Toon posts:

[Java3D] Op specifieke plaats texture plaatsen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig om een mobiele telefoon na te maken in Java3D, maar had even een vraagje...

Is het ook mogelijk om op een zelf gekozen gebied(door coörds opgegeven) van je gemaakte model een plaatje/texture te plaatsen?? Wat ik nl wil is op de voorkant van het mobieltje een schermpje (bijv scherm.jpg) bouwen..

Mijn mobieltje is opgebouwd dmv een Polygon array.

De huidige applet

Verwijderd

heb je uberhaupt zelf gezocht of dit kan? bijvoorbeeld in de java3d tutorials op de site van Sun. Natuurlijk is het mogelijk om een texture te plaatsen!

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. dat het mogeloijk is weet ik en dar heb ik ook wel op gevonden, maar ik kan nergens vinden hoe je dit op een bepaald gebied van je 3d model zet... (in dit geval op de voorkant)

Verwijderd

zover ik weet staat er wel in hoe je een bepaald vlak van een texture kunt voorzien. Dat moet haast wel. Het is voor mij alweer een tijdje geleden. Dus helemaal precies weet ik t niet meer.

Je moet in ieder geval naast gewone coordinaten ook texturecoordinaten toekennen.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:23
In Chapter 7, Textures van de Java 3D API Tutorial staat het inclusief voorbeelden hoe je met textures om moet gaan.

Het het er voor jouw speficiek er uit moet komen te zien, kwa code, kan zo moeilijk inschatten. Ik weet niet hoe jij je Shape's e.d. opbouwt.

Verwijderd

Topicstarter
Door middel van Polygon array:

Dit is de code: klik...

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kunt niet een texture slechts op een gedeelte van een polygoon zetten (kan wel overigens, maar ik denk niet met Java3D aangezien het dingen als een stencil buffer en meerdere passes nodig heeft ;)), dus je zult een hele polygoon moeten maken op de plek waar je je plaatje wilt hebben

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. tenx.. ik zal het eens gaan proberen..
Pagina: 1