Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wine
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:41
Nokia 2650

De nokia 2650 is een budget phone met een apart design. Opvallende punten zijn de ledalarmen, het ver uitvouwbaar design (strandstoel). Deze telefoon heeft geen extra communicatiemiddelen zoals IR, wifi etc. De simkaart zit niet zoals gebruikelijk achter de batterij maar kan men aan de zijkant insteken.
De Nokia 2650 is een compacte gesofisticeerde telefoon met een modieus vouwdesign. Geef je communicatie kleur met LED-alarmen, een 4096-kleurendisplay en downloadbare achtergronden en kleurmotieven naargelang van je smaak.

Beheer je tijd met agendanotities en alarmen. Verstuur en ontvang visitekaartjes met foto's van je professionele contacten, via SMS of MMS. Je contactenlijst biedt trouwens plaats voor 256 contacten, met elk maximum 5 items.

Dankzij de browser-functionaliteit via GPRS betaal je enkel voor wat je downloadt - zoals de nieuwste Java™-toepassingen om je maximale doeltreffendheid te verzekeren.
  • Netwerk: GSM 900/1800
  • Afmetingen: 85 x 46 x 23mm
  • Gewicht: 96 gram
  • Display: 4096 kleuren
  • Resolutie: 128x128 pixels
  • Ringtone: Pholyphonic 4 kanaals, monophonic
  • Trilalarm: Ja
  • Telefoonboek: 256x5, foto call
  • Call Records: 10 gebeld, 10 ontvangen, 10 gemist
  • GPRS: Class 4
  • Data snelheid: 24 - 36 kbps
  • Klok
  • Alarm
  • Agenda
  • Rekenmachine
  • Valuta omzetter
  • xHTML browser
  • WAP 1.2.1
  • Java
  • T9
  • Games: 3 voorgeinstalleerd Soccer, Bounce, Water Rapids
  • Batterij: Li-Ion 760 mAh
  • Standby tijd: 300 uur
  • Gesprektijd: tot 3 uur
  • Verkrijgbaar in de kleuren: Zilver, Rood en Bruin
  • Richtprijs: 125 euro
Review mobile-review.com: http://www.mobile-review.com/review/nokia-2650-en.shtml
Review mobile-burn: http://www.mobileburn.com...jsp?Id=766&source=BROWSER

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilmania.cz/Files/Obrazky/art16/Nokia2650//09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilmania.cz/Files/Obrazky/art16/Nokia2650//18.jpg

Ikzelf ben in het bezit van de bruine versie. Ik heb deze telefoon uitgekozen omdat ik weer terug wou naar de Nokia (heb een Sagem gehad en een 3310). Met mijn studentenbudget heb ik de keuze kunnen maken uit deze en de 2600. De 2600 heeft een kortere standby tijd een geen Wap mogelijkheden. Daarom was de keuze snel gemaakt.

Over de telefoon zelf is niet veel te vinden, maar de meningen zijn verdeeld. Voor 125 euro verwacht ik geen camera en allerlei poespas. Het uiterlijk is apart, ikzelf vind het een erg mooie telefoon. De toetsen typen lekker en zijn vergelijkbaar met de 3100.

De telefoon is makkelijk te bedienen en de menustructuur is simpel en goed te begrijpen. Het scherm is van de 40 series en heeft 128x128 pixels en 4096. Een beter scherm zou de prijs flink doen stijgen en zonder camera is dit toch geen must.

Al met al een goede investering voor de mensen met een krappe beurs!

[ Voor 9% gewijzigd door wine op 16-02-2006 16:41 ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 08:26

Whuzz

Dodgeball!

omg wat een lelijk ding :'(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 17:13
en toch ligt ie fijn in de hand en aan het oor. ik heb 'em nu bijna een maand en ik moet zeggen: Eindelijk weer eens een telefoon die gemaakt is om te bellen!!

• wine
tinustr schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:20:
en toch ligt ie fijn in de hand en aan het oor. ik heb 'em nu bijna een maand en ik moet zeggen: Eindelijk weer eens een telefoon die gemaakt is om te bellen!!
is het jou gelukt om het operator logo te verwijderen?

ik heb een logo gehaald van de wap site van jhonny.org/wap maar die herkent hij niet

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 21:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm zo lelijk vindt ik hem niet. Ik vind hem dichtgeklapt zelfs erg classy. Allen dat uitgeklapt met dat grote stuk tussen het toetsenbord en het scherm vond ik ff wennen. Ik heb er zelf overigens geen, ik heb een Nokia 6230. Maar mijn 'schoon'moeder (ik = niet getrouwd met me vriendin, u get the idea) heeft er een. De rooie. Prima dingetje hoor ^_^, belt goed, ligt prima in de hand. En als je een telefoon enkel gebruikt voor bellen en smsen is dit ding ideaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Ultraman op 06-01-2005 16:24 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

leuk telefoontje, opvallend design, de rode versie is erg vrouwelijk, terwijl de bruine stoer is. als ie kwalitatief ook goed is (wat ik laatste tijd een te kortkoming vind bij nokia) is het zeker een ideaal toestel om mee te bellen :)

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Er is een nieuwe software-versie voor de Nokia 2650 uit.

