Toon posts:

CELERON EN OVERCLOCKEN !!!(unlocken)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb juist een celeron 500 en een moederbord soltek voor 150 gulden kunnen kopen :p nu de vraag ;p
vermits ik een amd freak ben, ken ik dus niks van intel af....dus hoe overclock je een celeron of unlock je die ?? en kent er iemand soltek ? als er me iemand een goede url kan geven ofzo ;) liefst in het nederlands! thx

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 10:21

Opa

Nu Multifocaal!

Unlocken gaat dus niet, hè?
De enige manier waarop je de Celeron overklokt is de Bussnelheid van 66MHz langzaam te verhogen.
Dat gaat met jumpers of via het BIOS.

Zegt dit je helemaal niets, dan kan je het beste overal van af blijven en eerst eens een paar websites lezen.
Gewoon ff op www.ilse.nl zoeken met termen als overklokken en zo.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
zijn de overclock resultaten redelijk met fbs alleen ? of is dat de moeite niet ?

Verwijderd

Topicstarter
fuck iets vergeten die vcore settings is dat gewoon het voltage ofzo ?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
bus opkrikke levert meestal nog meer performance winst op dan multiplier omhoog gooien.

100 mhz bus ipv 66 mhz levert ook weer een klein beetje performance winst op, naast natuurlijk dat je multiplier x bus cpu dan hebt. helaas heb je een celly1 dus ik denk dat het met 600 mhz echt bekeken is.

had je een celly2 gehad dan kon je tot 850-950 mhz

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 11:18

d-Frag

74% completed

Met Fsb klokken kan je denk ik wel 7.5*75 (563 mhz) halen.
7.5*83 wordt al tricky, zeker als je scsi kaarten / nics in je pc hebt zitten.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
wat is dan het verschil tussen een celly1 en een 2 ?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:02
Ik heb hier een celly 300 liggen die nog wel op 450 komt. Das meer performance dan jouw 500. pwhahaha. Een celly 500, had je geen slechtere kunnen vinden? een celly 533 ppga of zo?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

De core. Celeron 1 is Pentium II core, Celeron 2 is Coppermine core. De nieuwste stepping, de cC0 stepping (1.7 V, o.a. bij Mycom) is zelfs de core die voor de geflopte PIII-1.13 GHz wordt gebruikt. Dus die kan vrij hoog. Mijn Celeron 700 (cC0) werkt zonder voltage verhoging stabiel op 875 MHz (10,5*83). 1050 MHz werkt helaas niet, maar met de Celeron 600 schijn je net zo makkelijk 900 MHz te kunnen halen (9*100 dus). En dat voor ~250,-..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Topicstarter
mja kan ik niks aan doen die had alleen een celeron 500 :p, wat is er met die pII core dan,pII is toch een slot en een celly socket ? :p
im a dumbass :)

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op vrijdag 05 januari 2001 00:45 schreef Burat het volgende:
De core. Celeron 1 is Pentium II core, Celeron 2 is Coppermine core. De nieuwste stepping, de cC0 stepping (1.7 V, o.a. bij Mycom) is zelfs de core die voor de geflopte PIII-1.13 GHz wordt gebruikt. Dus die kan vrij hoog. Mijn Celeron 700 (cC0) werkt zonder voltage verhoging stabiel op 875 MHz (10,5*83). 1050 MHz werkt helaas niet, maar met de Celeron 600 schijn je net zo makkelijk 900 MHz te kunnen halen (9*100 dus). En dat voor ~250,-..
hey maat de P2 is in twee versie's
de 233 t/m de 300
hebben een klamath core
de 333 t\m de 450
hebben de deshutes core
de eesrte celly's (no level 2 cash)266 t\m 300 draaiden op de
Covington core
omdat die eeen slechte performance had
pleurde intel er 128 on-die cashe op
die core had een nieuwe naam namenlijk Mendocino.
Daarna de celleron 2
(coppermine core )
de P2 kom hier niet in voor
ja de mendocino draait geloof ik wel op de deshutes alleen heeft het on-die l2 cashe

• ELD
  • Niet online

ELD

Op vrijdag 05 januari 2001 01:01 schreef Montieken het volgende:
mja kan ik niks aan doen die had alleen een celeron 500 :p, wat is er met die pII core dan,pII is toch een slot en een celly socket ? :p
im a dumbass :)
nog iest je hebt cellerons in slot 1 versie

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp heeft die core shit niks te maken of het een slot cpu of een socket cpu is ?
damn intel is verdomd ingeikkeld :)

• ELD
  • Niet online

ELD

klopt je hebt p3's (coppermine)
in slot 1
en socket 370
het probleem met jouw is dat je niet hoger kan dan 600 Mhz de Mendocino Based on the Deshutes core. kan niet sneller dan 600 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
dus nu zit ik hier met mijn armzalig celly socket 370 die waarschijnlijk niet hoger dan 5xx zal gaan *snif* :p
rap verkopen die boel aan iemand die nie op dit forum post :)

• ELD
  • Niet online

ELD

Op vrijdag 05 januari 2001 01:21 schreef Montieken het volgende:
dus nu zit ik hier met mijn armzalig celly socket 370 die waarschijnlijk niet hoger dan 5xx zal gaan *snif* :p
rap verkopen die boel aan iemand die nie op dit forum post :)
hoe duur ga je hem verkopen moet nog een redelijke celly hebben
Pagina: 1