Horizontale lijnen op tv bij gc spellen

Pagina: 1
Acties:

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:48
Dag iedereen,

Ik heb een probleem die denk ik nogal lastig te vertellen is maar ik ga er binnenkort foto's er van maken.

Het is gaat over het volgende; bij sommige games ( bijv splinter cell en XIII) krijg ik soms horizontale lijnen op het beeld waardoor het beeld tussen die horizontale lijnen vervormd (het gaat scheun staan). Het rare is dat dit alleen gebeurt bij bepaalde menuutjes die op het scherm verschijnen, bijv de vierkanten tekstballonnen. Aan de uiteinden (boven en onder) zie je dan horizontale lijnen over het hele beeldvlak en er treedt dus ook een vervaging in de tekst waardoor ik die moeilijk kan lezen (wat heel erg irritant is als de tekst maar kort verschijnt. Maar normaal, als er geen menuutjes op het scherm zijn heb ik geen last van vervormingen.

Wat ook raar is, is dat met dezelde spellen (dus ook zelfde cd's) anderen daar geen last van hebben (die hebben dan wel een andere tv en andere gamecube).

Het kan dus liggen aan mijn gc of aan mijn tv (is een audiosonic, 37cm dia.). Misschien heeft het ook te maken met de 50hz of 60 hz mode, maar volgens mij kan ik dat bij splinter cell niet instellen (ik heb hier ook niet veel verstand van). Of kun je dat instellen als je de gc opstart?

Herkend iemand deze symptonen of weet iemand een oplossing hiervoor? Goede hulp wordt zeer op prijs gesteld want dit probleem is best wel irritant.

Groeten Paul

3D portfolio - mijn deviantART

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:48
Het ligt waarscheinlijk aan mijn tv, bij mijn broers tv traden deze vervormingen namelijk niet op.

[ Voor 70% gewijzigd door De Hupie op 07-01-2005 14:41 ]

3D portfolio - mijn deviantART