Versie: 5.48

Met de volgende verbeteringen:
-----------------------------------------------------------------------------
Changes/improvements made from MCU SW version 5.19 to version 5.48:

- WAP:
- WAP page downloading improved
- GPRS:
- GPRS Attach improved
- Applications:
- DRM: Content downloading and saving via OMA download improved
- SIM:
- When entering PIN code the numbers turn into asterix immediately
- Improved support for Oberthus SIM cards
- Improved operator logo handling
- The keyboard is disabled in fold mode
Bron: Nokia

don't worry, be happy...

• wine
Raimon schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:44:
Er is een nieuwe software-versie voor de Nokia 2650 uit.

Versie: 5.48

Met de volgende verbeteringen:
Changes/improvements made from MCU SW version 5.19 to version 5.48:

- WAP:
- WAP page downloading improved
- GPRS:
- GPRS Attach improved
- Applications:
- DRM: Content downloading and saving via OMA download improved
- SIM:
- When entering PIN code the numbers turn into asterix immediately
- Improved support for Oberthus SIM cards
- Improved operator logo handling
- The keyboard is disabled in fold mode
Bron: Nokia
Kijk dat is nog eens handig. Misschien dat mijn operator logo dan wel verwijdert kan worden.

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Gesponsord door Libresse, het heeft wat weg van een inlegkruisje : )

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Raimon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
waarschijnlijk wel... er staat wel operator logo handling...

Try it...

don't worry, be happy...

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 19:41

jbr

Right back @ ya

Goeie telefoon. Ik had hiervoor een 6610i van Nokia, maar ik vond de geluidskwaliteit slecht en de behuizing niet erg solide (bovendien snap ik niet wie die krakkemikkige Pop-Port bedacht heeft als tegenhanger van de jack-plug. Dit is allemaal beter bij de 2650.

De foto's hierboven zijn niet echt van dermate goede kwaliteit, dus ik kan me voorstellen dat mensen de neiging hebben om "wat een lelijk ding" te roepen, maar de eerste week dat ik m had moest ik m om de 5 minuten afgeven zodat mensen m konden bekijken om vervolgens te horen dat ie (wel degelijk) stoer was.

Hij ligt prima in de hand, de speaker en de microfoon zitten op plekken waar ze horen en ik krijg ook alleen maar te horen dat ik zoveel beter te verstaan was als eerst. Voor die 125 euro krijg je niet alle speeltjes die je op een 6610i hebt zitten, maar zodanig goed van kwaliteit was de camera toch niet, dus die mis ik niet. Een infrarood poort was wel leuk geweest, maar aangezien ik dat ding toch altijd op trillen heb staan en de achtergrond uit heb (vanwege leesbaarheid van de display) is dat echt geen ramp.

Een leuke feature is de verlichting: als je gebeld/gesms't wordt kun je het middenstuk licht laten geven en als je een oproep gemist hebt, of een bericht hebt ontvangen dan geeft ie eens in de 4 seconden een klein pulsje, zodat je kan zien dat je iets gemist hebt.

Er zit geen display aan de buitenkant: voor sommigen is dat een minpunt, ik vind het een opgeteld pluspunt bij het feit dat je je "gewone" display af kunt schermen, want mijn vorige telefoon kregen steeds meer beschadigingen op het display. Toetsenbord lock is niet nodig, dus als ik de tijd wil weten dan klap ik m gewoon even open.

Zoals hierboven gezegd, de telefoon doet lekker lang met zijn batterij (afgelopen keer 4 volle dagen aan, 2,5 uur gebeld en nog niet leeg) en dat is nog een pluspunt t.o.v. de 2600. Voor mensen die wel willen bellen, maar zich niet blauw willen betalen aan belkosten en allerlei diensten is ie ideaal vanwege de lage prijs icm met een los abonnement. Daar heb je dan, naar mijn mening, een uitstekende telefoon bij. (Ik heb zelf een Telfort Samenbellen 500 met korting, en betaal dus 125 + 12*2,50 = 155 euro in een jaar voor 500 minuten per maand bellen incl. Nokia 2650).

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

kan je ook ervoor zorgen dat je niet automatisch opneemt als je de deksel opendoet ?
Dus als je gebeld wordt en je doet de klep open dan neemt ie het automatish aan dat wil ik niet ik wil zelf op yes toetsen voordat ik ontvangen oproep accepteer, kan dit ?

