Nieuwe Onderdelen => Voeding Flipt

Pagina: 1
Acties:

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:44

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hey mensen,

Ik heb hier een zelfgemaakt pctje met de volgende specs

Asus K8N, nForce 3
AMD64 3000+ @ 2,0 Ghz
1024 MB DDR RAM PC3200 (1x Kingston 512, 1x OEM 512)
XFX 6800LE 128 @ voltmod 1,2v
Maxtor 80 gig Diamondmax 9 S-ATA HDD
Toshiba DVD 48x16x
Asus Wireless kaart
Floppy
1 casefan + cpu cooler
350 watt Mtek voeding (geen A merk dus)

Deze opstelling draaide (na wat modificaties) ronduit uitstekend. Ik haalde prachtige scores met 3Dmark, CounterStrike: Source draaide op 100 fps gemiddeld, echt fantastisch.

Ik had dus wat extra onderdelen besteld om de missende delen op te vullen:
Maxtor Diamondmax 10 200 gig S-ATA HDD
NEC 3500A DVD Dual Layer fikker
Coolermaster Aerogate II (fan/temperature monitor)
1x HDD cooler (2 fans)
1x neon casefan (ter vervanging van de oudere)

Goed, het eerste wat ik mezelf heb geleerd is om NIET ALLES TEGELIJKERTIJD te installeren. Als er iets fout gaat kan het dan namelijk aan vanalles liggen, je kan beter onderdeel voor onderdeel er in stoppen. :)

Wat er dus gebeurde:

Ik had dus alles aangesloten. Bijna elk 12v plugje was gebruikt, ik had er nog ééntje over.
Ik sluit em aan op monitor, keyboard/muis, stroom. Stroom indicator lampje op moederbord ging branden.
Ik deed de pc aan, de fanmonitor begon als een leipo te loeien (maar dat kan aan vanalles liggen, dus negeer maar).
verder bootte de pc als vanouds, nix aan de hand. Ik zat in no time in WinXP, al zoekend om te kijken of de temperature monitor metingen overeen komen met die van de sensoren van het mamabord zelf.
en toen ineens, *bloep* uit. de pc was gewoon uit. Nix *Vonk* of *Bam*, geen rook of stinkende geur. Gewoon nix meer, geen stroom.
Ik trek voor de zekerheid de kabel eruit. even rustig wachten, en op nieuw proberen.
Kabel er weer in, lampje op moederbord ging branden. Ik drup op aanknop, één milliseconden aan, en *bloep* weer uit. het was net lang genoeg voor de casefan om een beweging te maken, en voor de fanmonitor om het scherm aan te zetten. Daarna nix meer, ik drukte een aantal keer op de aanknop, maar geen effect.
alles ontkoppeld behalve videokaart, ook geen effect
het moederbord kreeg stroom, dat is zeker, maar na een nacht ontkoppelt staan doet hij het nog steeds niet. Die milliseconden aan, en daarna nix meer.

Nou is mijn vraag, wat gebeurt hier allemaal? is de voeding geknalt? opzich lijkt mij dat het meest logische, ik bodoel, de pc deed het normaal tot het moment dat hij uit ging en niet meer aan wou.
Ook geen vonk of rook, dus jah, ik weet het niet.
Is er iets wat ik kan proberen? ik heb nog wel voedingen liggen, maar die zijn eeuwen oud en kan ik niet aansluiten op het moederbord.
Verder heb ik vrij weinig verstand van electronica, en heb ik geen voltmeter liggen.
Zal ik gewoon moeten wachten op mn volgende loonstrookje, en dan een nieuwe voeding kopen?
(was ik al van plan, de oude voeding maakt een pokke herrie)

Bij voor baad dank!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

zal toch je voeding zijn denk ik, zal wel een zekering stuk zijn gegaan, als i nu niks meer doet.

Verwijderd

kan ook zijn dat de voeding thermisch uitgevallen is.
Als je em dan een uurtje laat staan doet ie het weer effe.
Maar je weet zelf ook wel dat je voeding te licht is dus haal een goeie en je kunt er weer tegenaan.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
je probleem wordt (zoals je zelf al concludeerde) zo goed als zeker door de (te zwakke) voeding veroorzaakt.

Haal wat load eraf (alle hardware die je net hebt bijgestopt bijvoorbeeld ;)) resert de bios, trek de stekker uit, wacht een tijdje en probeer het nog eens opnieuw.

als je echt belang hecht (met of zonder goeie reden ;) ) aan je fans en verlichting, kan je die natuurlijk wel aan een extra (evt hééél oude) voeidng hangen. Voor harddisks etc wordt dat meestal niet aangeraden om verscheidene redenen (die je hier op Got zeker vind)...

