[exchange 2003] Virtualserver stuurt niet naar eigen domein

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41
Ik heb een probleempje met exchange; mijn virtualserver wil niet sturen naar eigen domein (@planet.nl in dit geval) andere domeinen @gmail.com @hotmail.com etc werken wel. Dus als ik een mail van mijn @planet.nl adres naar een ander @planet.nl adres stuur krijg ik een foutmelding (en het bericht terug) in eventlog kan ik er niks over vinden.

foutmelding:
code:
1
2
3
***********@planet.nl op 6-1-2005 12:25
  De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
  <server.Cooijmans.local #5.1.1>

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 57% gewijzigd door 0fbe op 06-01-2005 15:15 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:57

Duinkonijn

Huh?

heb je onder je mail policies aan gegeven dat jouw domein @planet.nl huisvestigd?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• 0fbe
yep;

Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/6683/policy2tk.th.jpg

verzenden en ontvangen van en naar andere domeinen is ook geen probleem

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

timcooijmans schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:31:
yep;

[afbeelding]

verzenden en ontvangen van en naar andere domeinen is ook geen probleem
denk dat het daar aan ligt.. ff kijken in de handleiding brb

moet egens een regeltje komen dat als hij het account niet vind op je lokale mail server dat hij het naar planet schopt.

default houdt hij alles voor zijn eigen domein voor zich zelf(en of zijn member exchange servers)

[ Voor 26% gewijzigd door Duinkonijn op 06-01-2005 15:38 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• 0fbe
denk het niet want volgens popcon (dat ik gebruik voor het ontvangen van de mail) moet je dat zow instellen zie;
http://www.christensen-so...port/installexchg2000.htm
Duinkonijn schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:33:
[...]

denk dat het daar aan ligt.. ff kijken in de handleiding brb

moet egens een regeltje komen dat als hij het account niet vind op je lokale mail server dat hij het naar planet schopt.

default houdt hij alles voor zijn eigen domein voor zich zelf(en of zijn member exchange servers)
Waar en hoe zou dat regeltje dan moeten zijn
(sorry maar ben net nieuw in de exchange wereld en kan er niks over op google vinden (niet over dit probleem)

[ Voor 62% gewijzigd door 0fbe op 06-01-2005 15:47 ]

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

timcooijmans schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:38:
denk het niet want volgens popcon (dat ik gebruik voor het ontvangen van de mail) moet je dat zow instellen zie;
http://www.christensen-so...port/installexchg2000.htm

[...]

Waar en hoe zou dat regeltje dan moeten zijn
(sorry maar ben net nieuw in de exchange wereld en kan er niks over op google vinden (niet over dit probleem)
je had ook de handleiding van exchange 5.5 op xs4all kunnen gebruiken...

het probleem is gewoon dan je exchange server denkt dat hij zelf planet.nl
is.

als jij iets naar pietje@planet.nl stuurt kijkt hij in zijn eigen exchange config en ziet geen pietje,

hij moet voor planet ook geforceerd worden naar buiten..

probeer eens bij je smtp connector --> eigenschappen --> address space --> allow messages to be relayed to these domain.

herstart exchange --> testen

anders een smtp connector voor specifiek *planet.nl (ipv *)
+ allow messages to..........

[ Voor 15% gewijzigd door Duinkonijn op 06-01-2005 15:59 ]

• 0fbe
probeer eens bij je smtp connector --> eigenschappen --> address space --> allow messages to be relayed to these domain.

herstart exchange --> testen

anders een smtp connector voor specifiek *planet.nl (ipv *)
+ allow messages to..........
Ik probeer nu je bovenste optie edit; werkt niet,
ik ga nu voor de 2e optie Werkt ook niet :'(

[ Voor 22% gewijzigd door 0fbe op 06-01-2005 16:25 ]

• 0fbe
Alle 2 de opties werken niet, ik kan op googlen ook niks vinden om Exchange te dwingen om planet.nl via mail.planet.nl te sturen

Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door 0fbe op 06-01-2005 16:39 ]

Verwijderd

wat werkt er niet?
je kan toch gewoon een smtp connector voor planet.nl aanmaken en daar mail.planet.nl als smarthost configureren?

Verwijderd

*zucht* :)

edit het @planet.nl smtp adres eens en vink het vinkje bij this exchange organization is responsible .... eens uit

Uberhaupt heb je die @planet.nl niet eens nodig want het is niet 'jouw' domein. als je bv @hostnaam.planet.nl hebt kan je die invullen dan kan je op dat adres mail ontvangen.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2005 17:29 ]

• 0fbe
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 17:25:
*zucht* :)

edit het @planet.nl smtp adres eens en vink het vinkje bij this exchange organization is responsible .... eens uit

Uberhaupt heb je die @planet.nl niet eens nodig want het is niet 'jouw' domein. als je bv @hostnaam.planet.nl hebt kan je die invullen dan kan je op dat adres mail ontvangen.
Ahum shame me het was dus 1 klein vinkje :P _/-\o_ O+

Verwijderd

N.p aldoende leert men he :)

Ander vraagje, waarom heb je uberhaupt @planet.nl erbij?

• 0fbe
De baas van het bedrijf heeft duizende bedrijfkaartjes gedrukt en ook een hoop bekendheid met z'n e-mail adres en zit zelf zeg maar vast genagelt aan zijn e-mail adres. Het adres moet en zal zo blijven, dat is de rede dat ze aan planet.nl zitten. (helaas)

[ Voor 9% gewijzigd door 0fbe op 06-01-2005 19:45 ]

Verwijderd

timcooijmans schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:44:
De baas van het bedrijf heeft duizende bedrijfkaartjes gedrukt en ook een hoop bekendheid met z'n e-mail adres en zit zelf zeg maar vast genagelt aan zijn e-mail adres. Het adres moet en zal zo blijven, dat is de rede dat ze aan planet.nl zitten. (helaas)
Okay maar hoe krijg je de mail dan naar je exchange? Weet niet hoe planet dat doet maar een soort bsmtp zekers? neem iig aan dat de mail wel op de server binnenkomt of haalt de baas het nog gewoon op van b.v. pop.planet.nl ?

• 0fbe
Exchange haalt het op met een popconnector (van Christsoftware; popcon) stuurt het door naar een virtual SMTP server, en Exchange stuurt de mail met een SMTP connector weer door naar mail.planet.nl :)
Pagina: 1