Toon posts:

serial ata hd aansluiten Dell Dimension 8400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb net een dell dimension 8400 binnen met daar in een 160gb SA hd en nu heb ik er zelf nog net zo een bijgekocht en die wil ik er inzetten, alleen vind hij deze niet. De brede kabel (weet ik niet hoe die heet) die op de 1e hd zit heeft ook nog een 2e plug die ik op de 2e heb aangesloten. Ik heb zelf nog een 2e serial ata kabel gekocht en op het moederboard aangesloten, maar hij vind hem niet. Weet iemand wat ik fout doe? ik kan mijn schijf ook niet bij schijfbeheer vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:18:
De brede kabel (weet ik niet hoe die heet) die op de 1e hd zit heeft ook nog een 2e plug die ik op de 2e heb aangesloten. Ik heb zelf nog een 2e serial ata kabel gekocht en op het moederboard aangesloten, maar hij vind hem niet.
Weet je zeker dat je wel SATA en geen PATA HDD's hebt?
SATA HDD's hebben namelijk geen 'brede kabels' en PATA HDD's hebben dat juist wel (IDE kabels).

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik zeker ja, want je hebt zeg maar de smalle serial ata kabel en links daarvan zit nog een kabel met 4 grote pluggaten. Ik denk dat dat de stroom toevoer is.

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
je moet in de bios de sata poort op on zetten. bij dell staan alle ide poorten (pata en sata) uit als er geen apparaat aan zit, anders krijg je bij iedere boot een error.

met F2 naar de bios, ff zoeken naar sata2 (want aan 1 hangt je andere hdd) en die op "on"zetten.
de bios geeft nu aan: unknowd device (dit is goed)
ff aafsluiten met ESC en na een reboot moet dei gewoon herkend worden in de bios.

suc6

Verwijderd

je kunt ook even je sata kabels / sata voedings kabels omwisselen om te kijken of hij dan wel gezien wordt.

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 06:53
ff schopje

wie weet, maybe nog niet opgelost ;)

je moet ff in de BIOS enablen die extra HD! Dan werkt alles Perfect!
Pagina: 1