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:43:
kan ook zijn dat de voeding thermisch uitgevallen is.
Als je em dan een uurtje laat staan doet ie het weer effe.
Maar je weet zelf ook wel dat je voeding te licht is dus haal een goeie en je kunt er weer tegenaan.
Mwa, ik had em al de hele nacht uit staan, dus ik denk dat het daar niet aan kan liggen...
opzich is mn voeding niet al te zwaar, maar hij zou dit net aan kunnen denk ik. Hij deed het iig wel, en als hij te licht is, dan zou hij gewoon vastlopen en daarna weer aan gaan, denk ik.

[edit]
The_Stickie schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:48:
je probleem wordt (zoals je zelf al concludeerde) zo goed als zeker door de (te zwakke) voeding veroorzaakt.

Haal wat load eraf (alle hardware die je net hebt bijgestopt bijvoorbeeld ;)) resert de bios, trek de stekker uit, wacht een tijdje en probeer het nog eens opnieuw.

als je echt belang hecht (met of zonder goeie reden ;) ) aan je fans en verlichting, kan je die natuurlijk wel aan een extra (evt hééél oude) voeidng hangen. Voor harddisks etc wordt dat meestal niet aangeraden om verscheidene redenen (die je hier op Got zeker vind)...
heh... of de voeding trekt het misschien nét níét. kan ook ;) . maar is hij nu kapot dan? Kortsluiting?
wat de load betreft, ik heb er *alles* vanaf gehaalt wat er maar af kan, behalve de vidkaart.
BIOS resetten zal ik kan ik nog wel proberen.

[ Voor 44% gewijzigd door XanderDrake op 06-01-2005 15:55 ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Er kwamen nog een wat vragen bij me op,
Is er misschien iets beschadigt door het/de uitvallen/kostsluiting?

En naar wat voor voeding moet ik kijken? Persoonlijk heb ik redelijk weinig geld op het moment (jeweetwel, december maand = peperduur, inclusief nieuwe pc-zooi gekocht), en ik woon in Breda. Nu is er een winkel, genaamt HardwareConcurrent (te Breda), en die leveren een Q-Tec 650watt triple fan voeding. Ik weeeet dat q-tec voedingen niet a-kwaliteit zijn, en ik weeeet dat de 650watt niet veel betekenen (hoewel, sommige tweakers beweren dat de max toch wel op 500 watt ligt), maar ik wil toch snel een voeding, en ik heb bijna nix op mn rekening, en het is in de buurt dus kan em morgen al halen, zonder vervoerskosten.
Ik heb een aantal maanden op 350watt "noname" gerunt (met succes, behalve natuurlijk het einde), dus ik neem aan dat 650watt "noname" met 3 fans wel een verbetering zou zijn!

echt mn vorige voeding was, nou ik er over na denk, behoorlijk brak! hij zat bij mn kast, en die kosten totaal €40 8)7 .

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 13:52
Ik wil je niet ongerust maken maar een computer die even aan gaat, en vervolgens weer uit kan een kapotte voeding betekenen maar ook een kapot moederbord...

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Kan je nergens een voeding "lenen" om te kijken of dat het echt het probleem is? Mischien is wel iets anders kapot (moederboord, proc)

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
twiekert schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:55:
Ik wil je niet ongerust maken maar een computer die even aan gaat, en vervolgens weer uit kan een kapotte voeding betekenen maar ook een kapot moederbord...
tja, hij deed het eerst nog wel, voor een minuut of twee. Toen wou ik Deze Computer openen om de nieuwe HDD te gebruiken, nadat ik de temperaturen had gechecked (die er goed uit zagen btw), en toen *poef*. ik vraag me af hoe er iets kapot is gegaan op het moederbord tijdens het gebruik...
maar goed, ik zal alles wel even bekijken
Twisted schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:03:
Kan je nergens een voeding "lenen" om te kijken of dat het echt het probleem is? Mischien is wel iets anders kapot (moederboord, proc)
Nee helaas niet, iedereen gebruik zn eigen voeding die ik ken 8)7

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ok Ok Ok, dringend HULP NODIG ! :?

Ik ben met een aantal testen begonnen. Eentje las ik in een voeding review, dan kan je uitproberen hoe veel lawaai je voeding maakt, als ie los aan staat. Dan moet je met een ijzerdraadje de blauwe kabel (PWR ON) verbinden met een zwarte kabel (GRN) in de ATX verbinding, en dan gaat ie aan.

