Toon posts:

"snapshot" van een site met wget

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een half jaar lang een weblog bijgehouden met behulp van een standaard platform, Nucleus cms. Aangezien dit platform php en sql ondersteuning vereist en ik het gratis wou houden heb ik de site gehost op lycos: http://members.lycos.nl/beninfinland.

Ik wil een snapshot van de site opslaan en heb dit meermaals geprobeerd met wget (win32 versie). Het grote probleem is nu dat de gehele site netjes gedownload wordt, maar alleen de frontpage wordt weergegeven wanneer ik de gedownloade versie bekijk. Zodra ik een link klik die naar een ander gedeelte van de site wijst lijkt mn browser echter niets te vinden, alhoewel de link klopt.

Als ik door de lijst van mogelijke command line opties voor wget kijk zie ik geen mogelijkheden die hierin verandering zouden kunnen brengen, maar eerlijkheidshalve snap ik voor een aantal parameters ook niet wat ermee bedoeld wordt. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn "snapshot" werkend kan krijgen en eventueel ook de reclames van lycos weg kan filteren? Alvast bedankt!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

code:
1
wget --mirror
:?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat werkt niet, heb het voor de zekerheid nog even geprobeerd, maar dat levert het bovengenoemde probleem op!

Verwijderd

Ik gebruik de wget onder Cygwin en die heeft een optie -k, --convert-links convert non-relative links to relative.. Kan dit je misschien helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:37:
Ik gebruik de wget onder Cygwin en die heeft een optie -k, --convert-links convert non-relative links to relative.. Kan dit je misschien helpen.
Ga ik proberen, thx.

Verwijderd

Ik zie net dat je site met php gemaakt is. Dan gaat wget het slecht doen volgens mij.
De linken naar bestanden kloppen wel, maar als je browser er naar toe gaat denkt die dat hij naar index.php gaat met de opties achter het @.
Je browser zal dan dus niet naar bv index.php@archivelist=1 gaan, maar naar index.php met als optie archivelist=1.

Je kunt je site dan volgens mij alleen kopieren door met ftp (als dit mogelijk is) je bestanden los opte halen.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, tis bash onder windows? Prima hoor, ik kan best een beetje met Linux overweg, maar wget is niet meegeleverd en de package op de site wijst alleen naar een inhoudsopgave van source bestanden (niet eens daadwerkelijke source). Moet ik dan apart de sourcecode van wget downloaden en compileren? Is er geen minder omslachtige manier?

Verwijderd

Gewoon via cygwinsetup cygwin en wget installeren.
Maar zie vorige reply van mij...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 16:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 16:44:
Ik zie net dat je site met php gemaakt is. Dan gaat wget het slecht doen volgens mij.
De linken naar bestanden kloppen wel, maar als je browser er naar toe gaat denkt die dat hij naar index.php gaat met de opties achter het @.
Je browser zal dan dus niet naar bv index.php@archivelist=1 gaan, maar naar index.php met als optie archivelist=1.

Je kunt je site dan volgens mij alleen kopieren door met ftp (als dit mogelijk is) je bestanden los opte halen.
Heb ik al geprobeerd, het probleem in dat geval is dat het commentaar van gebruikers in een of andere Lycos database terechtkomen (dit heeft ongetwijfeld iets met SQL te maken) en de inhoud daarvan wordt niet meegekopieerd
Pagina: 1