 euro er veel geld, je kan hiervoor een nieuwe kopen met volledige (=2 jaar, wettelijk) garantie. Daarnaast, en dat zeg ik wel vaker: als je zoveel geld uitgeeft, moet je wat langer zoeken en misschien zelfs overwegen iets meer uit te geven.

ping 127.212.23.124

Pagina: 1