Ik probeerde hetzelfde, en verdraaid! de voeding ging aan, terwijl ik dacht dat ie kaputt was!
vervolgens hing ik een neon LED case fan aan, om te kijken dat ie stroom geeft aan andere componenten. en de case fan ging draaien toen ik de kabeltjes met elkaar verbond! dus de voeding is niet stuk.

Vervolgens knalde ik de voeding weer terug in de kast, sloot mijn moederbord aan met de atx plug, en die andere vierkante plug, en ook nog mijn 6800LE met een normale 12v plug.
Zelfde effect als eerst, de voeding ging één milliseconde aan en daarna weer uit, zoals eerst.
Ik dacht, ik doe es raar, en ontkoppelde ook mijn 6800LE. Nu is dus alleen mijn moederbord aangesloten, met die atx en andere plug

Drukte op de aanknop, en ALLES deed het weer, tenminste het moederbord! de cpu fan, de voeding, en de "aan" lampjes ze draaide weer. Wat mij dus daadwerkelijk angstig maakt is dat er een ongelofelijk luide pieptoon uit de kast kwam. heel hoog, en het overstemde alles!
ik trok gelijk de netstroomkabel er uit!
Die eerste keer was die pieptoon er waarschijnlijk ook, maar hoorde ik hem niet dankzij het alarm van de fan/temperature monitor!

Nou, is iemand instaat om mij uit te leggen waar die pieptoon vandaan komt en waarom? wat is er nu precies aan de hand met mn pc? waar ligt dit alles aan, en hoe krijg ik het weer aan de praat?

ik ben echt ten einde raad :'(

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 13:52
XanderDrake schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 15:54:
Ok Ok Ok, dringend HULP NODIG ! :?
plug, en die andere vierkante plug, en ook nog mijn 6800LE met een normale 12v plug.
Zelfde effect als eerst, de voeding ging één milliseconde aan en daarna weer uit, zoals eerst.
Ik dacht, ik doe es raar, en ontkoppelde ook mijn 6800LE. Nu is dus alleen mijn moederbord aangesloten, met die atx en andere plug

Wat mij dus daadwerkelijk angstig maakt is dat er een ongelofelijk luide pieptoon uit de kast kwam. heel hoog, en het overstemde alles!
ik trok gelijk de netstroomkabel er uit!
(
Die hoge pieptoon komt van (zoals je zelf had kunnen concluderen :) ) van je videokaart om aan te geven dat tie geen extra prik op de 12v connector krijgt.

Verwijderd

die pieptoon is normaal, een computer geeft bij het opstarten aan wanneer er geen video kaar in zin op geen geheugen, ook wanneer er iets mis is met de processor. Hij zal nu gaan piepen doordat je je video kaart niet gebruikt. Nou start hij wel door en schakelde hij niet uit, ik raad aan om dat toch een andere video kaart te testen en even kijken hoe die opstelling werkt.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:19

MBV

ik zou eens op zoek gaan naar een andere voeding. Als je op zwart zaad zit (geen geld), kan er misschien €29 vanaf? Dat is de prijs bij Paradigit voor een FSP voeding (goed heb ik begrepen, AOpen koopt ze daar ook) FSP-300 met 12cm fan. Wordt wel vaker verkocht bij 3000+, 6800LE en 2 HDD's in 1 systeem. Eventueel is er ook een 350W, die is wel wat duurder en niet altijd op voorraad. Ik heb daar tig keer meer vertrouwen in, niet alleen omdat ik er werk :)
niet bedoeld als spam, meer als oplossing
Als je niet bij een vestiging in de buurt woont hebben ze bij Mycom voor €5 meer een AOpen die hetzelfde doet.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:00:
ik raad aan om dat toch een andere video kaart te testen en even kijken hoe die opstelling werkt.
Hij start op! hij doet het! ik heb er een PCI vidkaartje (een S3 Trio 64, 2mb yeah baby 8) ) in gegooit, en hoe doet het *zonder* die pieptoon. Voeding aan, cpu fan aan, lampjes aan!
Wat een waanzin. Dus het ligt aan mn vidkaart, die 6800LE?
En waarom? Vreet die teveel stroom, en is de voeding beschadigt zodat hij die niet kan leveren en niet meer aan gaat? is hij beschadigt (oooh dat hoop ik niet :( )? ik had em nog terug geclock voordat ik verder begon te tweaken, dus te heet werd ie niet...
MBV schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:05:

niet bedoeld als spam, meer als oplossing
heh, thnx voor de tip, maar ik ga dan waarschijnlijk toch een Huntkey 400watt voor 35€ kopen :)

[edit]
goed, ik heb de S3 weer vervangen met die 6800LE, en bloep, weer nix... ligt dus toch aan de kaart, wat de reden ook mag wezen.....
Wat kan ik nog proberen? En als mijn 6800LE beschadigt is, hoe kan dat dan op die manier?

