Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

sys32 trojan - ik krijg hem niet weg*

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hcbeat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10-2023

hcbeat

zei het knijntje al stampend

Topicstarter
Ten eerste een goeiemiddag aan u en jullie allen...

Mijn pc blijft sinds vanmorge alleen maar meldingen maken van een trojan in system32.. Het gaat hier om het bestand 43gd4.dll.. Deze is (tot nu toe) niet te verwijderen... ik heb pc opnieuw opgestart in veilige modus en scanner gedraaid (Norton 2003) maar hij staat er nog steeds in... ik heb geprobeerd om gewoon naar de system32 map te gaan en het bestand handmatig te verwijderen maar dit heeft geen zin omdat dit bestand op 1 of andere manier beveiligd is.. Ik zit dus met het probleem nu dat de melding van Downloader.Trojan steeds in beeld blijft komen en niet uit te klikken is :'(

Heeft misschien iemand een id hoe ik dit op kan lossen :?

Alvast bedankt

We will survive

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Booten naar de Recovery Console van Windows XP/2000 en dan vanuit die DOS-achtige omgeving het bestand verwijderen.

Hier staat hoe je die RC kunt installeren: http://support.microsoft.com/kb/307654

[ Voor 30% gewijzigd door blender op 06-01-2005 13:58 ]

• hcbeat

hcbeat

Topicstarter
is het dan misschien ook slim om een register controle te doen op overige trojan bestanden of niet?

We will survive

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke melding krijg je precies van Norton 2003?
Is je Norton wel volledig up to date?
Heb je al eens gekeken op de support site van Norton om te zien hoe je die specifieke trojan moet verwijderen? :)

• hcbeat

hcbeat

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:00:
Welke melding krijg je precies van Norton 2003?
Is je Norton wel volledig up to date?
Heb je al eens gekeken op de support site van Norton om te zien hoe je die specifieke trojan moet verwijderen? :)
norton is volledig up 2 date ik krijg de melding: unable to repair this file en acces to the file was denied.. heb wel gekeke op de site ja maar daar wordt ik ook niet veel wijzer uit.. wel dat je register kon controlere nadat je pc had opgestart in veilige modus... ga zo ook probere om housecall te starte...

We will survive

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Je zou kunnen kijken met HijackThis of je nog verdachte entries ziet die gebruik maken van die file. :) Mocht je er zelf niet uitkomen kan je de log hier posten, geef wel even aan wat je zelf er al verdacht aan vond. :)

Signature

• hcbeat

hcbeat

Topicstarter
pasta schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:09:
Je zou kunnen kijken met HijackThis of je nog verdachte entries ziet die gebruik maken van die file. :) Mocht je er zelf niet uitkomen kan je de log hier posten, geef wel even aan wat je zelf er al verdacht aan vond. :)
hmn.. alles moet wel goed kome nu... als ik em nu niet weg krijg dan..... dan horen jullie et wel :)

We will survive

Verwijderd

Dat probleem komt me bekend voor

Ik heb toen REGSCRUBXP gebruikt. Maar je kunt er ook andere progjes voor gebruiken die het systeem volledig scannen. Maar mij heeft het iig wel geholpen.
hitmanpro is trouwens ook een superrhandig programma- ad-aware trouwens ook >:)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:49:

Ik heb toen REGSCRUBXP gebruikt. Maar je kunt er ook andere progjes voor gebruiken die het systeem volledig scannen. Maar mij heeft het iig wel geholpen.
Ad-Aware zit AFAIK ook in Hitman Pro ;)

Signature

• hcbeat

hcbeat

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:49:

maar ad-aware is toch meer voor spam e.d.?? net zoiets als spybot...

Ik heb deze 2 trouwens ook alle 2 gedraaid.. was ook weer nodig..

We will survive

Verwijderd

hcbeat schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:01:
[...]

maar ad-aware is toch meer voor spam e.d.?? net zoiets als spybot...

Ik heb deze 2 trouwens ook alle 2 gedraaid.. was ook weer nodig..
nee, tegen spyware.
Maar ik durf te wedden dat jij last hebt van moeilijk te verwijderen spyware als coolwebsearch of iets in die buurt. Zo'n niet te verwijderen trojan duidt daar meestal op namelijk.

• hcbeat

hcbeat

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 15:04:
[...]

nee, tegen spyware.
Maar ik durf te wedden dat jij last hebt van moeilijk te verwijderen spyware als coolwebsearch of iets in die buurt. Zo'n niet te verwijderen trojan duidt daar meestal op namelijk.
haha ja dat bedoelde ik.. kon er ff niet opkome }:O maar heb ook geen xtra werkbalken ofzo iets... alleen die irritante pop-up (en een startpage van Portal) zou vast in die richting zitten want die is er ook met geen mogelijkheid uit te krijge.. met de reguliere programma's als ad-aware en spy-bot dan

We will survive

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Probeer eens op te starten in veilige modus.
schakel met msconfig of hijackthis de registersleutels uit die verantwoordelijk zijn voor dit euvel.
In de registersleutels staat ook waar de files zich bevinden meestal in de system32 map.
verwijder deze files.
Verder moet je even kijken of dit virus ook een apparte map heeft aangemaakt op je systeem deze moet je ook deleten.

Ik denk dat je op deze manier nog een aardig eind kan komen

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1