subwoofer op computer

Pagina: 1
Acties:

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Ik heb mijn subwoofer op mijn bigtower staan, maar nu vroeg ik mij af,....zouden die bas tonen/dreunen nou slecht zijn voor mijn computer,...voor mijn hardeschijf ofzo?!? of kan dat geen kwaad??

• Hoyden
  • Laatst online: 15:09
Je zou zeggen van wel, maar het trilt toch niet zo erg dat je mobo en cpu etc. kapot gaan?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Wat denk je zelf, een subwoofer produceert juist de lage bas tonen.
Als je de woofer aan zet, en je gaat er voor staan, en geeft de volume knop een flinke draai, dan moet je de Bas voelen niet horen bijwijze van spreken).

Maar nu een antwoord op je vraag:

Ja, het is niet goed voor je PC, telt voor al je componenten.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

lijkt me btw ook niet echt bevordelijk voor je geluid als je 'm op je bigtower zet...

probeer 'ns onder je bureau, of in hoek van kamer (let op de crossover: niet te hoog zetten, anders hoor je waar ie vandaan komt)

Verwijderd

Subwoefers moeten op de grond zo dichtmogelijk bij de muur(liefst in een hoek)
geplaatst worden en zeker niet op een computer(subs zijn slecht geschield en geven veel EMI of wel straling af die niet goed is voor je compy) verder zijn de trillingen niet bevorderlijk voor je hd en cdrom e.d.
Conclusie: verplaatsen die hap. Krijg je ook beter geluid :)

ThaVInny

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

En zet hem zo ver mogelijk weg (niet overdrijven) maar als je hem 2mtr van je vandaan zet bijvoorbeeld hoor je een viel diepere bas.

Aangezien lage tonen een bepaalde afstand nodig hebben om volledig te ontwikkelen. (of zeg ik nu iets geks?)

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Flagg:

Klopt wat je zegt, Een sub moet tegen de muur en het liefst in een hoek.

Daardoor krijg je minder last van reflecties van muren, die ervoor zorgen dat je een irritant soort "woew" geluid krijgt. Als je een goede sub hebt krijg je bij een goede bas dreun (dus niet zo'n overstuurd kut gabber dreuntje, waarmee ik niets tegen gabber heb vind het vaak zelfs wel lekkere muziek) een scherp afgebakend geluid die niet nadreunt, dus BOEM in plaats van BOEMMMMMMMMMMMMMM. Die extra MMMM-en wil je niet hebben. Het is belangrijk dat je een goede toon hebt om dit te testen anders wordt je op het verkeerde been gezet, neem dus niet een redelijk nieuwe trance plaat want daar zit vaak een lange bas in waardoor je denkt dat het geluid niet goed is.

Verwijderd

Als je 'm b.v. onder je bureau of iets anders hols zet, dan wil ie ook wel 'ns gaan resoneren (het -mmmmmm dus)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Kijk jij snapt wat ik bedoel. :)

• Yoda
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
mooi mooi handig allemaal deze info,....thanx

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Nooit op je kast zetten.
Je HD moet zo min mogelijk bewegen ivm je access snelheid, die wordt anders vet minder.

test maar eens. (met SciSoft Sandra ofzo.)

Verwijderd

subgold>
dan wil ie ook wel 'ns gaan resoneren...
Hoeft dus niet per sé, kan ook gewoon goed klinken. Hangt maar net af van de grootte van dat bureau en het materiaal.

ey vaag, ene moment staat dat berichtje er, andere moment is ie weg....

la maar dus :)

Verwijderd

Inderdaad vaag, iemand is aan het klooien met mijn accounts, ik ben ook al mijn "SubGold" account kwijt (werkt neit meer), daarom heb ik nu -=SubGold=-

Ja bedankt voor je hulpie, Silacoid

IK HEB DUS NET ONTDEKT DAT AL MIJN REPLYS VAN VANDAAG VERWIJDERD ZIJN DOOR IEMAND< IK VRAAG DEZE GAST NU VRIENDELIJK OM HIERMEE TE KAPPEN< OF HEB IK GEEN RECHT TOT HET UITBRENGEN VAN MIJN MENING

O ja de sub staat op de grond en daar een halve meter naast staat de biggie kast

---- 0.5m ------
sub kast

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Dat heb ik nou ook.

Op tweakers is ook alles foetsie wat ik gezegd heb.

Verwijderd

gister was er een probje geloof ik met UBB...

kon niet meer posten, lulde hele tijd over busy server enzo

Verwijderd

Nee, dat was het niet, ik ben al mijn postings -=SubGold=- kwijt, ze zijn allemaal weg, die van gisteren. Iemand had ook al mijn originele account: SubGold gedelete, nu kan ik ook niks meer met -=SubGold=-, dus nu ben ik maar Black-Lockx

Maar bedankt voor je hulp, nee mijn subwoofer doet alles wat ie hoort te doen, hij doet dus niet raar ofzo

EN IK KAN G##VERD###E WEER OVERNIEUW BEGINNEN ALS JUNIOR
Pagina: 1