[ Voor 11% gewijzigd door XanderDrake op 07-01-2005 18:19 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
--schop-- ;)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Je hebt een videokaart met voltmod en een onbekend merk voeding? Probeer eens een Enermax voeding, kijken of ie het dan wel doet.

LinkedIn WoT Cash Converter

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Juist dacht ik ook aan.

Ik heb zelf al een Huntkey 400watt bestelt.Valt ook onder een A merk, en kost maar 35€, dus ik ga niet moeilijk doen.

Dus mijn vidkaart is niet doorgebrand of dergelijke? puf, gelukkig :Y) . ik kan me het ook niet voorstellen, ik had em nog terug geclocked zodat het niet te warm werd.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
ik heb gister even een fototje gemaakt van het volt-ampere tabelletje dat op mijn voeding staat, en die ziet er zo uit;

Afbeeldingslocatie: http://drake.plazahosting.com/voediing.JPG

ik heb de nodige berekeningen gemaakt, en de maximum wattage is rond de 317 watt 8)7

natuurlijk niet voldoende he.
maar als ik mijn videokaart aansluit zou hij het toch aan moeten kunnen? Is de voeding of de kaart beschadigt? mn pc draaid namelijk wel als ik een pci videokaartje er in knal...

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
--nog een schop--

sorry, in mn vorige topic staat de laatste vraag, daarna nok ik moet moeilijk doen :)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-02 22:51
Je kunt het gewoon proberen.

Maar is het niet makkelijker om de grafische kaart in een goedlopende pc te doen? Als deze dan ook een probleem geeft heb je direct het probleem gegarandeerd gevonden. Kijk eens op de gr. kaart zijn er sporen verkleurd, staan er elco's bol?

edit: P.S. Op dit forum is het niet gewenst om binnen 24 uur te schoppen/kicken

[ Voor 15% gewijzigd door FireWood op 09-01-2005 20:48 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kun je niet iets met je voltmod? die eraf halen ofzo??
zou best eens de oorzaak kunnen zijn....

wattage bestaat trouwens niet. vermogen lijkt er meer op ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Micha op 09-01-2005 21:08 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
h.edink schreef op zondag 09 januari 2005 @ 20:41:
kaart zijn er sporen verkleurd, staan er elco's bol?

edit: P.S. Op dit forum is het niet gewenst om binnen 24 uur te schoppen/kicken
Ik ga nu kijken :)
[edit] Maar ik zie nix ongewoons

en je hebt gelijk. ik ben nogal ongeduldig... sorry
MicDis schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:05:
Kun je niet iets met je voltmod? die eraf halen ofzo??
zou best eens de oorzaak kunnen zijn....
ga ik proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 09-01-2005 21:25 ]

• Micha
  • Niet online
En al wat geprobeert of is inmiddels je 2de computer ook opgeblazen?

• Micha
  • Niet online
* Micha :) (@t fotomeet)
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/Photomeet_Zutphen/IMG_4438-border.JPG
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/gallery/Photomeet_Zutphen/IMG_4437-border.JPG

Zoals ook al onder de foto's staat zijn ze gemaakt door Simon

[ Voor 80% gewijzigd door Micha op 18-12-2005 02:29 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

XanderDrake schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:43:
ik heb gister even een fototje gemaakt van het volt-ampere tabelletje dat op mijn voeding staat, en die ziet er zo uit;

[afbeelding]

ik heb de nodige berekeningen gemaakt, en de maximum wattage is rond de 317 watt 8)7

natuurlijk niet voldoende he.
maar als ik mijn videokaart aansluit zou hij het toch aan moeten kunnen? Is de voeding of de kaart beschadigt? mn pc draaid namelijk wel als ik een pci videokaartje er in knal...
Uit het plaatje kun je 1 ding halen dat heel belangrijk is,... je +12 volt lijn. Die mag op piek vermogen maximaal maar 14 Ampere hebben, (maar eigenlijk is de max maar 12 Ampere... dat is veeeeeeeels te weinig. Je moet een voeding hebben die minimaal 18/19 Ampere kan leveren op je +12 volt lijn. Dus,.... voordat je je blind staart op de aantal Wattjes,... goed naar de +12 volt lijn kijken !!

