[Asus P4P800 Deluxe] Piepen

Pagina: 1
Acties:

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey

Ik heb hier al meer over gehoord en heb er ook over gezocht; Piepen van mobo's. En dan niet de onboar speker ofzo maar bepaalde componenten. Ik heb het topic gelezen waarin afbeeldingen staan van vele MSI mobo's met lekkende condenstators maar aangezien ik een Asus mobo heb en ik niks zie lekken vroeg ik me toch af wat het wél kon zijn.

Ten eerste de specs:

Asus P4P800 Deluxe
Intel Inside P4 2.6 @ 3.2 HT
Sapphire ATI Radeon 9800 (Non Pro)
2x 256 Corsair 400 MHz PC 3200 DDR Ram (Dual Channel)
Maxtor Diamand Plus 9 7200 RPM 8 MB Cache 80 GB
ToPower Top Silent 350 Watt PSU

En dan nog de standaard dingen zoals CD-RW e.d. maar die zijn imho niet van belang hier.

Wanneer is het begonnen?

Sinds ik een nieuwe kast heb, Chieftec DX-01SL-D, komt dit geluid voor.
Echter maakt het mobo of iets anders geen aanraking met de onderdelen van de kast.
Mijn computer is ook geaard en op de kast staat geen spanning.
Fans zijn het ook niet. Heb alle fans los getrokken inclusief CPU en VGA fan.

Het is trouwens alleen bij bijv Windows Media Player en het scrollen over een pagina met bijv veel afbeeldingen. Maar het vreemde is, Als ik een filmpje opstart met WMP dan is het normaal. Maar spoel ik het filmpje door of stop ik het filmpje en speel ik het opnieuw, dan begint het piepen wel ineens.

Wat kan dit nou zijn?

Spoelen? En zoja; Wat kan ik hier aan doen? Het zijn nogmaals geen lekkende condensatoren want er lekt echt helemaal niks. Aantal keren gecheckt. Heb overigens ook alle hardware al opnieuw ingebouwd maar het blijft. Bekabeling e.d zitten allemaal goed. Ook laten checken door een klasgenoot en alles is perfect. Of zou het dan toch de HDD zijn? Maar het geluid komt van rond de PCI sloten / CPU gedeelte. En daar zitten veel spoelen...

(Heb overigens geen PCI sloten in gebruik. Alleen AGP slot voor VGA.)

B.v.d _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Niemand? Jammer :'(

Verwijderd

ik ben geen expert maar heb wel wat ideetjes

- klok je cpu eens terug en kijk wat hij doet?

je zegt dat hij piept bij overzichtsschermen van plaatjes.

- dit probleem had ik ook omdat mijn monitor achteruit was gegaan (dus hoge piep in monitor)
om dat op te lossen de frequentie van je beeld iets naar beneden zetten

misschien iets vergezocht, maar als je met de handen in het haar zit kan je het proberen
:)

Verwijderd

Bij mij piepte de voeding. van 300Watt naar 360Watt gegaan, verholpen. Misschien een andere voeding proberen?

Verwijderd

Er wordt een verkeerde interrupt gegeven naar je mobo door je OS.

Heb een soortgelijk probleem op grotere schaal. Bij mij betreft het 30 Compaqs - HP machines. Die op willekeurige momenten beginnen met 15 keer te piepen. De ene dag wel.

De oorzaak was een applicatie die een raar interrupt stuurde naar de e-buzzer die op het mobo zat. Applicatie moet dus helemaal nagekeken worden. En gekeken waar nou precies de fout zit.

Misschien dat jij hier iets aan hebt. Probeer een herinstallatie van WMP.

Heb ff gezocht dit gaat niet over jouw moederbord maar misschien dat je hier ook iets aan hebt

http://forums.devshed.com/showthread.php?t=122398

Edit: Lees net een keer alles over maar je hebt het niet allees bij WMP. Probeer toch echt naar deze richting te zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 13:23 . Reden: Moest leren lezen ]

• screamertje
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-08-2024
Heb dit ook gehad, bij mij was het probleem verholpen door het terugklokken van de videokaart...

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
CPU loopt al half jaar op die speeds en had dit voorheen nooit.

Ook met standaard bios settings e.d blijf ik het houden.

Ook heb ik al opnieuw WMP geinstalleerd enzo. V/d week toch maar weer W2K3 installeren.

Iig bedankt :)

Owja de voeding kan het niet zijn. Heb geen andere voeding om te testen maar het geluid komt zeker niet uit de voeding. En deze is ook nog niet zo oud en al helemaal niet slecht. Goed verder proberen dus :Y)

[ Voor 32% gewijzigd door TommyGun op 08-01-2005 17:07 ]

Pagina: 1