Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Klikken in explorer levert crash op? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een uurtje geleden heb ik sp2 illegaal *GOED geinstalleerd.
Mijn hardeschijf (waar ik eerst een topic over had geopend) doet het nu wel goed.
Maar als ik op deze computer en explorer, mijn documenten (etc) gewoon met linkermuisknop of rechter muisknop open dan loopt drwtsn32 (doctor watson) vast.
Ik heb al iets gelezen over sp2 opnieuw instaleren in veiligheids mode (waar ik nu ook in zit) en dat je dan geen problemen zou krijgen. Weet iemand daar meer van af? Want in de meeste forums zie ik alleen mensen die problemen met hun EXPLORER hebben, maar ik heb ook deze computer etc.

Verwijderd

dr watson crashed niet, maar vangt de crash van explorer.exe af....
Waarschijnlijk heb je iets in je context menu staan wat brak is:
http://windowsxp.mvps.org/slowrightclick.htm

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is geen SA probleem maar een WOS probleem; en ik voeg je OS even aan de topictitel toe. Welke melding geeft drwatson precies; misschien vindt je nog iets in je logfiles? Verder zien we liever geen topics over illegale Windows of ServicePack versies; dus let hier in het vervolg op.

drwtsn32 crashed *explore en deze computer > [XP] Klikken in explorer levert crash op? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Blub0r ben je al van je problemen af,
Ik heb namelijk ook SP2 (legaal) maar heb nu ook die irritante Dr.Watson crash.
Bij het openen van een popup of elke eerste keer dat ik Windows Exploror open nadat ik me computer heb aangezet loop de hele boel vast en blijft hangen totdat ik via taakbeheer Dr.Watsen heb afgesloten.
Na het zoeken op G.o.T. ben ik teweten gekomen dat je via:
System Properties / Advanced / Error Reporting (srry heb engelse versie)
Error reporting uit zou moeten kunnen zetten, maar ik heb dit gedaan en heb nog steeds ze zelfde vervelende lockups + Dr.Waton is ook niet weg :(

Iemand ?

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Ik hoop hiermee hulp te kunnen bieden aan degenen die dit probleem hebben; vandaar mijn late reactie op deze topic.
Met precies dezelfde problemen kwam ik in de eerste instantie op GoT terecht om de oplossing te zoeken, maar er werd alleen vrij algemeen uitgelegd hoe die explorer crash gevolgd door drwatsn.exe crash zou komen na je rechter muisklik en wat je zou moeten doen om het te verhelpen.

I.p.v. dat je gaat wroeten in de registry of je gaat afvragen welk programma ik laatst geinstalleerd heb die mijn problemen zou kunnen hebben veroorzaakt, ga simpelweg naar je eventlog (Logboek), zoek de mededeling Application error onder Applications (Toepassingen) en dubbelklik die regel. In de nieuwe window kom je "vastgelopen module" tegen, bv. in mijn geval was dat axshlex.dll Google naar dit woord en je komt het programma tegen die de crash veroorzaakt. In mijn geval was dat Alcohol 120%. Na deinstallatie waarbij er gelukkig gevraagd werd of ik ook de register files van Alcohol wilde verwijderen, was het probleem opgelost. Later kwam ik erachter dat het eigenlijk om een conflict met UltraIso ging, soortgelijke prog als Alcohol.

Succes! ;)

Specs: GamePC HTPC Server