>:)

[ Voor 4% gewijzigd door all_by_myself op 11-01-2005 17:57 . Reden: Amperes aangepast ]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

all_by_myself schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:55:
[...]

Uit het plaatje kun je 1 ding halen dat heel belangrijk is,... je +12 volt lijn. Die mag maximaal maar 14 Ampere hebben,... dat is veeeeeeeels te weinig. Je moet een voeding hebben die minimaal 18/19 Ampere kan leveren op je +12 volt lijn. Dus,.... voordat je je blind staart op de aantal Wattjes,... goed naar de +12 volt lijn kijken !!

>:)
Grote onzin, 14 Ampère op de 12 V is genoeg voor dat systeem hoor.

• Archimond
  • Laatst online: 22-02 21:08

Archimond

Lopende Helpdesk

Van Topic Welke voeding heb ik nodig deel 9:
XanderDrake schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:14:
heh :) goed dan

ik neem de gok wel ;)
thnx
Hij neemt de gok dus om Huntkey 400watt aan zijn AMD 64 systeem aan te sluiten. Omdat hij niet meer reageert neem ik aan dat zijn pc nu probleemloos draait :) Ik neem de gok ook maar en probeer het met ASUS SLI moederbord en 6600.

Ik zie trouwens wel hele andere Ampere waardes op de site van Huntkey: http://www.huntkey.com/eng/LW-6400H-3.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Archimond op 14-01-2005 01:35 ]

• Micha
  • Niet online
* Micha wordt heel boos :( :P kun je misschien tenminste zeggen of het gelukt is?

Verwijderd

hoi ik heb een amd athlon64 3400+ beteld bij paradigit met 2x 512 ram, geforce 6800gt en 160 gig harde schijf en een dvd speler en een dvd brander.
allemaal aangesloten op een 300 watt voeding. zij al tegen de verkoper is dat niet te weinig, zij hij nee hoor als je er maar geen extra dingen later inbouwd bv een hardeschijf erbij.
maar hij zij er ook bij, hij word toch eerst getest na de asemblage.
dit is hem http://www.paradigit.nl/pdf/10004492v.htm ze hebben hem ook in een 350 variant dat is dit http://www.paradigit.nl/pdf/10005071v.htm ze hebben ook de 400 watt versie maar heb ik geen link van.

laat ff waten wat jullie aanraden.

aub.

groeten carlo

Verwijderd

Zijn videokaart zal waarschijnlijk overleden zijn door die voltmod,.
Als je geluk hebt dan leeft ie nog wel effe, maar je kunt dus ook pech hebben.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 04:23:
hoi ik heb een amd athlon64 3400+ beteld bij paradigit met 2x 512 ram, geforce 6800gt en 160 gig harde schijf en een dvd speler en een dvd brander.
allemaal aangesloten op een 300 watt voeding. zij al tegen de verkoper is dat niet te weinig, zij hij nee hoor als je er maar geen extra dingen later inbouwd bv een hardeschijf erbij.
maar hij zij er ook bij, hij word toch eerst getest na de asemblage.
dit is hem http://www.paradigit.nl/pdf/10004492v.htm ze hebben hem ook in een 350 variant dat is dit http://www.paradigit.nl/pdf/10005071v.htm ze hebben ook de 400 watt versie maar heb ik geen link van.

laat ff waten wat jullie aanraden.

aub.

groeten carlo
Hangt er helemaal vanaf wat voor merk voeding het is lees eens een paar revieuws en je komt er vanzelf achter :)
Verder wil ik niet zeuren maar persoonlijk vind ik dat je iemands topic aan het stelen bent :( niet netjes
Bij het lezen van ervaringen kan je zo een antwoord krijgen op je vraag
http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

computer voor alle werkzaamheden

• Micha
  • Niet online
Waar ben jiji mee bezig :X

zoek anders even bij de search op "welke voeding heb ik nodig" :)

* Micha doet aardig:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 8 (fixed)
Welke voeding heb ik nodig? Deel 9
over arrogantie gesproken MicDis verwijst naar topic in hk :+

Edit:
foutje is menselijk

[ Voor 56% gewijzigd door Micha op 17-01-2005 17:19 ]

Pagina: 1