Backup Exec crashed na update van McAfee

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Ik heb een Netware 6 (SP4) server met hierop McAfee Netshield 4.62 als virusscanner en Veritas Backup Exec 9.0 rev 4202.
Hierbij controleerd de virusscanner elke avond om 19:00 of er een update is en om 22:00 loopt de backup.
Op het moment dat er een update is voor de virusscanner dan draait de backup niet meer, deze hangt. Pas nadat de server herstart is dan wil de backup wel weer lopen. Als er geen backup beschikbaar is dan zijn er geen problemen.

Zou dit aan de virusscanner liggen of is het Backup Exec die dwars ligt, of misschien iets heel anders??

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Define 'deze hangt' , is je Backup software dan onbereikbaar in je console c.q. 'bevroren' of loopt deze als een zonnetje maar weiger deze keihard om de schedule te starten.
Is er stomtoevallig iets bekend over een compatibileitsprobleem tussen deze 2 pakketen op de support pages van de makers ervan ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou ken ik de netware versie van backup exec niet, maar in de NT versie (in ieder geval voor versie 9) zat ook een virusscan optie, die met de engine van Mcafee werkt, misschien zit er in versie 9 voor netware ook een virusscanoptie die je wellicht uit moet zetten ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
Gebruik je de open file option?

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Koffie schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:40:
Define 'deze hangt' , is je Backup software dan onbereikbaar in je console c.q. 'bevroren' of loopt deze als een zonnetje maar weiger deze keihard om de schedule te starten.
De console van Backup Exec is 'bevroren' je kan er niks in doen. Alle andere schermen werken wel naar behoren.
Nee de Open File option wordt niet gebruikt, deze staat op: "Never backup open files".

Wat ik nog wel vergeten was te vertellen is dat ik op het moment dat de virusscanner gaan controleren op updates dat dan backup exec afgesloten worden en deze start ik dan weer om 21:40. Als de backup gestart wordt dan laat ik als "PRE-job" de virusscanner afsluiten, en als Post-job de virusscanner weer starten.
Op het moment dat er een nieuwe update van McAfee is dan zie ik wel dat de backupjob gestart wordt, maar er wordt niet begonnen bet het daadwerkelijk backuppen van enige data.