Heb de handleiding gedownload :
Open de klep en druk / op om de oproep te beantwoorden. Als u niet binnen 5
seconden op drukt, wordt de oproep automatisch beantwoord.

Ik weet voldoende :)

[ Voor 34% gewijzigd door B0MBACI op 18-01-2005 20:07 ]

• wine
jbr666 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 15:09:
Goeie telefoon. Ik had hiervoor een 6610i van Nokia, maar ik vond de geluidskwaliteit slecht en de behuizing niet erg solide (bovendien snap ik niet wie die krakkemikkige Pop-Port bedacht heeft als tegenhanger van de jack-plug. Dit is allemaal beter bij de 2650.

De foto's hierboven zijn niet echt van dermate goede kwaliteit, dus ik kan me voorstellen dat mensen de neiging hebben om "wat een lelijk ding" te roepen, maar de eerste week dat ik m had moest ik m om de 5 minuten afgeven zodat mensen m konden bekijken om vervolgens te horen dat ie (wel degelijk) stoer was.

Hij ligt prima in de hand, de speaker en de microfoon zitten op plekken waar ze horen en ik krijg ook alleen maar te horen dat ik zoveel beter te verstaan was als eerst. Voor die 125 euro krijg je niet alle speeltjes die je op een 6610i hebt zitten, maar zodanig goed van kwaliteit was de camera toch niet, dus die mis ik niet. Een infrarood poort was wel leuk geweest, maar aangezien ik dat ding toch altijd op trillen heb staan en de achtergrond uit heb (vanwege leesbaarheid van de display) is dat echt geen ramp.

Een leuke feature is de verlichting: als je gebeld/gesms't wordt kun je het middenstuk licht laten geven en als je een oproep gemist hebt, of een bericht hebt ontvangen dan geeft ie eens in de 4 seconden een klein pulsje, zodat je kan zien dat je iets gemist hebt.

Er zit geen display aan de buitenkant: voor sommigen is dat een minpunt, ik vind het een opgeteld pluspunt bij het feit dat je je "gewone" display af kunt schermen, want mijn vorige telefoon kregen steeds meer beschadigingen op het display. Toetsenbord lock is niet nodig, dus als ik de tijd wil weten dan klap ik m gewoon even open.

Zoals hierboven gezegd, de telefoon doet lekker lang met zijn batterij (afgelopen keer 4 volle dagen aan, 2,5 uur gebeld en nog niet leeg) en dat is nog een pluspunt t.o.v. de 2600. Voor mensen die wel willen bellen, maar zich niet blauw willen betalen aan belkosten en allerlei diensten is ie ideaal vanwege de lage prijs icm met een los abonnement. Daar heb je dan, naar mijn mening, een uitstekende telefoon bij. (Ik heb zelf een Telfort Samenbellen 500 met korting, en betaal dus 125 + 12*2,50 = 155 euro in een jaar voor 500 minuten per maand bellen incl. Nokia 2650).
Ik heb niet de beschikking over een goede camera dus moeten we het hier mee doen. Welke kleur heb jij? Misschien dat jij nog wat plaatjes kan schieten?

• jbr

jbr

Right back @ ya

Ik heb Zilver. Ik heb ook wel een goede camera waar ik wel wat plaatjes mee kan schieten. Ik zal eens kijken of ik daar dit weekend nog tijd voor kan vinden... :)

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 16:26
hij kost maar 79€ prepaid met mobistar, dus voor de mensen die aan de grens van belgië take your shot :P
* volgens mij waren alle telefoon in belgië simlockvrij*

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Heeft iemand ergens een datakabel voor de nokia 2650 gevonden ?

Verwijderd

Ik heb een vraag over het scherm van de 2650. Is deze vergelijkbaar met die van bijvoorbeeld de 6610i? Ik vind dat scherm namelijk erg storend i.v.m. de ghosting.

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ja helaas is er ghosting scherm is inderdaad zelfde als de 6610i/7210

• jbr

jbr

Right back @ ya

Zoals beloofd nog even wat plaatjes:

- Host down -

Nu 4 weken in bezit - nog steeds uitermate tevreden. Ik heb er onlangs een (dual earplug) headset van Nokia bijgekocht en dat is helemaal ideaal. Kan ie gewoon in dichtgeklapte toestand in je broekzak bellen ;)

[ Voor 78% gewijzigd door jbr op 12-01-2006 11:36 . Reden: host down ]

Verwijderd

Men zus heeft gisteren zo'n gsm gekocht.
Nu kan ze amper 5 berichtjes in haar inbox onthouden.

Hoe kan je dit oplossen ?
Pagina: 1